AnonymBruker Skrevet 12. april 2011 #1 Skrevet 12. april 2011 Jeg har et pinlig problem:( Jeg har veldig mye sjenerende hårvekst ulike steder på kroppen:( Jeg har mye hår rundt brystvortene, de er riktignok lyse, men de er lange, ca 1 cm, og står rett ut:( det er ikke sånn at jeg bare kan nappe de bort for det er så mange (fler enn jeg kan telle). Jeg har mye hår rundt navlen, det gror liksom inn mot navlen, så dekker litt til navlen. Det er fortsatt snakk om lyse hår, eller litte gran brune Og jeg har ekstremt mye hår nedentil... Det går kanskje sånn 5 cm neddover lårene rundt hele veien til analåpningen og oppover rumpesprekken. Og fra rumpesprekken går det kanskje sånn 5 -7 cm uttover på rumpeballen:( Her snakker vi mørke tykke hår som kanskje er sånn 2-3 cm lange:( Dette plager meg voldsomt.. jeg føler meg ikke akkuratt så veldig feminin med all denne hårveksten:( Hårene rundt brystvorta har jeg noen ganger vokset bort selv, men det funka dårlig.. Navelen vokser jeg engang iblant. Og nedentil barberer jeg både forran, bak og uttover rompeballene.. Du føler deg ikke så innmarig kul når du barber rompeballene liksom Har tatt brasiliansk voks noen ganger å, men da må jeg liksom la det vokse og gro vilt før en behandling og det er jeg ikke så veldig konfertabel med + at jeg syns jeg er hårfri så kort tid etter Vær så snill og fortell meg at noen her har noen gode råd til hvordan jeg kan bli kvitt dette sjernerede problemet, dette går uttover selvtilliten min:( OG væs så snill og ikke kom med noen sånn ekle kommentarer om hvor ekkel dere syns jeg er Jeg er forresten Norsk og 24 år..
Gjest Gjest Skrevet 12. april 2011 #2 Skrevet 12. april 2011 VOKSING. Det gjør vondt men det gjør susen.
Gjest Skrevet 12. april 2011 #3 Skrevet 12. april 2011 Svarte jeg ikke nettopp på dette...??? Anywho... Gå til legen din og få det sjekka. Mest sannsynligvis produserer du for mye testosteron, og kanskje har du PCOS. Dette kan legen hjelpe deg med.
Pia P Skrevet 13. april 2011 #4 Skrevet 13. april 2011 Jeg ville nok tatt meg en tur til legen min, og fått sjekket hormonene. skjønner at dette går sterkt utover selvtilliten. Har du vurdert laser behandling? kjenner flere som har brukt laser under armene og i ansiktet. det har funka kjempa bra, hårfri nå..
Gjest gjesten Skrevet 13. april 2011 #5 Skrevet 13. april 2011 kan man få tabletter om man produserer for mye testosteron? jeg er også slik som ts skriver (bortsett fra at jeg ikke har mye hårvekst nedentil), og det er utrolig sjenerende! lys veiviser, og lange hår både i ansiktet og egentlig hele resten av kroppen og. har riktignok ikke så mye på hodet, typisk nok. sliter også med uren hud.
AnonymBruker Skrevet 13. april 2011 #6 Skrevet 13. april 2011 kan man få tabletter om man produserer for mye testosteron? jeg er også slik som ts skriver (bortsett fra at jeg ikke har mye hårvekst nedentil), og det er utrolig sjenerende! lys veiviser, og lange hår både i ansiktet og egentlig hele resten av kroppen og. har riktignok ikke så mye på hodet, typisk nok. sliter også med uren hud. Man blir ofte satt på Diane, en type p-piller. Noen tåler den andre ikke. Napping og voksing er mitt beste råd.
Gjest gjesten Skrevet 13. april 2011 #8 Skrevet 13. april 2011 Man blir ofte satt på Diane, en type p-piller. Noen tåler den andre ikke. Napping og voksing er mitt beste råd. Har prøvd napping, men da kommer det faktisk (!) svarte hår ut igjen ved navelen. Har også nappet "barten", men de lyse hårene som kommer ut igjen blir faktisk tykkere. Vet at de fleste sier dette bare er at myte at hårene blir tykkere osv. men det skjer hos meg. Og jeg vet at jeg får med røttene når jeg napper, for det sjekker jeg. Også vokser det jo ut igjen på en uke nesten... Pleier å klippe jeg, men det er litt kjedelig å måtte klippe hårene over hele kroppen. Er det ikke en del bivirkninger med Diane?
AnonymBruker Skrevet 13. april 2011 #9 Skrevet 13. april 2011 Det er nok bare du som føler at de blir tykkere/mørkere. Men det første du må gjøre er å oppsøke lege og bli utredet for om du har PCO. Da kan du få Diane p-piller. De har vel, som alle preparater man får på resept, bivirkninger. Jeg ble så kvalm at jeg måtte slutte på de. Men har du mørkebrunt hår eller helt blondt? Du kan oppsøke en klinikk for laserbehandling. Det er veldig effektivt, men jo lysere hår du har, jo mindre effektivt er det. Men det betyr ikke at det ikke fungerer i det hele tatt. Jeg mener at det er alltids verdt å prøve. Dersom du har så lyse hår at laser ikke fungerer, kan få utført elektrolyse på hårene dine. Jeg vil anbefale deg å lese gjennom denne tråden: Pcos
Gjest gjesten Skrevet 13. april 2011 #10 Skrevet 13. april 2011 Det er nok bare du som føler at de blir tykkere/mørkere. Men det første du må gjøre er å oppsøke lege og bli utredet for om du har PCO. Da kan du få Diane p-piller. De har vel, som alle preparater man får på resept, bivirkninger. Jeg ble så kvalm at jeg måtte slutte på de. Men har du mørkebrunt hår eller helt blondt? Du kan oppsøke en klinikk for laserbehandling. Det er veldig effektivt, men jo lysere hår du har, jo mindre effektivt er det. Men det betyr ikke at det ikke fungerer i det hele tatt. Jeg mener at det er alltids verdt å prøve. Dersom du har så lyse hår at laser ikke fungerer, kan få utført elektrolyse på hårene dine. Jeg vil anbefale deg å lese gjennom denne tråden: Pcos Nei, det er helt sant! Jeg barberte meg (idiotisk nok) før bikinisesongen i fjor ved "veiviseren" og plutselig dukket det opp ett hår som var mørkere enn de andre når det grodde ut igjen (jeg har helt lyse hår). Begynte å nappe dette håret, og etterhvert ble det tykt, slik som man har "der nede" og under armene! Nappet hårene rundt navelen for litt siden også, for da skulle jeg til syden... og gjett hva? Nå har jeg fem (!) mørke hår der! De er stive og mørke! Dette hadde jeg ikke før jeg begynte å nappe. Utrolig kjedelig Trenger ikke mørke hår i tillegg til all "pelsen". Får nok gå til legen. Men laser osv. blir nok dyrt, for jeg vil helst fjerne alt på hele kroppen, for det er "pels" overalt!
AnonymBruker Skrevet 13. april 2011 #11 Skrevet 13. april 2011 hvilken farge har håret ts? TS her: Hårene rundt brystvorta er lyse (kanskje litt lyse brun?) stortsett lyse. Hårene rundt navlen er også lyse (kanskje litt lyse brune) stortsett lyse. Hårene nedentil er sorte og tykke. I dag har jeg vært hos gynekologen. Jeg nevnte at jeg lurer på om jeg kan ha pcos. Hun så på hårveksten rundt brystvorta og navlen (fikk ikke sett nedetil fordi der hadde jeg barbert) og konkluderte med at det var helt normalt :O :O Jeg har aldri sett andre jenter med lange lyse hår rundt brystvorta og da snakker vi 1 cm lange... HUn tok også ultralyd på meg, for man kan vist se på eggstokkene om man har pcos, der var det ikke noe tegn til pcos.. Itillegg at jeg er tynn 49 kg så mente hun at jeg ikke hadde pcos.. Det er jo lettende :D var redd for at jeg skulle få problemer med å bli gravid når den tid kommer jeg.. Men hva er det da??? Jeg har tatt noen laser behandliger nedentil, men bare forran, de tok ikke noe bakover.. Forran har det blitt mye bedre =D Men vet ikke om noen tar det bakover?? uttover rompeballene og inne ved analen? Kanksje det er farlig?? Og rundt brystvortene og navelen så er det jo snakk om lyse hår, så tror ikke det vil funke så godt:( Men det er jo også sykt dyrt:( Og jeg har veeeldig lav inntekt og ikke noe mulighet til og øke den de første årene.. Uff er så fortvilet nå=(
Gjest hei Skrevet 13. april 2011 #12 Skrevet 13. april 2011 er sånn laserbehandling egentlig permanent? har hørt at mange får tilbake hår de stedene de har fjernet senere i livet, fordi det lages nye hårsekker eller noe sånt? da er hvertfall ikke 30 000 kr verdt for min del :S
Gjest kvinne32 Skrevet 13. april 2011 #13 Skrevet 13. april 2011 Du er 49 kg sier du. Hvor gammel og høy er du? Jeg er 172 og er 74 kg, og innenfor normal vekt. Si hvis du er like gammel som meg 32 år, og er ca 172 høy og veier 49 kg så hadde jeg mistenkt for å ha spiseforstyrrelser. De som sliter med spiseforstyrrelser kan ha problemer med hårveksten som du beskriver. Lykke til :-)
AnonymBruker Skrevet 14. april 2011 #14 Skrevet 14. april 2011 Du er 49 kg sier du. Hvor gammel og høy er du? Jeg er 172 og er 74 kg, og innenfor normal vekt. Si hvis du er like gammel som meg 32 år, og er ca 172 høy og veier 49 kg så hadde jeg mistenkt for å ha spiseforstyrrelser. De som sliter med spiseforstyrrelser kan ha problemer med hårveksten som du beskriver. Lykke til :-) TS her:) Jeg er 24 år gammel, 165 cm høy og veier 49 kg.. Dermed har jeg en BMI på 17. Alt under 18.5 er undervektig:( Men jeg har nok ikke spiseforstyrrelser, jeg er bare naturlig veldig tynn:( Ligger i genene flere i familien som også er det. Så da kan jeg utelukke spiseforstyrrelser som årsak også.. I går leste jeg i tråden: hvordan pupper har du? Der fant jeg noen små som lignet på mine:P også tok jeg bilde av mine så jeg bare for meg selv kunne se på de for å sammenligne de med de på nettsiden. Bilde avslørte at hårveksten rundt brystvorten er verre en jeg fryktet:( Når jeg Zoomet inn på bildet så så jeg tydelige lange brune hår:( Jeg fikk ikke sove i hele natt for jeg ble så lei meg:( Jeg lette rundt på nettet etter løsninger.. Leste mye om laserbehandling som hårfjernngs metode.. Men jeg er redd for at selvom jeg syns hårene på brystet mitt er brune så er de helt sikkert for lyse til at laser vil fungere på hårene:( Og det skummle er viss jeg allikevel prøver så må jeg barbere bort hårene før hver laser time, og det er jo en kjent sak at hår blir mørkere og tykkere av barbering.. Da vil jeg jo få motsatt effekt en hva jeg ønsker:( Jeg sliter veldig med selvtilliten, men dette bildet av puppene mine fikk meg til og falle helt ned på bunn Jeg tar gjerne imot fler tips/råd=) Takk=)
Pia P Skrevet 15. april 2011 #15 Skrevet 15. april 2011 Jeg skjønner at dette er vanskelig for deg, og sånne ting går veldig utover psyken og man kan rett og slett bli fysisk dårlig av det. Jeg vet godt hvordan du har det, jeg sliter med nesa mi. Og tenker konstant på det. Vært deprimert og blitt fysisk dårlig av det. Jeg vil anbefale deg laser igjen jeg, har skrevet det her en gang før også. Jeg tror det er det eneste som vil hjelpe deg. Og legg bort barberhøvelen! Grunnen til at du sikkert har fått hår nedover lårene og på rumpa er nok fordi du har barbert og barbert. Når du barberer på steder du egentlig ikke har hår (men vi har jo hår overalt på kroppen) så vil det komme mørkere og mer hår. Et hårstrå bli til to-tre. Så legg bort barberhøvelen ( så lenge du ikke går på laserbehandling, da må du jo barbere) og hold deg til voksing eller laserbehandling. Det vil ta tid, men du vil se resultater! Få time til konsultasjon og vis frem de områdene som plager deg, også rundt brystvortene. Det kan helt sikkert tas med laser det også.
Gjest Anonym Skrevet 16. desember 2012 #16 Skrevet 16. desember 2012 Jeg sliter med samme problemet, mye hår der det ikke skal være, og samtidlig så tykke de skal være:P Men jeg har nå tatt llaser 2 ganger, og det har vært store resultater! så vil virkelig anbefale det! er bittelitt dyrt, men prisene er forskjellig fra sted til sted, så sjekk det litt rundt! Jeg tar ett stort område neden til der jeg også blir tatt bak, og betaler nå 1800 per gang, men etter 4 ganger blir det halvert i pris:) Det fins løsninger der ute, og sikker på at du kommer til å finne ut av hva som passer deg best:) Men så uansett så er det greit å huske på at dette er vanelig:) jeg er værtfall 21 og normalvektig:) lykketil!
LilleTulla Skrevet 16. desember 2012 #17 Skrevet 16. desember 2012 Hjelpes, når skal folk lære? Man får IKKE mer hårvekst av å barbere seg!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå