Gå til innhold

Hjeeeelp! Går ikke ned.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg trener to timer med styrke, en spinningtime og går turer de dagene jeg ikke er på treningsstudio.

Jeg følger Grete Roede på vektklubben og spiser 1400-1500 kcal per dag. Likevel går jeg ikke ned NOE!!

Jeg blir seriøst deprimert nå,ser ikke resultater uansett hvor hardt jeg prøver..har slitt i et par år nå,kommer meg ikke ned igjen.. Er 170 og veier 79.

Tidligere har jeg hatt spiseforsyrrelser,kjenner at fristelsen er kjempestor til å bare kutte ut maten..er ikke noe annet som hjelper..

Kan du hjelpe meg..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva med å løpe litt de dagene du går tur.. Det er det beste for meg alltid!

Jeg spiser normalt men har kuttet betraktelig ned på kveldsmaten..

Men det kan fort stå stille i perioder, det er ikke uvanlig. Spinning for meg er bare for å svette ut og få litt bedre kondisjon, har aldri gått noe ned i vekt med det..

Du må jo ikke kutte maten og siden du har vært med på den reisa før så håper jeg du velger et annet alternativ:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du spiser jo alt for lite!! Du må spise mer når du er såpass aktiv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ms. Raggsokk

Hva med å bruke målebånd istedenfor vekt? Trener du mye, så er det naturlig at du får mer muskler også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår ikke hvordan det er mulig. Veldig mange som klager på at de aldri går ned men glemmer hva de putter i seg. Om du er helt ærlig ang hva og hvor mye du spiser så er det merkelig at du ikke går ned. Snakk med din fastlege om problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tronder

Kroppen din kan ha gått i sparemodus, eller så har du veske retensjon.. Prøv å ha 1 spise dag i uka,

VIKTIG: her er det ikke ubegrenset med godis og mat, men lavt fett inntak og høyt karbohydrat inntak.

Ut fra infoen du har gitt her skal du spise rundt 1500-1800kcal om dagen i snitt over uka for å gå ned i vekt. Da har jeg gått ut fra en antatt alder på 30 år og kvinne.

Spisetips: Øk protein inntaket ditt fra fisk, kylling og kjøtt

Kutt karbohydrater på dager du ikke trener, du trenger de ikke da. Sørg for å få i deg noe omega-3 fett.

20% av kcal inntaket ditt skal være fett også hvis du har kontroll på dette.

så kan du prøve rundt 40% protein i kosten hver dag. Resterende er karbohydrater, men lavere på trenings fridager (totalt ca 1500) og mer på treningsdager (1700 total kcal).

Så spørs det på om du driver med puse løfting på styrketreningen eller om du løfter TUNGT? Grunnen for dette er om du faktisk spiser for mye enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for alle innspill! Veldig frustrerende det her.. Puseløfter ikke nei ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det viktigste er å forstå at kroppen trenger næring. Den kan ikke fungere uten nok mat. Da får du også mindre utbytte av trening, så da skyter du deg selv i foten.

Det er synd at så mange tror man må spise så innmari lite. Kroppen er din venn, og du må passe på den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har egentlig et ok forhold til det med å tenke at jeg må ha i meg nok mat,har hatt resultater på Grete Roede før... Men når ikke det hjelper,er det fristende å falle tilbake i gamle spor!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...