Gå til innhold

Hva er sterkest av sobril og valium?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Leser at folk har bedre effekt av valium.

Noen med erfaringer?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Uansett så bør en gå til lege for å finne ut av hva en trenger, og om en trenge dette i det hele tatt. Piller er ikke sukkertøy å eksperimentere med. :nei:

• Liker 2
Skrevet

Både valium og sobril er vel type B preparater, om jeg ikke husker feil. I så måte er de like "sterke". Husker ikke om de har forskjellige virkemidler, men det finnes flere tabletter i den klassen der, og vhordan de virker for enkeltindividet er forskjellig. Noe som funker for deg, funker kanskje ikke for noen andre, og omvendt.

Du bør rådføre deg med en lege. B-preparater er ikke noe man bare bestiller som sukkertøy.

Skrevet

Du bør heller rådføre deg med en lege. Du må jo uansett ha respept for å få tablettene.

Har ingen personlige erfaringer med noen av de, men virkningen er vel ganske lik.

Det er jo også indivduelt hvilket legemiddel som har best effekt på den enkelte person..

Skrevet

Vil jo naturligvis rådføre meg med lege.Ville bare høre om noen hadde bedre effekt av valium enn sobril.

Bruker sobril pr i dag foreskrevet av lege.Ser absolutt ikke på pillene som sukkertøy.

Er ikke ute etter ekspertråd,men råd fra folk i samme situasjon.Klarer fint å se forskjell på medisinske råd og råd fra folk på forum...

Ser ikke etter ekspertiseråd her inne,men vil diskutere med folk i samme situasjon.

Skrevet

Håper ikke at denne tråden blir stengt.

Det ville ha vært helt grunnløst.

AnonymBruker
Skrevet

Valium kan man få rus av derfor tror jeg at sobril er mildere... Bruker selv sobril...

Skrevet

Valium kan man få rus av derfor tror jeg at sobril er mildere... Bruker selv sobril...

Begge er B preparater, det vil si at begge er preparater folk ruser seg på.

Skrevet

Jeg :trene:

Fikk du bedre effekt av valium?

Hvordan virket den i forhold til sobril?

Kommer naturligvis til å spørre legen,men veldig greit å høre brukeres erfaringer også. :sjenert:

AnonymBruker
Skrevet

Man får ikke rus av Sobril derfor må Valium være sterkere... SIden noen sier at folk har bedre virkning av Valium må det jo være en grunn til det, ikke sant Envy?

Skrevet

Ok.Er ikke ute etter rusen,men vil fjerne angsten.

Gjest *smak*
Skrevet

Ok.Er ikke ute etter rusen,men vil fjerne angsten.

Jeg ville valgt Sobri (og samtidig jobbe med angsten) fordi du nok blir sløv av Valium og dermed får dårligere livskvalitet... Men får du velge fritt av legen din?? Siden du spør hva du skal velge?? Hos meg er det legen som vurderer hvilke medisiner jeg skal ha... Sånn er det vel jevnt over??

Skrevet

Det blir litt feil å si at det ene er sterker enn det andre. Valium( =Stesolid og Vival) virker fort, men kort. Sobril ( = Alopam) virker saktere, men effekten varer lengre. Begge er benzodiazepiner, og har en rekke bivirkninger det ikke er til å skimse av.

• Liker 4
Skrevet

Jeg ville valgt Sobri (og samtidig jobbe med angsten) fordi du nok blir sløv av Valium og dermed får dårligere livskvalitet... Men får du velge fritt av legen din?? Siden du spør hva du skal velge?? Hos meg er det legen som vurderer hvilke medisiner jeg skal ha... Sånn er det vel jevnt over??

Vet ikke om legen lar meg velge fritt blant b-preparater.Har ikke spurt om valium.

Bruker kun en liten dose sobril hver dag.

Gjest Lebewesen93
Skrevet

Jeg har prøvd sobril mot sosial angst. Skulle ikke gå ordentlig på de, men ha når jeg virkelig trengte. Første gangen virket de greit, for jeg tok 2 stk siden jeg ikke merket noen ting etter å ha tatt 1. JEG ble sløv og trøtt, noe som passet ganske dårlig der og da...men uansett, etter det så synes jeg ikke de virker særlig bra, mot angst. De funket greit når jeg var stressa eller urolig hjemme sånn uten grunn,sånn sett var de "kjekke" men som sagt, mot angsten synes ikke jeg de er noe særlig. Men var bare første gangen jeg ble ordentlig trøtt, så mulig det bare var tilfeldig.

Vet ikke jeg, men jeg synes hertfall ikke sobril var noe til hjelp :P

Har ikke prøvd noe annet enn det :P

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har prøvd både Sobril og Valium mot angst. For meg virket Sobril klart best mot angsten. Med Valium ble jeg mest sløv, og den fjerne ikke angsten like bra som Sobril.

AnonymBruker
Skrevet

Har prøvd Sobril og Valium, synes Sobril er best selv om den gjør meg litt svimmel og susete. Valium virker som den varer kortere som noen over her nevnte.

• 8 måneder senere...
Skrevet

Hei:) jeg lider av panikkangst og har hatt et helvete det siste halvannet år. Jeg bruker både sobril og vival. Tar 1-2 sobril om dagen og vival når jeg kjenner at kroppen virkelig er stressa og klar for et anfall. Har ikke hatt en eneste bivirkning av noen av tabelettene,så det tror jeg nok er veldig forskjellig fra person til person. Jeg trener mye og er mye ute å går i fjellet,og dette gjør dagene 10 ganger bedre. Helt utrulig hva frisk luft og trening gjør med deg. Du har det bra og du tenker på andre ting enn angsten din.(for det meste) sobril tar vel ca en time før den er i full sving i kroppen,og så varer den i 5-6 timer(hos meg da) vival virker etter20-30 min og varer vel ca 3 timer. Begge er gode medisiner,men sobrilen er en klar vinner. Selv om jeg gjærne skulle vært kvitt medisinen. Men jeg er ikke avhengig av medisinen,men avhengig av at jeg har den. Det er dager jeg ikke trenger dem,særlig på gode treningsdager. Har prøvd Remeron,da tar det en time så sovner du. Man tar den å kvelden. Bra medisin,men gud bedre meg hvor mye man drømmer når man har tatt den. Blir litt sliten av det. Men stå på alle sammen,bruk kroppen å gå ut(om du klarer) eller tren hjemme,da puster du riktig og du får det bedre:)

• 5 måneder senere...
AnonymBruker
Skrevet

http://www.felleskatalogen.no/medisin/sobril-pfizer-563995

http://www.felleskatalogen.no/medisin/valium-roche-564977

Av hva jeg kan lese ut av dette: ville helt klart gått for sobril, da denne er kortere tid "i kroppen" = mindre skade (deriblandt mindre sjanse for å bli avhengig). Har også hørt at virkningen av Sobril varer litt lengre enn av valium. Sier som de andre, snakk med legen din! Benzo er ikke noe å leke med. God medisin med få bivirkninger om den brukes riktig, utrolig farlig om den brukes feil. Benzo er aldri noen langvarig løsning, at noen får dette som fast medisin av legen sin (dvs foreskrevet som å ta fast, ikke få det fast som eventuell krisemedisin) er langt over min fatteevne (sorry, måtte bare ta det med... :sjenert: ).

Anbefaler deg å ikke tenke "hva er sterkest", men "hvor lav dose kan jeg klare meg med".

Anonym poster: fe105322a0fa2114093b01ae0cbb5352

• Liker 2
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...