Sarafina Skrevet 12. april 2011 #1 Skrevet 12. april 2011 tenker på å reise til Italia i sommer, men har bare en uke på oss Vurderer derfor å fly fram og tilbake til Roma - men kunne godt tenke oss noen dagers solferie også. Finnes det noen fine områder i nærheten av Roma som egner seg til dette? Og når på sommeren er det best å reise til Italia? Takknemlig for alle tips
MissStiles Skrevet 12. april 2011 #2 Skrevet 12. april 2011 Jeg skal til Terracina om et par uker. Det ligger ca 1 time fra Roma. Stedet er vist kjent for å ha lange strender. Så jeg kan komme med en rapport etter at jeg har vært der.
Sarafina Skrevet 12. april 2011 Forfatter #3 Skrevet 12. april 2011 Jeg skal til Terracina om et par uker. Det ligger ca 1 time fra Roma. Stedet er vist kjent for å ha lange strender. Så jeg kan komme med en rapport etter at jeg har vært der. Så bra, det hadde vært kjempeflott googlet litt, og det så jo kjempefint ut.
MissStiles Skrevet 12. april 2011 #4 Skrevet 12. april 2011 Så bra, det hadde vært kjempeflott googlet litt, og det så jo kjempefint ut. Jeg vet! Gleder meg veldig til å reise dit!
gustav Skrevet 13. april 2011 #5 Skrevet 13. april 2011 Og når på sommeren er det best å reise til Italia? Mai, juni og september. Juli og august er fryktelig varmt. Italienerne har ferie i august og de noenogfemtimillioner innfødte inntar kystområdene. Men selvfølgelig: å besøke Roma i juli eller august er jo mye mye bedre enn å _ikke_ gjøre det, for å si det slik.. Nydelig by, skjønt land. Kos dere! 1
Sarafina Skrevet 13. april 2011 Forfatter #6 Skrevet 13. april 2011 Mai, juni og september. Juli og august er fryktelig varmt. Italienerne har ferie i august og de noenogfemtimillioner innfødte inntar kystområdene. Men selvfølgelig: å besøke Roma i juli eller august er jo mye mye bedre enn å _ikke_ gjøre det, for å si det slik.. Nydelig by, skjønt land. Kos dere! takk for supert svar! Tenkte på slutten av juni evt, men da er det kanskje også litt vel varmt?
Snuppa Skrevet 17. april 2011 #7 Skrevet 17. april 2011 Isola di Giglio kan varmt anbefales! Ser ut som Kardemommeby og få utenlandske turister. Er visst der folk som bor i Roma drar om sommeren.....
Sarafina Skrevet 18. april 2011 Forfatter #8 Skrevet 18. april 2011 Isola di Giglio kan varmt anbefales! Ser ut som Kardemommeby og få utenlandske turister. Er visst der folk som bor i Roma drar om sommeren..... det skal jeg sjekke ut! takk
MissStiles Skrevet 9. mai 2011 #9 Skrevet 9. mai 2011 Så bra, det hadde vært kjempeflott googlet litt, og det så jo kjempefint ut. Terracina kan absolutt anbefales!! Kjempefint sted!! Lang sandstrand!! Mange koselig restauranter. Ikke langt til andre småbyer.
ondebanan Skrevet 10. mai 2011 #10 Skrevet 10. mai 2011 Det er heller ikke verre enn å reise til Ostia, som er Romas havneby, og har masse strender. Da kan man bo i byen og fremdeles reise på stranda. Tar ca. en halvtime-time med lokaltog ut dit, og det går på samme kollektivbilletten som busser og t-baner inne i byen!
Sarafina Skrevet 10. mai 2011 Forfatter #11 Skrevet 10. mai 2011 Terracina kan absolutt anbefales!! Kjempefint sted!! Lang sandstrand!! Mange koselig restauranter. Ikke langt til andre småbyer. Takk! Hvordan var det å reise fram og tilbake til Roma, var det kort og enkelt eller? Mye spennende å se i området der, og aktiviteter? Hørtes veldig fristende ut å dra dit
Sarafina Skrevet 10. mai 2011 Forfatter #12 Skrevet 10. mai 2011 Det er heller ikke verre enn å reise til Ostia, som er Romas havneby, og har masse strender. Da kan man bo i byen og fremdeles reise på stranda. Tar ca. en halvtime-time med lokaltog ut dit, og det går på samme kollektivbilletten som busser og t-baner inne i byen! Takk for tipset! Hvordan var det i Ostia da, var det fint? fine strender og restauranter? Det hørtes jo ut som et flott sted for en dagstur, men er det også et sted som kan være verdt å sove over i noen dager?
MissStiles Skrevet 11. mai 2011 #13 Skrevet 11. mai 2011 Takk! Hvordan var det å reise fram og tilbake til Roma, var det kort og enkelt eller? Mye spennende å se i området der, og aktiviteter? Hørtes veldig fristende ut å dra dit Det går direkte tog til og fra Roma. Kosta ikke mye. Tar ca 1 1/2 time. Flere småbyer i nærheten. Så det var mange steder man kunne reise. Napoli ligger 2-3 timer unna. Også et par småøyer.
Sarafina Skrevet 17. mai 2011 Forfatter #14 Skrevet 17. mai 2011 Det går direkte tog til og fra Roma. Kosta ikke mye. Tar ca 1 1/2 time. Flere småbyer i nærheten. Så det var mange steder man kunne reise. Napoli ligger 2-3 timer unna. Også et par småøyer. Thanks! Nå har jeg fått vite at vi bare har 4 dager på oss, pga samboeren må jobbe, blir det ikke en hel uke likevel, så lurer jeg litt på om det er verdt å ta turen helt til Italia...? Vil jo gjerne hatt mer tid på meg når jeg først reiser dit. Hva tror dere?
hoppetroll Skrevet 18. mai 2011 #15 Skrevet 18. mai 2011 Kan anbefale Santa Marinella, som er c 30 min med tog fra Roma. Ellers er Sperlonga en perle! Terracina har en flott strand, men ikke så veldig hyggelig by
prinsessa Skrevet 18. mai 2011 #16 Skrevet 18. mai 2011 Jeg har vært i Terracina og syns egentlig ikke at det var så veldig fin by. Sperlonga er en mye flottere by, ligger vel ca 20 min fra Terracina hvis jeg ikke husker feil. Hvis dere bare har 4 dager vil jeg anbefale området rundt Venezia. Det går fly fra Rygge med Ryain Air som bare tar 2 timer og 10 min. Jeg vil anbefale å bo litt utenfor f.eks Lido di Venezia. Da får man litt strandferie også. Så kan dere heller ta dagstur inn til Venezia. Det går båt fra Lido di Venezia og inn til Venezia.
Sarafina Skrevet 18. mai 2011 Forfatter #17 Skrevet 18. mai 2011 Jeg har vært i Terracina og syns egentlig ikke at det var så veldig fin by. Sperlonga er en mye flottere by, ligger vel ca 20 min fra Terracina hvis jeg ikke husker feil. Hvis dere bare har 4 dager vil jeg anbefale området rundt Venezia. Det går fly fra Rygge med Ryain Air som bare tar 2 timer og 10 min. Jeg vil anbefale å bo litt utenfor f.eks Lido di Venezia. Da får man litt strandferie også. Så kan dere heller ta dagstur inn til Venezia. Det går båt fra Lido di Venezia og inn til Venezia. Takk for bra tips! Hvorfor Venezia når jeg bare har 4 dager; er det kortere med både fly og bussturen fra flyet osv. eller?7 Sitter og lurer på om jeg skal reise til Italia nå som jeg bare har 4 dager, eller vente til jeg har bedre tid på meg. Hva tror dere? Tenker at alternativet er å ta en storbyhelg et annet sted, f eks favorittbyen Berlin. Men har veldig lyst til Italia da!
MissStiles Skrevet 18. mai 2011 #18 Skrevet 18. mai 2011 Da spørs det jo om du har lyst på storbyferie eller kombinere det med å kunne bade/sole deg.
Sarafina Skrevet 18. mai 2011 Forfatter #19 Skrevet 18. mai 2011 Da spørs det jo om du har lyst på storbyferie eller kombinere det med å kunne bade/sole deg. Jeg hadde lyst til å gjøre begge deler Det ideelle hadde vært noen dager i r Roma + noen dager ved kysten. Men siden jeg fikk noen færre dager enn forventet, ble jeg litt i tvil om det lønner seg å dra dit for så kort tid. da forstår jeg det sånn at i Roma tar det litt tid å komme seg ut til terracina / andre steder, og at det derfor kanskje egner seg bedre til en lenger tur enn 4 dager? Forstår jeg det rett da?
MissStiles Skrevet 19. mai 2011 #20 Skrevet 19. mai 2011 Jeg hadde lyst til å gjøre begge deler Det ideelle hadde vært noen dager i r Roma + noen dager ved kysten. Men siden jeg fikk noen færre dager enn forventet, ble jeg litt i tvil om det lønner seg å dra dit for så kort tid. da forstår jeg det sånn at i Roma tar det litt tid å komme seg ut til terracina / andre steder, og at det derfor kanskje egner seg bedre til en lenger tur enn 4 dager? Forstår jeg det rett da? En uke er selvfølgelig best. Men det tar bare 1-3 timer å kjøre til Terracina eller noen av de andre småbyene som lå langs kysten. Uansett må du jo reise med fly/bil/tog. I Roma går det jo ann å finne et hotel som evt. har basseng.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå