Gå til innhold

farver på vinduene


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvorfor skal alle ha hvite vinduer? Jo, det er fint til div farver,men tør vi ikke male vinduene(karmene)

Jeg selv har hvite vinduer,men ser det skjærer i farven på huset.

Var på besøk og der hadde tre nabohus malt vinduer i samme farve som kantene på husene sine. Så vakkert,men ser det er få som tør å male de. Hvorfor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror kanskje folk har en ide om at hvite karmer er koselig, type gul eller rød hytte/stue med hvite karmer. I gamle dager var også hvit maling dyrere enn andre farger, og kanskje karmene var det eneste "eksklusive" mange kunne koste på seg. Også ER det jo fint på noen hus, selv om en godt kan velge noe annet enn kritthvitt. Men jeg er enig i at det ofte blir for hardt, og at huset ofte får mer karakter om man maler det i en mer gjennomtenkt farge. I området jeg bor er det mange som har lave, mørke(sort-brun-rød) hus, med karmer i f eks blått, mørkerødt, grønt, varme gulfarger o.l, eller samme farge som huset, og det er kjempefint. Synes også at om man har en lys husfarge (spesielt hvitt og grått) er det ofte fint å ha mørkere farge på karmene, men gjerne ikke for stor kontrast (noe av det styggeste jeg vet er hvite hus med mørkebrune karmer)...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror kanskje folk har en ide om at hvite karmer er koselig, type gul eller rød hytte/stue med hvite karmer. I gamle dager var også hvit maling dyrere enn andre farger, og kanskje karmene var det eneste "eksklusive" mange kunne koste på seg. Også ER det jo fint på noen hus, selv om en godt kan velge noe annet enn kritthvitt. Men jeg er enig i at det ofte blir for hardt, og at huset ofte får mer karakter om man maler det i en mer gjennomtenkt farge. I området jeg bor er det mange som har lave, mørke(sort-brun-rød) hus, med karmer i f eks blått, mørkerødt, grønt, varme gulfarger o.l, eller samme farge som huset, og det er kjempefint. Synes også at om man har en lys husfarge (spesielt hvitt og grått) er det ofte fint å ha mørkere farge på karmene, men gjerne ikke for stor kontrast (noe av det styggeste jeg vet er hvite hus med mørkebrune karmer)...

Jeg gikk en tur i nabolaget i kveld. Av ca 40 hus, så så jeg tre hus som hadde malt vinduene sine. Det endrer hele huset. Veldig flott. Det ene huset har et nabohus som er helt likt,men det utgjorde stor forskjell med farvede vndusfarver i forhold til hvitt.

Det kan jo komme av at vinduene er ferdig malt da de er satt inn, og folk tenker ikke over det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maler dere vinduene??????????? Hvordan klarer dere å se ut da????????????

Jeg liker ikke hvite vinduskarmer, så derfor har vi lysegrå istedenfor. Ville ha en lys kontrastfarge til et ellers mørkt hus....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maler dere vinduene??????????? Hvordan klarer dere å se ut da????????????

Jeg liker ikke hvite vinduskarmer, så derfor har vi lysegrå istedenfor. Ville ha en lys kontrastfarge til et ellers mørkt hus....

om du leser skikkelig, så ser du hva jeg har satt i klamme

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror kanskje folk har en ide om at hvite karmer er koselig, type gul eller rød hytte/stue med hvite karmer. I gamle dager var også hvit maling dyrere enn andre farger, og kanskje karmene var det eneste "eksklusive" mange kunne koste på seg. Også ER det jo fint på noen hus, selv om en godt kan velge noe annet enn kritthvitt. Men jeg er enig i at det ofte blir for hardt, og at huset ofte får mer karakter om man maler det i en mer gjennomtenkt farge. I området jeg bor er det mange som har lave, mørke(sort-brun-rød) hus, med karmer i f eks blått, mørkerødt, grønt, varme gulfarger o.l, eller samme farge som huset, og det er kjempefint. Synes også at om man har en lys husfarge (spesielt hvitt og grått) er det ofte fint å ha mørkere farge på karmene, men gjerne ikke for stor kontrast (noe av det styggeste jeg vet er hvite hus med mørkebrune karmer)...

skal man bruke beis eller maling på karmene? Samme beissort som huset?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...