Gå til innhold

Snacks/mat til ukjent antall personer

Fremhevede innlegg

Skrevet

Lørdag får jeg gjester og skal servere noe enkel mat. Utfordringen er at jeg ikke aner hvor mye jeg skal forberede. Det er en uformell sammenkomst der vi kommer til å være et sted mellom 8 og 15 personer, både voksne og barn. Noen kan være kjempesultne og ville spise masse, andre tar en ørliten smakebit for å være høflige.

Jeg synes ikke det er noe gøy å gå tom for mat når jeg har gjester, men jeg synes heller ikke det er noe særlig å lage så mye mat at jeg ender med å kaste masse fordi det blir ødelagt før jeg rekker å spise det opp.

Derfor trenger jeg tips til mat som:

1: Kan stå 2-3 dager i kjøleskap dersom jeg lager for mye.

2: Er fort gjort å lage litt ekstra dersom jeg underveis ser at det blir for lite.

Jeg hadde tenkt å lage noen snitter og tapasaktige saker, men det må være noe som kan forberedes i god tid og tåle å stå på bordet i 3-4 timer uten å bli ødelagt. Og siden jeg skal gjøre alt alene så må det gjerne være noe som ser lekkert og appetittvekkende ut uten å være altfor krevende å lage.

Det gikk plutselig opp for meg hvorfor potetgull og nøtter osv er så populært som snacks. :fnise: Det er enkelt og greit å bare åpne en ny pose og tømme i ei skål når det er tomt. Og om man har kjøpt inn for mye potetgull er det jo bare å la det ligge til neste passende anledning, siden holdbarheten er lang. Men så tenkte jeg å kjøre en litt sunnere linje. Blir sikkert ei skål nøtter og sånn, men vil ha noe skikkelig mat også.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Lag potetsalat - melon og spekeskinke - fruktfat - pastasalat m pesto - stek kyllingfilet i biter - og så klart som du sier kjøp bare inn noe snacks ved siden av - kan også være kjeks..

Dette er hvertfall noe som fint kan stå fremme et par timer og som du kan spise videre et par dager..

AnonymBruker
Skrevet

Lag potetsalat - melon og spekeskinke - fruktfat - pastasalat m pesto - stek kyllingfilet i biter - og så klart som du sier kjøp bare inn noe snacks ved siden av - kan også være kjeks..

Dette er hvertfall noe som fint kan stå fremme et par timer og som du kan spise videre et par dager..

fat med spekemat og eggerøre

fat med røkelaks og eggerøre

AnonymBruker
Skrevet

Lag lefser med spekeskinke og røkelaks.

Tro meg, det er en slager:)

Kjøp lomper, runde eller firkantede.

Kutt opp ruccola, spekeskinge og røkelaks.

Smør philadelphia på hele lefsa og legg ruccola og spekeskinke utover. rull lefsa sammen og kutt den opp i småbiter på 3-4 cm.

Samme med de med røkelaks i.

:D

det er supergodt!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...