AnonymBruker Skrevet 13. april 2011 #1 Skrevet 13. april 2011 Hei dere! Jeg tenkte å ha ørret til middag i dag, men jeg takler ikke at den er stekt. Ovnsbakt i folie går greit, men jeg har ikke mer folie igjen. Er det mulig å dampkoke ørreten? Så lurte jeg litt på hvordan jeg kan pimpe opp fisken Skal reise bort om noen dager, så har ikke så mye mat i skapet. Men jeg har blant annet poteter, sitron, gulrot, brokkoli, blomkål, gressløk på glass, mager kesam. Forlag til en kjempegod rett??
Gjest NozMonster Skrevet 13. april 2011 #2 Skrevet 13. april 2011 det går jo å legge den i ildfast form i ovnen uten den folien? krydre den, og ta på litt sitrosaft, så blir det så perfekt så kanskje koke brokkoli og blomkål, så mose det med en stavmikser, krydre med salt og pepper og blande med kesam? og sist men ikke minst, Inviter meg på middag heheheee
dobby Skrevet 13. april 2011 #3 Skrevet 13. april 2011 Ørret kan dampast, eg synest det er veldig godt. Om du rører sitron og graslauk inn i kesamen, blir nok det ein god saus. Grønsakene kan til dømes kokast eller dampast. Sunt og godt!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå