Gå til innhold

Til kamp mot fandenskapen


Gjest sexysadie

Anbefalte innlegg

Gjest sexysadie

Kampen om likeverd og like rettigheter for alle kvinner i Norge bør ikke tapes på gulvet, fordi blåøyde feminister lar seg belære om d multikulturelle samfunns fortreffeligheter.

Våkn opp og gjør noe med Islams kvinne undertrykkelse nu!

I muslimske miljøer har fundamentalismen fremgang; og d betyr også at man tillegger islamsk sharialovgivning større og større betydning.

Dette rammer især kvinnenne som ikke har de samme rettighetene som andre kvinner i d norske samfunn. Dette problemet nekter jeg og godta i ett demokratisk samfunn.Vi må insistere på at religion og politikk holdes adskilt. Sharia er d muslimske lovsystem som såkaldte islamske rettslærde utdeler dels av Koranen dels av hadith. Begrepet hadith dekker over beretningene om hvordan Muhammed og hans fire etterfølgere oppførte seg. Lovsystemet ligger milevidt unna vår rettsoppfatning; f.eks opererer sharia med forbrytelser i form av sex før ekteskap, utroskap, homoseksuelaitet, inntagelse av alkohol, vantro og frafald ifra islam.

Ett grunnleggende trekk v sharia er det skarpe skille mellom menn og kvinner; gutter og jenter hvor kvinnene i verste fall er menns eiendom. I beste fald har hjun færre rettigheter; f. eks arver bare brorparten av hva menn gjør, kvinnen skal livet ut være underlagt mannaen og de skal ikke ferdes mye utenfor hjemmet. De er også underlagt strenge begrensninger hva utseende og bekledning angår.

Hvor lenge skal vi se stå å se på dette?

D neste blir antageligvis generelt kjønnsoppdelte fag på skolen fordi de skal jo giftes bort (fortrinnsvis til en i fra "hjemlandet") og så ta seg av mann og barn; altså i d omfang de ikke ender på krisesenter; hvis klienter allerede utgjør 70 % av innvandrerkvinner.

Jeg maler ikke fanden på veggen; for en rekke personer som har kjennskap til innvandrermiljøer har ropt varsku; de forteller oss historier om hvordan islamske innvandrerkvinner betaler prisen for fundamentalistisk islamsk innflytelse i d norkse samfunn i form av vold og annen undertrykkelse. Beklageligvis så viser diskusjonsforumer som d her hvor langt d har kommet med politisk korrekthet, men d kan jo være at Hege Storhaug (leder for menneskerettsorganisasjonen Human Rights Service.)har fatt i noe essensielt når spør hvorfor ett moderne rettssamfunn skal overta kvinnefiendtlige dogmer fastsatt av ytterliggående religiøse ledere?

Jeg mener hodetørklær i skolen bør forbys v lov. Og jeg vil begrunne dette med at undertrykkende og provoserende religiøse symboler ikke har noe i skolen å gjøre. Hodetørkler på islamske kvinner/jenter er ikke ett uskyldig hodeplagg og naiviteten er visst himmelhøy med tanke på at folk ikke klarer å forestille seg d press som islamske kvinner utsettes for av mennene og ikke minst imamenes side. Men vi kan jo prøve å fatte hva d er som foregår. Og ikke kjøpe denne påstanden om at d bare dreier seg om en slags "ny identitet" for muslimske kvinner.

D er nemlig snakk om ett påbud som begrunnes religiøst og dermed ikke står til diskusjon. I henhold fundamentalt islam er en jente reel gifteklar når hun er 9 år gammel, og dermed ansvarlig for sin seksuelaitet, med bekvemme påstander om at d derfor er nødvendig å dekke barna til. Her til lands er d tradisjon og prøve å beskytte barna imot seksuell overgrep og mishandling. Så i mine øyne er dette slør/skaut og shador ett slags psyko-seksuelt overgrep som småjentene blir underlangt ifra barnsben av.

D er derfor nødvendig at vi d norkse samfunn sier klart ifra om all form for "religiøs uniformering" av barn. Det må bli lovgovning på området.

Myndighetene må gå imamene på klingen og gi klar beskjed om at de etterkommer norsk lov og rett.

Mere lesning:

http://www.aftenposten.no/meninger/kronikk...rticleID=621443

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lurer på om man klarer å få gjort noe med det jeg..... :(

det er jo ofte sånn at guds lover står over menneskenes lover, og man må faktisk huske på at dette er noe de gjør fordi de mener at Allah har bestemt det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slutter meg også til, det hele er rett og slett for j*vlig. Noe av det som irriterer meg mest i denne sammenhengen er kvinnelige sosialantropologer som sitter trygt og godt på Blindern og faktisk forsvarer hele f....skapet :evil: (og begrunner det med at vi må akseptere kulturelle forskjeller. Kulturelle forskjeller my ass! :x )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fordi blåøyde feminister lar seg belære om d multikulturelle samfunns fortreffeligheter

det er feministene som er mest positive til undertrykking av kvinner i andre kulturer??

(har jeg gått glipp av noe??)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg syntes det er forferdelig jeg også. Men lurer på hvorvidt noen med vestligefargede "linser" kan gjøre noe med det, vi ser jo på det helt utfra våre vilkår, normer og kulturelle glass...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser at mitt innlegg "islamdritten" er slettet. Titelen var kanskje noe

grov, men innenfor det vi forstår med ytringsfrihet. Ellers er jeg slått av

den utrolige naiviteten som hersker når det gjelder islam. Denne

religionen ble utbredd med sverd og drap og har i 1300 år undertrykt

både muslimer og ikke-muslimer i de muslimske land. Ikke-muslimer

er alltid blitt og blir også idag diskriminert og lever i trengsel i

muslimske land. Ett eksempel er det faktum at mange koptiske (kristne)

jenter i Egypt blir bortført, voldtatt og tvangsomvendt av muslimske

menn. Familien til ei slik jente sultestreiker seg nå kanskje til døde for

å få sitt barn tilbakelevert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser at mitt innlegg "islamdritten" er slettet. Titelen var kanskje noe

grov, men innenfor det vi forstår med ytringsfrihet. Ellers er jeg slått av

den utrolige naiviteten som hersker når det gjelder islam. Denne

religionen ble utbredd med sverd og drap og har i 1300 år undertrykt

både muslimer og ikke-muslimer i de muslimske land. Ikke-muslimer

er alltid blitt og blir også idag diskriminert og lever i trengsel i

muslimske land. Ett eksempel er det faktum at mange koptiske (kristne)

jenter i Egypt blir bortført, voldtatt og tvangsomvendt av muslimske

menn. Familien til ei slik jente sultestreiker seg nå kanskje til døde for

å få sitt barn tilbakelevert.

Hvordan ble kristendommen innført i Norge, om ikke med sverd, drap og tvang?

... bare til ettertanke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...