Gå til innhold

Rød tykk hud som klør


sequin

Anbefalte innlegg

Jeg har et område rundt den kulen på yttersiden av foten, som noen ganger blir tjukk hard og klumpete rød hud. Det strekker seg fra undersiden av denne kulen og kanskje 20cm opp på leggen.

Det klør forferdelig mye, det væsker ikke og er ikke vondt å ta på, det bare klør så utrolig mye og ser grusomt ut.

Det kommer og går, ca et halvt år siden sist, også varer det i noen uker. Får jo nesten ikke sove pga kløingen, og det virker som om området har blitt noe større enn forrige gang... :twisted:

Jeg bruker nøytrale vaskemidler, såper og body lotions...

Noen som vet hva det kan være? Vært borti lignende?

Eller hva slags kremer man kan bruke mot kløe?

Eventuellt andre ting det kan komme av enn vaske-ting..?

Pappa sliter med psoriasis, men vil ikke si det ligner, men har null peiling på sånt...

Har lest litt rundt om kring på nettet om forskjellige ting, og jeg syns det er så vanskelig å sammenligne.

Og da jeg nevte dette for legen for et par år siden sa han det bare var tørr hud... :roll:

*klø Klø*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Elveblest kanskje? dette kan klø som bare F****** og kommer i alle mulige størrelser, fasonger og plasser. og det værste er at årsaken til elveblest ofte er ukjent :/

men uansett, Telfast tabletter hjelper mot kløen og kan være med på å redusere tiden det pågår.

men ville nok tatt en prat med fastlegen først... tror telfast er respetbelagt.... (jeg fikk det i hvertfall på resept)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja elveblest kan stemme ganske bra egentlig, har hovne øyne og lepper også.

Kan prøve å komme meg til apoteket og spørre om de kan hjelpe meg.

Uansett, jeg leste at Atarax er kløedempende, noen som har brukt det mot kløe?

Jeg har fått det for noe annet, men er ikke sikker på om jeg bare kan ta en atarax om kvelden pga kløe liksom..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...