therese91 Skrevet 12. april 2011 #1 Skrevet 12. april 2011 Skal trekke tenner imorgen, visdomtennene. Grur meg sikkelig! Skal nok få bedøvelse. Har dårlig erfaring med trekking pgn av når var et barn så blei tvunget til å trekke pgn av hål i ei tann uten bedøvelse. Er vondt når dette skjer? Korleis er ettertiden?
Antoinette Skrevet 12. april 2011 #2 Skrevet 12. april 2011 (endret) Du får plenty med bedøvelse og smertestillende til å ta med hjem. Ta med iPod, pust og husk at dette går fint. Lykke til!! Mine to var ute på ca. 20 minutter og jeg kjente litt nøkking ja, men ikke smerte direkte. Endret 12. april 2011 av Antoinette
Gjest Consensio Skrevet 12. april 2011 #3 Skrevet 12. april 2011 Si klart i fra til tannlegen at du er redd/nervøs. Om tannlegen er en god tannlege, så vil han håndtere deg på en litt mer "skånsom" måte. Jeg har gått til mange tannleger og endelig slått meg til ro med en nå. Jeg sa klart i fra at jeg har tannlegeskrekk. Når jeg får time hos han, så setter han av ekstra med tid. Han tar ting veldig rolig og i mitt tempo. Han forklarer hva som skal skje, hvorfor han gjør som han gjør osv osv. Under selve jobben, har jeg iPod på øret med lydbok eller noe god musikk. Siden jeg ikke kan prate så mye når han holder på, så har vi et eget språk. Jeg tapper han på beinet når jeg trenger en liten pustepause, og da stopper han umiddelbart (jeg har nemlig en tendens til å holde pusten over veldig lang tid når jeg er redd eller har vondt) Da slipper jeg måtte veive med hendene noe...bare ligge der og høre på musikk og prøve å ta det så rolig som mulig.
Arkana Skrevet 12. april 2011 #4 Skrevet 12. april 2011 Jeg grudde meg veldig før jeg skulle trekke en visdomstann, men det var absolutt ingenting å grue seg for. Den var ute på et par minutter bare og jeg kjente ingen verdens ting. Fikk med smertestillende og tok for sikkerhetsskyld hele resten av dagen etter at jeg hadde trukket tannen, dagen etter hadde jeg ikke behov for noe mer. Det var litt ømt rundt hullet etter tannen hvis jeg kjente etter med tunga, men jeg kunne fint spise både senere samme dag den ble trukket og dagen etter. Hullet lukket seg også veldig kjapt. Si i fra på forhånd at du gruer deg, det hjelper veldig at de tar litt ekstra hensyn til deg.
therese91 Skrevet 12. april 2011 Forfatter #5 Skrevet 12. april 2011 Nå grur ikkje så mye lenger:) Skal nok si fra til han eg har at er litt nervøs. Han er tysk så forstår ikkje han så mye, men han har alltid forstått kva eg sier. Så satser på dette skal gå bra:) Takk for svar alle sammen! Dette hjalp meg mye!
Antoinette Skrevet 12. april 2011 #6 Skrevet 12. april 2011 (endret) Nå grur ikkje så mye lenger:) Skal nok si fra til han eg har at er litt nervøs. Han er tysk så forstår ikkje han så mye, men han har alltid forstått kva eg sier. Så satser på dette skal gå bra:) Takk for svar alle sammen! Dette hjalp meg mye! Et annet godt tips, ha på behagelige klær så du slapper godt av i stolen. Ikke onepiece ;-) men noe som ikke strammer. Endret 12. april 2011 av Antoinette
therese91 Skrevet 12. april 2011 Forfatter #7 Skrevet 12. april 2011 Klær og? jøye meg:P Tror nok en joggebukse blir behagelig nok:)
Jinta Skrevet 12. april 2011 #8 Skrevet 12. april 2011 Prøv å få operert ut en visdomstann i underkjeven du, da kan man begynne å snakke om vondt!
therese91 Skrevet 15. april 2011 Forfatter #9 Skrevet 15. april 2011 Har gjort dette.. Var litt skummelt litt ja, men dette var lett.. ingen smerte.. men så hadde bomullsdott i munnen heilt til kl 00.00 på kvelden.. så tok noen smertestillende. Så skal ta igjen 5 mai. så da veit e ka e har i vente:)
Gina_ Skrevet 15. april 2011 #10 Skrevet 15. april 2011 Trakk sist mandag, og jeg kjente ikke annet enn bedøvelsen og litt nøkking når tannlegen trakk Sårt etterpå, men ikke direkte vondt heldigvis. Trengte ikke noe smertestillende. Det mest ubehagelige er egentlig at man blør litt etterpå, som gir en ganske vond smak i munnen!
Gjest Blubberella Skrevet 15. april 2011 #11 Skrevet 15. april 2011 Prøv å få operert ut en visdomstann i underkjeven du, da kan man begynne å snakke om vondt! Det syntes jeg var piece of cake Verken vondt under operasjonen eller etter. Bare hoven og småøm, og fikk ikke bruk for de sterke smertestillende jeg fikk med hjem.
AnonymBruker Skrevet 15. april 2011 #12 Skrevet 15. april 2011 Prøv å få operert ut en visdomstann i underkjeven du, da kan man begynne å snakke om vondt! Hvorfor det? Kirurgisk trekking av visdomstenner, krever at tannlegen går langt ned og skjærer...men du får jo masse bedøvelse?!
lurine Skrevet 15. april 2011 #13 Skrevet 15. april 2011 Visdomstann skulle ut, måtte til kirurg pga røtter som sprikte i alle fire himmelretninger. Tannen ble delt i fire, trukket ut, sydde litt. Ømt og sårt, men ikke verre enn at jeg knasket sprøstekte kyllingvinger samme kveld. Og jeg er ikke veldig tøff. Det går nok bra!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå