Gå til innhold

Hva kan man gjøre 4 timer i Kiel?


Gelica

Anbefalte innlegg

Mannen min, vår datter på 4 år og jeg skal en tur meg Color Magic i påsken.

Har aldri vært i Kiel tildligere og lurer rett og slett på hva det er å finne på der om det er flott vær eller dårlig vær.

Er det noen type promenade ved sjøen i Kiel (tenker da i retning Aker Brygge eller liknende) som man kan tusle på om været er bra?

Har også hørt om ett shoppingsenter i nærheten som kan være ett alternativ om været skulle bli dårlig.

4 timer går jo veldig fort så er mest interessert i hva som kan gjøres i gangavstand fra båten.

Takker for tips.

Er det noen restauranter på båten som er verdt å anbefale?

Jeg håpet jo på å forsøke buffetten, men der var vi for sent ute :-(

Er det andre ting på båten man burde vite om?

Takker for tilbakemeldinger:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har vært på den turen selv, om man bruker ca 5-10 minutter å gå (evt 2 minutt med taxi) fra der båten stopper og midt inn i sentrum :) Det er det masse butikker, cafe'er o.l man kan bruke tid og penger på.

Men husk at butikkene ikke tar VISA/MASTERCARD så lenge det ikke er fra en tysk bank, så sørg for å ta ut penger i minibank, eller i Norge før dere reiser :)

God tur :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tilbkemelding.

Veldig bra å vite at de ikke tar Visa for jeg hadde ikke tenkt å ta ut noen penger, men nå gjør jeg jo helt klart det.

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ombord på båten:

Ved utseiling fra både Oslo og Kiel vil jeg anbefale at dere forsøker å få et vindusbord i "Observation Lounge", sett dere der, nyt utsikten med en drink og et smørbrød!

Middag:

Oceanic a la Carte har god mat. Mer barnevennlig er nok Pizzeriaen i promendadegaten eller Burger baren litt lenger opp i skipet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men husk at butikkene ikke tar VISA/MASTERCARD så lenge det ikke er fra en tysk bank, så sørg for å ta ut penger i minibank, eller i Norge før dere reiser :)

God tur :)

Javel? Det problemet har jeg aldri hatt, verken i Kiel eller andre steder i Tyskland. Den ene bakeren inne på kjøpesenteret som er rett frem der man kommer av båten tar riktignok ikke kort i det hele tatt, men det har ingenting med hvor kortet kommer fra å gjøre.

TS: Ombord kan du få kart i informasjonen over Kiel og handelsområdene. Det meste ligger veldig godt tilgjengelig, man tusler rett av båten og over en bru - du er i sentrum på under fem minutter. Kjøpesenteret er absolutt å anbefale, det samme er et konditori som ligger litt lenger opp i handlegata. På veien kan du flire litt av sanitetsbutikken "Assman" og det er en liten lekeplass for småtten på veien også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Javel? Det problemet har jeg aldri hatt, verken i Kiel eller andre steder i Tyskland. Den ene bakeren inne på kjøpesenteret som er rett frem der man kommer av båten tar riktignok ikke kort i det hele tatt, men det har ingenting med hvor kortet kommer fra å gjøre.

TS: Ombord kan du få kart i informasjonen over Kiel og handelsområdene. Det meste ligger veldig godt tilgjengelig, man tusler rett av båten og over en bru - du er i sentrum på under fem minutter. Kjøpesenteret er absolutt å anbefale, det samme er et konditori som ligger litt lenger opp i handlegata. På veien kan du flire litt av sanitetsbutikken "Assman" og det er en liten lekeplass for småtten på veien også.

Nei, det kan så være. Jeg fortalte bare hvordan vi opplevde det. Matbutikkene pg cafe'en vi var innom tok ikke VISA. Så er kanskje greit å ha en plan b om man skulle oppleve dette :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Pantherinae

Jeg har aldri opplevd problemer med å bruke mitt VISA kort, hverken i matbutikker eller sko/klesbutikker i Kiel. :klo: Uansett er det ikke noe problem å finne tak i en minibank, så det skal alltids gå greit om det ikke skulle virke. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du er kommet inn til selve bykjernen, ta til venster- du vil komme til en gågate- butikker og boder, digert sandområde der barn leker, vet at også zara ligger i den retningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også hatt problemer med både Visa-kortet og Mastercardet i Kiel, dvs: de nektet å ta det og ba meg gå i minibank. Dette skjedde flere steder.

Over til spørsmålet: ja, det er handlegate med caféer og lignende, så dere får nok timene til å gå. :)

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer i Kel, er akkurat nok tid til å gå gjennom senteret, opp gå-gata og ned igjen:)

Når i påsken skal dere dra da?? Husk alt er stengt på helligdagene der også. Bortsett fra pubene og Mcdonalds....

Kan også anbefale en tur i spaet, der er de kjempe flinke!

ta med badetøy, så kan barna kose seg i "badeland" på båten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Consensio

Det er helt sant at en del steder ikke tar VISA, derfor kan det være lurt å ta ut litt fra en minibank slik at man har til en brus, kafèbesøk eller lignende.

Har selv reist mye i Tyskland, og har alltid litt cash på meg, men når man shopper i fotobutikken, de større klesbutikkene og slike steder så går VISA greit.

Ellers er det masse å se der og man bruker bare et par minutter å gå fra båten og inn til sentrum/kjøpesenteret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer i Kel, er akkurat nok tid til å gå gjennom senteret, opp gå-gata og ned igjen:)

Når i påsken skal dere dra da?? Husk alt er stengt på helligdagene der også. Bortsett fra pubene og Mcdonalds....

Kan også anbefale en tur i spaet, der er de kjempe flinke!

ta med badetøy, så kan barna kose seg i "badeland" på båten.

Vi kommer til Kiel på Langfredag, er alt stengt da ????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi kommer til Kiel på Langfredag, er alt stengt da ????

Langfredag er vanlige butikker stengt, ja. Inne på togstasjonen er det et par butikker som kanskje er åpne (de pleier å være det på søndager), blant annet en Ihr Platz hvor du kan finne billige hårprodukter og kosmetikk, snop og mer. De har forsåvidt også vin der, hvis det er av interesse.

Togstasjonen ligger rett frem når du går over brua til "sentrum".

God tur! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...
Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...