AnonymBruker Skrevet 13. april 2011 #1 Skrevet 13. april 2011 Jeg trenger en knakandes god oppskrift på vafler! Jeg skal lage vafler til mine utenlandske kolleger, og har i lang skrytt over at norske vafler er de beste vaflene (høhø). Så for at min skryting ikke skal bite meg i rævva, trenger jeg en superduper oppskrift! :D Takker og bukker på forhånd.
kontorstol Skrevet 13. april 2011 #2 Skrevet 13. april 2011 Verdens beste vafler med oppskrift: http://www.dagbladet.no/dinside/2008/07/01/539668.html
Pingting Skrevet 13. april 2011 #4 Skrevet 13. april 2011 Jeg liker perfekte vafler veldig godt. Selv om jeg kanskje synes de er litt for søte, jeg pleier å bruke mindre sukker.
AnonymBruker Skrevet 13. april 2011 #5 Skrevet 13. april 2011 Taakk! Nå blir det bare vanskelig å velge
kontorstol Skrevet 13. april 2011 #6 Skrevet 13. april 2011 Takk! Har du prøvd dem selv? Ja har faktisk spist de i sjømannskirken i Køben, gode vafler
Tears.of.the.Sun Skrevet 13. april 2011 #7 Skrevet 13. april 2011 Jeg hadde tenkt å komme med oppskrifter på litt annerledese vafler enn de vanlige, men du vil vel kanskje servere vanlige vafler til utenlandske kolleger? Uansett, jeg legger ved ei oppskrift på blåbærvaffel røre. 2 egg 2 ss sukker 4 dl biola med blåbærsmak 1 dl hvetemel 1 dl sammalt hvete 2 ss smør til steking 100 gr blåbær 2 dl vaniljekesam Og ei oppskrift på vanlige vafler som er veldig god. 100 g smeltet smør 3 egg 3 ss sukker 4 dl melk 1 dl kremfløte 4 dl hvetemel 3 ts bakeplulver 2 ts kardeomme
AnonymBruker Skrevet 13. april 2011 #8 Skrevet 13. april 2011 Jeg hadde tenkt å komme med oppskrifter på litt annerledese vafler enn de vanlige, men du vil vel kanskje servere vanlige vafler til utenlandske kolleger? Uansett, jeg legger ved ei oppskrift på blåbærvaffel røre. 2 egg 2 ss sukker 4 dl biola med blåbærsmak 1 dl hvetemel 1 dl sammalt hvete 2 ss smør til steking 100 gr blåbær 2 dl vaniljekesam Og ei oppskrift på vanlige vafler som er veldig god. 100 g smeltet smør 3 egg 3 ss sukker 4 dl melk 1 dl kremfløte 4 dl hvetemel 3 ts bakeplulver 2 ts kardeomme Uuh, de må jeg prøve å lage en gang! Jeg elsker simpelthen blåbær! Takk :D Får desverre ikke fatt på hverken blåbær eller biola her, så det blir "vanlige" på mine kolleger.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå