Gå til innhold

Hemorider! :(

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Trenger sårt tips til hva i huleste navn jeg skal gjøre med dette? Holder på å gå på veggen pga konstante smerter.

Hva enn dere har av kjerringråd og tips... Bring it! Så jeg kan få litt fred en liten stund fra disse smertene :(

(P.s Er ekstra forferdelig vondt nå fordi jeg har vært på do. Også gjorde jeg noe veldig dumt og smørte fuktighetskrem på... det forverret ting!)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har du blitt undersøkt av lege? Sånn at du kan få resept på riktig medisin. Har du gått lenge med det?

Har en bekjent som faktisk må opereres pga hemorider. Veldig smertefullt og lang ventetid på sykehuset. Derfor bør du ikke vente for lenge.

AnonymBruker
Skrevet

Har du blitt undersøkt av lege? Sånn at du kan få resept på riktig medisin. Har du gått lenge med det?

Har en bekjent som faktisk må opereres pga hemorider. Veldig smertefullt og lang ventetid på sykehuset. Derfor bør du ikke vente for lenge.

Nei, det kom i går :(

Har ikke fått besøkt lege ennå. Men skal bestille time.

AnonymBruker
Skrevet

Du får kjøpt flere typer hemoroidekremer reseptfritt på apoteket. De hjelper som regel bra.

Stikkpiller må du har resept for.

AnonymBruker
Skrevet

Du får kjøpt flere typer hemoroidekremer reseptfritt på apoteket. De hjelper som regel bra.

Stikkpiller må du har resept for.

ok, skal skaffe en sånn krem umiddelbart!

Er faktisk litt bedre igjen nå. Men blir vondt med en gang jeg må på toalettet :(

Skrevet

ta en klut og vri opp i så kaldt vann du orker.Legg deg på siden og putt kluten inntil hemoroiden(e) og la den kjøle ned området.Dytt forsiktig inn hem. om du klarer.Her sov jeg med kluten (og brukte zinksalve) når mine var som værst.De hemoroidekremene (reseptfrie) virket heller dårlig synes jeg

Pass på at du får i deg nok væske og slik så avføring blir så myk som mulig.Kjapp tur på do,ikke bli sittendes! Ikke sitt på rompa ,men ligg mer på siden for å avlaste.Bruk zinksalve etter toalettbesøk ,den er lindrendes mot smerter og svie. Ellers klut når du ligger /sover.

Go' bedring

AnonymBruker
Skrevet

Kjøp Alcos-Anal på apoteket! Fungerer som bare det! Du kan også få Xylocain (er usikker på om det er reseptbelagt, men tror ikke det) som du kan smøre på rett før du skal på do, så det bedøver deg og gjør det letter å få alt ut. Alcos-Anal lukter forferdelig vondt, men det kommer du over fort. Bare sprut litt inn i endetarmsåpningen og masser kremen godt inn i huden rundt, så lindres det på null komma niks. Det kan klø litt i begynnelsen, men det er bare fordi det fungerer.

God bedring!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...