Gå til innhold

PCOS

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil sjekke meg for PCOS. Men jeg går allerede på p-pillen Diane, kan jeg da sjekke meg for PCOS, eller vil hormonene i blodet vise "feil" i forhold til de hormonene kroppen min produserer selv? Vil jo at resultatet skal bli rett når jeg først sjekker meg. Men vil helst slippe å slutte på pillen før jeg sjekker meg.

Også lurer jeg på, når man har PCOS, kan man få noen annen hormonbehandling/ hormonterapi(?) annet enn Diane, for å få kroppen i balanse?

:)

Videoannonse
Annonse
Gjest anonym
Skrevet

Fikk min Pcos-diagnose hos gynekolog... Han sjekket eggstokkene mine og de var fulle av cyster...:)

Jeg har fått mine plager under kontroll med lavkarbo og vektnedgang! :)

Lavkarbo gjør at jeg ikke er svimmel, utmattet, har fått tilbake menstruasjon og et tonn med andre positive ting! :)

Lykke til!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Men hvis man ikke er overvektig.. Heller nesten undervektig. Hjelper lavkarbo da og?

Skal jo be om henvisning til gynekolog og, og få sjekket eggstokkene. Men blodprøvene som legen tar, vil de vise "feil" hormonnivåer siden jeg går på p-pillen?

ts

Skrevet

Men hvis man ikke er overvektig.. Heller nesten undervektig. Hjelper lavkarbo da og?

Skal jo be om henvisning til gynekolog og, og få sjekket eggstokkene. Men blodprøvene som legen tar, vil de vise "feil" hormonnivåer siden jeg går på p-pillen?

ts

Nettopp. Det er mulig å være tynn og ha PCOS.

Men ja. Hormonubalanse vil sees på blodprøver selv om du tar p-piller.

Jeg fikk diagnosen da jeg var 16. Jeg har alltid vært overvektig men ikke ekstremt. Før nå:P

Personlig har jeg en teori om hvorfor jeg fikk sykdommen/syndromet/ubalansen. Jeg hadde spiseforstyrrelser i 13-14 års alder, akkurat da jeg skulle fått menstruasjon. Det kan være jeg tullet til hormonene da. Fra den tiden til diagnosen hadde jeg mensen ca to ganger i året og blødde kraftig i to uker. Jeg fikk p-piller og i dag får jeg ikke mensen omtrent i det hele tatt. Men jeg slipper kraftige blødninger som gjør meg utmattet.

PS. Til lavkarbo svaret; Det er flott at dette har hjulpet deg men det er ikke dermed sagt at alle er like tjent med det. Anebfaler heller vektnedgang og livsendring som vær enkelt kan leve med ;:D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...