marsy Skrevet 20. mai 2011 #21 Skrevet 20. mai 2011 Hvis du vil gjøre mest mulig på få dager er Barcelona et godt alternativ. Strand, superfin gamleby, og herlig mat og vin. Dessuten ligger flyplassen like utenfor byen, så du sparer inn mye reisetid der. Du kan også få hoteller til en bra pris
Sarafina Skrevet 20. mai 2011 Forfatter #22 Skrevet 20. mai 2011 Hvis du vil gjøre mest mulig på få dager er Barcelona et godt alternativ. Strand, superfin gamleby, og herlig mat og vin. Dessuten ligger flyplassen like utenfor byen, så du sparer inn mye reisetid der. Du kan også få hoteller til en bra pris Det er et superbra tips, men jeg har vært i Barcelona allerede. Men det er absolutt et sted jeg gjerne vil tilbake til. Ikke mange steder som har så flott strand midt i byen, så å si. Kjempeflott by. Kanskje jeg burde spare Italia til jeg har bedre tid, i og med at kysten ligger litt utenfor Roma.
marsy Skrevet 20. mai 2011 #23 Skrevet 20. mai 2011 Sardinia eller Sicilia er gode alternativer. Ellers kan jeg virkelig anbefale å fly til Nice. Det ligger så utrolig mange flotte byer bare på en times kjøretur langs rivieraen - og har dere leiebil kan dere besøke Italia og/eller Monaco også.
Sarafina Skrevet 21. mai 2011 Forfatter #24 Skrevet 21. mai 2011 Sardinia eller Sicilia er gode alternativer. Ellers kan jeg virkelig anbefale å fly til Nice. Det ligger så utrolig mange flotte byer bare på en times kjøretur langs rivieraen - og har dere leiebil kan dere besøke Italia og/eller Monaco også. Ååå, skulle ønske vi hadde hatt mer tid på oss, 2 uker f eks hadde vært knall... leie bil og besøke ulike steder i Frankrike og Italia, det hadde vært noe det... Var på bilferie på den franske rivieraen da jeg var barn, det var fantastisk.
marsy Skrevet 21. mai 2011 #25 Skrevet 21. mai 2011 Jeg hadde en 3 netters tur til rivieraen i 2009 - vi fløy til Nice og så masse, uten å stresse. Vi hadde leiebil og bodde første natten i St Paul de Vance (helt fantastisk), dag 2 sjekket vi inn på hotellet i Nice og kjørte deretter til Monaco på dagstur, og gikk ut i Nice på kvelden, dag 3 kjørte vi opp til Provance, spiste lunsj i en liten landsby der før vi kjørte rivieraen tilbake til Nice, og gikk ut der på kvelden igjen.
Sarafina Skrevet 22. mai 2011 Forfatter #26 Skrevet 22. mai 2011 Jeg hadde en 3 netters tur til rivieraen i 2009 - vi fløy til Nice og så masse, uten å stresse. Vi hadde leiebil og bodde første natten i St Paul de Vance (helt fantastisk), dag 2 sjekket vi inn på hotellet i Nice og kjørte deretter til Monaco på dagstur, og gikk ut i Nice på kvelden, dag 3 kjørte vi opp til Provance, spiste lunsj i en liten landsby der før vi kjørte rivieraen tilbake til Nice, og gikk ut der på kvelden igjen. Det er også en god ide, eneste var at jeg sjekket Norwegian, og flyprisene til Nice er ganske høye. Ryanair flyr til andre destinasjoner til Frankrike da, men tror disse ligger et godt stykke fra rivieraen.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå