Reveal Skrevet 13. april 2011 #1 Skrevet 13. april 2011 Hva tenker du av mat når du ser for deg 20/30-tallet? Skal snekre sammen en meny/matforslag til temaselskap og tar gjerne ideer:-)
Gjest Jamme Skrevet 13. april 2011 #2 Skrevet 13. april 2011 Vel, det kommer jo an på "hvilket" 20-30-tall du mener - det vil si hvor? I Norge spiste man nok stort sett typisk norsk tradisjonsmat, og likeså i de fleste andre land. Sitter og blar litt i Statens lærerinneskole i husstells Kokebok fra 1933, og den inneholder alt mulig rart (stort sett fra europeiske kjøkken, selvfølgelig). Merker meg at utvalget av kjøtt er litt annerledes enn man vil finne i en vanlig kokebok i dag, for eksempel er det mye oppskrifter på hare/kanin, hval, hest, høne og noen andre fugler som jeg knapt vet hva er. Når det gjelder desserter er det stort sett puddinger, fromasjer og kompotter. Vet ikke om det hjalp noe?
AnonymBruker Skrevet 13. april 2011 #3 Skrevet 13. april 2011 Jeg ser for meg "glitter og glamour"-tiden fra USA på 30-tallet og det jeg tenkte med en gang var kanapeer og champagne.
Gjest Jamme Skrevet 13. april 2011 #4 Skrevet 13. april 2011 Da er det kanskje 20-tallet du tenker på? På 30-tallet var det depresjonstid i USA som følge av børskrakket i 1929, og sannsynligvis ikke så mye glamour... Men i alle fall fant jeg denne siden - den ser jo perfekt ut til ditt bruk?
AnonymBruker Skrevet 13. april 2011 #5 Skrevet 13. april 2011 http://martabreen.wordpress.com/2009/02/25/skal-det-v%C3%A6re-en-pjolter/
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå