Gå til innhold

Rumpestrek og hoftekrampe!


Dularfullar

Anbefalte innlegg

Jeg har prøvd å lage flere treningsdagbøker her inne, men jeg ender bare opp med å glemme den bort. Kanskje jeg ikke har klart å lage den mest interessante dagboka, så derfor glir den vel naturlig bort... :)

Men joda, jeg prøver å trene. Og ja jeg har vel et mål også, men jeg føler at det ligger så langt fremme i horisonten, at jeg ikke har turt å tenke i de baner enda..

Hele opplegget startet vel egentlig i fjor, da jeg meldte meg inn i et slikt treningssenter. Var veldig flink de første ukene, men så klarte jeg ikke å være disiplinert nok mot meg selv... Og jeg endte opp med å bare være et usynlig støttemedlem til dette senteret...

På slutten av sommeren i fjor tenkte jeg at NÅ skulle jeg sette igang, treningsentret hadde flyttet, og jeg hadde fått et nøkkelkort, slik at jeg kan trene når jeg vil mellom 5 om morran og helt til midnatt. Valgte å starte tidlig da jeg oppdaget at det på morran var lite med folk.... Var flink en stund, men så dabbet det av igjen...

Men så kom jula, og etter det kom noen sviende kommentarer fra min kjære om at jeg hadde lagt på meg og at jeg burde trene mer... *for ordens skyld, så hadde jeg ikke lagt på meg et eneste gram i jula* .... Men Da bestemte jeg meg for at nå får det være nok, og prøvde å ta meg selv i nakken... *jeg sa prøve* ....

Nå har jeg vært veldig flink de siste 7 ukene, jeg har klart å opparbeide meg en rutine hvor jeg trener 3 dager i uka. DET er minimumkravet som jeg har satt meg. Har ikke noe å si hvilke dager jeg trener, bare jeg får iallefall tre økter på senteret iløpet av en uke.

Da trener jeg som regel

ellipsemaskin : 40 min

romaskin: 20 min

OK, det er vel kanskje ikke den aller hardeste økta jeg kunne finne på, men jeg blir sliten av det. Og jeg merker at nå må jeg jobbe enda hardere for å holde pulsen like høyt oppe som det jeg gjorde i starten... Jeg klarer å bruke et høyere nivå på ellipsemaskina enn det jeg vanligvis har gjort også, prøver å presse meg litt hver eneste gang jeg trener *jeg sa prøver* :) Jeg har funnet ut at dette er to maskiner/øvelser som trener hele kroppen, og ikke bare en enkelt del av den. Og jeg prøver å gjøre mitt beste med å tøye ut når jeg er ferdig, men gudene skal vite at det har vært flere ganger hvor kroppen har vært så stiv og støl at jeg har følt meg dobbelt så gammel som det jeg egentlig er...

Jeg har mange kilo som jeg gjerne vil ta av, og i løpet av de 7 ukene som jeg har holdt på har det gått opp og ned + - 2-3 kilo. Så jeg har blitt frustrert.... SÅ mye trening *i mine øyne* Så går jeg ikke ned i vekt, ok.. for det første så vet jeg jo at jeg kanskje opparbeider meg litt muskler *håper jeg* og jeg har hørt at muskler veier mer enn fett *håper jeg enda mer* Så etterhvert vil kiloene begynne å rase av *håper jeg kjempemasse*

Men selv om ikke kiloen har rast av riktig enda, så har jeg merket på kroppen at den har forandret seg. Jeg har minsket 15 cm rundt livet og 5 cm rundt hoftene, så som jeg har skrevet i en annen tråd her inne så har jeg bestemt meg for å droppe mest mulig av veiinga, og heller holde meg til målbåndet.. Man blir utrolig frustrert av å ikke se resultater på vekta, men man får veldig motivasjon når man ser at målbåndet iallefall viser fremgang..

Kostholdet er vel en annen sak, jeg har egentlig ikke gjort så veldig mye med det, noe som kan forklare hvorfor jeg ikke har klart å gå ned noen av de kiloene som jeg desperat prøver å miste.. Jeg vet at jeg må bli flinkere, men det er så utrolig mange fristelser, iallefall når man på kvinneguiden leser artikler om handling på nett med link videre til "himmelen" http://www.goodcandy.no/.. *sukk* livet skal være tøft for en godterimons ....

Men jeg synes det er vanskelig med maten, jeg har jo en samboer, og han vil jo selvfølgelig kose seg med god mat, nesten hver eneste dag *uflaks*. Og da er det vanskelig for meg å ikke delta i den kosen *enda mer uflaks* .... men jeg innser jo at hvis jeg i det hele tatt skal komme noe sted med dette så må jeg bli flinkere med kostholdet.. Det er egentlig ingen bønn... Jeg vil jo bli fin!!!!

Kanskje litt rart navn på denne dagboka forresten, men i det siste så har jeg hatt veldig mange rumpestrekk pga treninga, noe som er forferdelig ubehagelig.. Er nesten litt vondt også... og litt flaut.. hvis jeg er på jobb og plutselig får den strekken og bare må skrike ut.. med masse kunder rundt meg, eller om at den strekken blir så kraftig at foten nesten svikter under deg..... OGSÅ hoftekrampene, hvorfor i all verden kommer de.. Kan kanskje ikke kalle de hoftekramper heller, ikke lyskekramper for den saks skyld,, men litt lengre ned enn selve hofta, og så litt høyere opp og litt lengre bort enn selve lyska... Kanskje fordi treninga mi blir litt for ensformig... Merker egentlig at nå etter 7 uker så begynner jeg å kjede meg litt.. blir litt vanskeligere hver gang å komme seg til treninga, så derfor begynner jeg nesten å glede meg til jeg kan ta ut sykkelen min og begynne å sykle.. I fjor kjøpte jeg meg min første sykkel på over 10 år... Skal vite jeg var mørbanka etter første turen ;) ;)

Men men, i dag har jeg gjort unna ukas andre økt, og jeg kjenner at jeg er god og sliten i kroppen. Skal være flink å få i meg noe sunn frokost, kjøpte noen grove rundtstykker og noe magert kalkunpålegg :) DET kan vel ikke være så ille å spise :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For det første, 15 cm er jo kjempemasse! :jepp: Hadde jeg mistet det hadde jeg blitt kjempeglad :)

Du kan ikke få med deg noen på treningssenteret? Samboeren, en venninne? Jeg hadde aldri klart å dra så mye på trening som jeg gjør uten min faste treningsbuddy som faktisk er med meg HVER gang.

Og hva med gruppetimer? :) Hver gang jeg er lei av å trene i studioet melder jeg meg på noen timer den uka, så morer jeg meg og trener samtidig. Og så er neste økt i studioet ikke like hard, merker jeg :)

Uansett, følger meg deg i boka, jeg! Vet det hjelper på motivasjonen at du har noen som titter innom boka og ser om du har trent.. ;)

Treningsmotivasjonsklem fra meg!

(Og forresten er jeg helt enig i den håpingen din om muskler/fett. Lurer på hvor mye man kan gå opp i vekt pga muskler egentlig.. Og når man slutter å legge på seg pga det! Vil jo ned :sjenert:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor i en forholdsvis liten by/bygd/tettsted, og det er veldig vanskelig å komme inn på folk, og ALLE kjenner ALLE.. Jeg flyttet hit for et par år siden pga den store kjærligheten, og bortsett fra de jeg har på jobben, så har det ikke dukket opp så mange nye venninner ..

Men det å kunne hatt en treningsvenn kunne sikkert ha hjulpet, iallefall i starten.. Da var jeg håpløs.. Da traltet jeg rundt på det laveste nivået på ellipsemaskina, og "holdt ut" bare i 10 max 20 minutter før jeg tenkt.. !herregud SÅÅ sliten ejg er, nå går jeg hjem".. SÅ jeg har jo klart å være litt mer disiplinert, og jeg har jo skjønt at man må svette og jobbe en god del for å få noen resultater. og det er det jeg har holdt på med de siste 7 ukene, og JO TRO MEG :) jeg er veldig fornøyd med de 15 cm som jeg har mistet rundt livet, hadde det enda bare vist littt mer *eller mindre* på vekta også :)

Jeg har hatt lyst til å prøve gruppetimer, men ettersom jeg er alene.. og ikke har noen å gå sammen med *selv ikke min samboer* Så er jeg litt pysete, utrolig redd for å dumme meg ut foran masse mennesker som jeg ikke kjenner *kan jo være en stor fordel at de ikke kjenner meg også da :)* Jeg er jo skikkelig nybegynner på slike gruppetimer, men har en veldig sterk indre lyst ;) til å prøve Zumba *selv om jeg ikke eier kordinasjons* og noe som heter Bodycombat *vil jo være litt tøff også da* :) Jeg husker i gamle dager da jeg gikk på skole....... ok ikke såå lenge siden da ;) Men da hadde vi slike aerobictimer i gymmen, og det syntes jeg var utrolig morsomt, og jeg fikk jo nesten til å holde takten og alle de stegene som skulle tas *hurra*... men det er lenge siden gymtimene på skolen....

KOselig å høre at du vil følge med på denne tråden/boka :) jeg trenger all den motivasjonen og inspirasjonen som jeg kan få. Innerst inne så vet jeg at jeg helst må ned 20 + kilo, så det er en veeeeeeldig lang vei å gå... men jeg har iallefall startet på veien.. :)

Har egentlig aldri likt treningssenter, fylt opp til randen av "perkfekte" supermennesker. Og man føler selv som den stygge lille andungen når man kommer inn på et slikt senter. Men prøver jo å ha i bakhodet at selv den stygge lille andungen ble til en vakker svane tilslutt :) :) *DET hadde jo vært en fin dagboktittel* ;) På det senteret som jeg er så virker det nesten som om jeg er den eneste jenta, iallefall på det tidspunktet på dagen som jeg velger å trene. Nå har jeg vært medlem der i en god stund og aldri sett et damemenneske der i det hele tatt... bortsett fra en eneste gang, og da tror jeg at det var sjefen selv som jeg møtte... Så hver gang jeg trener .. enten er jeg nesten helt alene, eller så er det 3 - 4 andre menn der. Men det er en veldig fin stemning der da, alle smiler og hilser på alle... Selv om jeg føler meg litt som den stygge andungen... og tenker "herregud, hva er det de må tenke om meg, den store dama som sliter seg ut på ellipsemaskina" .. OK så vet jeg jo egentlig *ut i fra å ha lest diverse tråder her inne* at det er sjeldent andre på treningsenter bryr seg noe som helst om de som er der.. De bryr seg for det meste om sin egen trening... Og det faktum av at ei lubben dame kommer og trener er vel kanskje bare positivt i deres øyne.. Endelig ei som prøver å gjøre noe med sin situasjon... kanskje...

Men når jeg står der og trener da, mens andre er der, så får jeg masse rare tanker i hodet. handler vel egentlig bare om lav selvtillit/følelse... Tør liksom ikke å ta i for hardt, for da blir jeg altfor utslitt og da puster og peser jeg høyt og da vil jo garantert de andre se rart på meg og tro jeg er gal.... MEN HALLO,, man skal jo liksom puste og pese og slite seg ut når man trener... hehe men jeg må innrømme at jeg skvetter litt hver gang en fyr holder på i et styrkeapparat og slipper ut kraftstønn etter kraftstønn.. Neste så man kunne tro mannen holdt på med noe helt annet enn det han faktisk gjør ;) ;) ;) Litt moro må jo også fantasien ha ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var ukas tredje treningsøkt unnagjort, hadde egentlig tenkt å ta den i går, men jeg måtte plutselig jobbe.. Og av erfaring så droppet jeg da å trene før jeg hadde tidligvakt. Jeg har gjort det flere ganger før, men jeg blir så utrolig utslitt når jeg da kommer hjem fra jobb.. sovner nesten med engang rompa treffer sofaen ;)

Men i dag har jeg fri, og ellipsemaskina på senteret har fått gjennomgå i dag også. Prøver å ta i litt ekstra hver gang, og i dag klarte jeg det...*hurra* Jeg piner emg gjennom de 40 minuttene som jeg skal tråkke, de første og siste fem minuttene er egnetlig verst.. I starten kjenner du at "melkesyra" eller hva man skal kalle det siver op i beina, men når du har blitt litt god og varm i trøya så forsvinner den... For så å komme tilbake sammen med utslitheten de siste fem til ti minuttene.. Jeg merker at på slutten så står jeg nesten å krangler med meg selv *på innsiden selvfølgelig* ;) en del av meg tenker,, "åå du kan jo bare droppe de siste fem minuttene, de har jo ingenting å si uansett", men så kommer den andre delen inn og roper og skriker som en militær sersjant om at NEI, her skal det ikke stoppes en millimeter en gang før det vises 40 minutter i displayet... og vi hører jo på sersjanten ;) ;) ;)

etter ellipsemaskina så ble det litt styrke på romaskina før jeg trasket sliten og svett hjem igjen... Jeg har aldri egentlig likt å dusje på slike steder. For det første, der jeg er nå, så er det stort sett bare mannfolk som trener... jeg har nesten aldri sett ei dame der, bortsett fra meg.. Så er de tingen lås på garderoben, ELLER på døra inn til dusjen... Så da synes jeg iallefall at det er best å ta dusjen når man kommer hjem ...

Men det er en ting jeg lurer på.. Jeg leste et sted på nettet.. en gang.. om delte magemuskler, det vil si at du *for å si det veldig ret tut* har en bilring under midja og en bilring over midja.. mens midja på en måte går innover... *lurer på om noen ble klokere av den forklaringa* ... UANSETT da, jeg sliter med den øverste "bilringen" den som er over midja og under puppene... hva slags øvelser kan jeg gjøre for å bli kvitt den, eller iallefall gjøre den mindre?.... hadde jeg blitt kvitt den,så tror jeg jammen meg at jeg hadde blitt mye mer fornøyd :) Så er det noen som har noen forslag så blir jeg veldig takknemlig!!!

Da jeg kom hjem i dag etter trening, så drakk jeg en av YT`s restitusjonsdrikker. Og jeg må si at jeg merker egnetlig litt forskjell fra de gangene jeg ikke tar sånn etter trening, og de gangene jeg gjør det. Kanskje det bare er en innbilling....

Uff, nå er det vel snart på tide å måle meg igjen også. Vet ikke.. eller jeg tror ikke jeg har fjerne så mange flere cm nå siden sist jeg målte meg.. Mellom første gang og sist gang jeg målte meg så hadde jeg endel.. eller.. kroppen var ikke like stram da for å si det slik... var ikke like mye "løs hud" å ta av... så kanskje det er en periode hvor det står litt stille, akkurat som det er med vekta.. for de som klarer å gå ned i vekt ved hjelp av trening........................ jada.. min tur kommer den også :) *håper jeg*

neida, så.. jeg får vel innta en liten frokost før jeg fortsetter dagens gjøremål :)

Ønsker alle en riktig strålende helg!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare en liten oppdatering :)

jeg målte meg, og har gått ned yttligere en cm rundt livet, og to cm rundt hoftene.. *hurra*

midje: 84

hofter: 114

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det søndag, og jeg hadde egentlig håpet på litt mere sol, men det er jo fremdeles tidlig.. så kanskje den kommer etterhvert :) i dag er iallefall dagen hvor sykkelen skal bli hentet frem fra sitt vinterhi. Jeg har en ny sykkelcomputer som forhåpentligvis virker. Den første var bare en billigsak som jeg kjøpte på biltema som ikke funka i det hele tatt........ Tror kanskje at syklingen vil bli litt mer morsom med en slik computer så man har en oversikt over hvor langt man sykler osv.... synes treninga på senteret er litt ensforming, begynner nesten å bli litt lei.. Og nå er det jo også påske, og da er det vel meninga at man skal være litt utendørs ;) ;)

Denne påsken har jeg mye fri, har bare en arbeidsdag, så har jeg hele uka fri fra jobb, noe som skal bli litt deilig. Men jeg skal fremdeles prøve å holde meg til å trene tre dager i uka, og da ta noen sykkelturer innimellom. hvis været tilater det :)

Vil ønske dere en riktig god påske :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...