AnonymBruker Skrevet 12. april 2011 #1 Skrevet 12. april 2011 Jeg lurer på om man er trygg etter en uke uten p-piller?(uka man har mensen) Jeg trenger ikke å gå en uke før jeg kan ha sex uten kondom? har prøvd å søke litt og lest bruksanvisningen men det står ingen ting om det.
Athene Skrevet 12. april 2011 #2 Skrevet 12. april 2011 Om jeg forstår deg riktig - Ja, du er trygg de pillefrie dagene. Så lenge du går på pillen er du like trygg hver av de 28 dagene du tar pillen. Men det forutsetter at du tar første pillen på neste brett til vanlig tid (på dag 29, etter syv pillefrie dager). Dersom man skal slutte på pillen er man ikke trygg de dagene du viser til, dette fordi kroppen kan finne på å slippe ett egg dersom den ikke får nye hormoner på dag 29, dette fordi sædcellene kan leve noen dager. Forståelig? Om ikke er det bare å spørre
AnonymBruker Skrevet 12. april 2011 #3 Skrevet 12. april 2011 Ja, tror jeg skjønner hva jeg mener! Jeg starta idag etter en ukes pause pga mensen, så jeg er fortsatt trygg hvis jeg har forstått deg rett?
Gjest Iah Skrevet 12. april 2011 #4 Skrevet 12. april 2011 Ja, så lenge du starter på p-pillene igjen når du skal er du trygg.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå