Gå til innhold

Bensin er forbillig.

Fremhevede innlegg

Gjest snoopy_93
Skrevet

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10084030

Jeg tror ikke bensinprisene er grunnen til at folk ikke går/sykler/kjører kollektivt til jobb ol. Det er jo fordi billett prisene på tog, buss osv er alt for høye? Hvis de hadde sunket prisene på billetter på kollektivt hadde flere hatt råd til å faktisk reise kollektivt også.

Hva mener du? :sjenert:

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10084030

Jeg tror ikke bensinprisene er grunnen til at folk ikke går/sykler/kjører kollektivt til jobb ol. Det er jo fordi billett prisene på tog, buss osv er alt for høye? Hvis de hadde sunket prisene på billetter på kollektivt hadde flere hatt råd til å faktisk reise kollektivt også.

Hva mener du? :sjenert:

Kolektivt er for dyrt.Folk bruker bilen fremfor eks. buss.

Bensin er dyrt for de som totalt er avhengi av bilen. Det er ikke mange som har buss,trikk,tog utenfor døren sin.

Jeg må eks betale 50 kr.tur retur for å komme meg på postkontoret,da tar jeg heller bilen. Da slipper jeg å kaste vekk mye tid for en kort tur.

AnonymBruker
Skrevet

I mine øyne starter de i gal ende!

Problemet er manglende, dårlig, ustabilt og/eller dyrt kollektivtilbud. Enkelte steder må en jo gå 4-5 kilometer for å ta skolebussen som går 2 ganger i døgnet. Eller hva med de som har 20km til butikken?

Er selv Osloborger og selv om vi har et relativt godt rutetilbud ergrer jeg meg til stadighet over:

- Stadige forsinkelser

- Overfylte busser og trikker. Ståplass klemt opp mot døren

- Enkeltbillett til 40 kroner (!!)

- Dårlig informasjon når avvik

- Elektronisk billettsystem (Flexus) som jobber mot kundene

Å henvise oss til å sykle blir jo også totalt galt.

All den tid det knapt nok finnes sammenhengende sykkelfelter, og de få feltene som finnes brøytes full av snø hele vinteren.

Nei, gi oss alle ett skikkelig reelt alternativ først, så vurdér å justere opp bensinprisene. Men for guds skyld juster dieselprisene i samme slenge, ellers vil vi bare se flere dieselbiler langs veien..

Skrevet

Kollektivtilbudet er ikke godt nok flere steder. For min del funker det dårlig å stresse til bussen kl. 06.15 for å komme meg på jobb, og så vente på den i over én time for å komme meg hjem. Da er det naturligvis lettere å bruke bilen, selv om det i lengden koster mer.

Gjest Lille-pus
Skrevet

Manglende kollektivløsninger presser frem bilbruk.

Skulle gjerne tatt kollektivt til/fra jobb, men bruker 1,5 timer hver vei og må bytte to ganger (tre ulike busser). Da kjører jeg heller tidlig og buker da 30 minutter hver vei.

Starter man med å utvide kollektivtilbudet, kombinert med lavere priser, så vil bilbruken av naturlige grunner reduseres, - er min påstand.

• Liker 3
Skrevet

Jeg bor ikke mer enn ca 3 mil fra Oslo, likevel, om jeg skulle tatt tog og bane til jobb (i Oslo) hadde det tatt meg nesten 2 timer til jobb, og på senvakt ville jeg ikke kommet meg hjem igjen.

Med bil tar det meg ca en halvtime til jobb i morgenrushet, er jeg heldig med trafikken på vei hjem fra kveldvakt er jeg hjemme på 20 min.

..og politikerne lurer på hvorfor folk velger bilen? Tidsklemma er et stikkord dem har glemt.

Gjest snoopy_93
Skrevet

Jeg bor for meg selv i Sandvika og levde på stipend. Når jeg skulle hjem til mamma og pappa som bor i Sørum betalte jeg litt over 400kr tur/retur. DET er dyrt. Jeg skal jo gjerne ha igjen litt penger etter å ha vært hos foreldrene mine også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...