Gå til innhold

Oppfordring til trådstartere...

Fremhevede innlegg

Skrevet

Kjære Trådstarter

Kan du være så snill å bare lage 1 tråd per like sak? Blir så forvirrende når det hele tiden dukker opp doble tråder om samme tema. Innemellom begynner jeg til og med å lure på om jeg er blitt tullerusk når jeg er overbevist om jeg har svart, men ikke finner tråden igjen... Så kan dere sjekke opp om den gamle tråden dere laget for 1 min eller 5 timer siden fortsatt eksisterer før dere lager en ny tråd med akkurat samme vinkling???

Med vennelig hilsen

Frustrert Forumbruker

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror noen av disse tilfellene skyldes såkalt dobbelposting. Av og til er det som om forumet henger seg opp akkurat idet man skal poste, og da kan innlegget bli postet to ganger. Jeg har i hvert fall opplevd dette når jeg har svart i en tråd, og jeg tror det sikkert kan skje når man starter nye tråder også.

Men, jeg har jo også sett noen få tilfeller av at noen har postet det samme spørsmålet i forskjellig "drakt", og det er jeg enig med deg i at er unødvendig. :)

Skrevet

Jeg tror noen av disse tilfellene skyldes såkalt dobbelposting. Av og til er det som om forumet henger seg opp akkurat idet man skal poste, og da kan innlegget bli postet to ganger. Jeg har i hvert fall opplevd dette når jeg har svart i en tråd, og jeg tror det sikkert kan skje når man starter nye tråder også.

Men, jeg har jo også sett noen få tilfeller av at noen har postet det samme spørsmålet i forskjellig "drakt", og det er jeg enig med deg i at er unødvendig. :)

Ehm... jeg forstår ikke problemstillingen på samme måte som deg. Slik jeg forstår det er det ikke dobbelpostingen som er et problem, men at det blir startet opp flere tråder med tilnærmet likt tema, vinkling og/eller utfall, og at man kan bli forvirret i forhold til hvilken man har svart på. Eller?

AnonymBruker
Skrevet

Sikker på du ikke forveksler det med innlegg som er blitt flyttet? Lagde selv en gang et innlegg og ble beskyldt for å ha laget samme innlegg et annet sted, men det hadde faktisk blitt flyttet, og fda blir det en link fra det andre forumet.

Skrevet

Ehm... jeg forstår ikke problemstillingen på samme måte som deg. Slik jeg forstår det er det ikke dobbelpostingen som er et problem, men at det blir startet opp flere tråder med tilnærmet likt tema, vinkling og/eller utfall, og at man kan bli forvirret i forhold til hvilken man har svart på. Eller?

Jeg var ikke helt sikker på hva TS mente, derav det andre avsnittet jeg skrev:

Men, jeg har jo også sett noen få tilfeller av at noen har postet det samme spørsmålet i forskjellig "drakt", og det er jeg enig med deg i at er unødvendig.

Jeg ser også at AB over meg her er inne på noe, når en tråd blir flyttet kan det se ut som om den ligger to steder.

Skrevet

Ja, da får vi vel bare vente i spenning da :lur:

Kan virke som at det handlet om "flytting av tråder" forresten.

Skrevet

mente de postene hvor trådstarter lager to nesten 100% identiske poster på feks to forskjellige underforum...

Feks om barnevogn på både barn og familie og graviditetsforumet. Eller en annen jeg husker om smittsom sykdom på hunden både kropp/helse og kjæledyrforumet, noen ganger er de postet med noen minutter i mellom, andre ganger et par timer...

Postene som er flyttet ser man vel som "flyttet" på det opprinnelige forumet? og tråden virker også bare som 1 tråd, ved at de som trykker seg inn og svarer vil kunne lett finne igjen tråden og svaret.

Kan moderatorene fjerne/legge sammen slike dobbelt tråder? (vet ikke om dette er noe som gjøres eller kan gjøres).

Skrevet

Det hadde også vært fint om en del av trådstarterne kunne bli flinkere til å skrive topic. Jeg hater titler som: Hjelp! Se her! og lignende. Det er så mye greiere når tittelen på innlegget faktisk har noe med innlegget å gjøre.

Gjest ~Fantabulous_kitten~
Skrevet

mente de postene hvor trådstarter lager to nesten 100% identiske poster på feks to forskjellige underforum...

Feks om barnevogn på både barn og familie og graviditetsforumet. Eller en annen jeg husker om smittsom sykdom på hunden både kropp/helse og kjæledyrforumet, noen ganger er de postet med noen minutter i mellom, andre ganger et par timer...

Når det kommer til akkurat dette er det gjerne at den som har startet tråden ikke visste hvilket underforum de skulle bruke, og heller ikke vet at moderatorene flytter tråder til mer egnede underforum :) Er det jeg tenkte iaff, men er jo ikke sikker da..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...