Gå til innhold

Ønsker seg en liten spire <3


Sillan

Anbefalte innlegg

Hei!

Tenkte det var på tide å få meg en prøverdagbok. Det bygger seg raskt opp frustrasjon, spenning, lengtelse og anspenthet når man prøver å bli gravid. Har når holdt på i 1,5 år og det er leeeeeenge!! Vi begynte ikke aktivt før aug. 2010. Dvs at rette og slett hadde mer :sengekos: og begynte å ta el-tester osv.

Men siden månedene bare har gått så har tanken om at det kan være noe galt blitt større og større. Har stort sette hele tiden hatt uregelmessige sykluser, kan være p-pillene som har vært årsaken til det. Brukte det i 9 år! Men har en følelse av at det kan være verre ennsom så.

Er for tiden under utredning. Sambo er klarert, så da står nok alt på meg. Blodprøver var normale foreløpig og innvendig UL viste ingen PCOS eller noe merkverdig. Så nå står vi her som to spørsmålstegn!! Hvorfor funker det ikke da??

Har vært igjennom første måned med dobbeltpergo kur, uff !! Noe av det verste jeg har vært igjennom. Lå en hel helg rett ut på sofaen og kastet opp. Fy, så kvalm jeg var :tristbla:

Nå er vi inne i en pausemåned før evt en ny dobbelt kur, gruer meg fælt til den kjenner jeg!!

Er nå på dag 11 i syklusen. Så skal prøve å ikke teste og stresse denne måned for har ingen hensikt uansett.

Denne dagboken blir et sted jeg kan dele litt med dere andre prøvere om min frustrasjoner og gleder i prøveperioden.

Veldig koselig hvis dere vil dele litt erfaringer underveis, setter stor pris på det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her vil jeg gjerne følge med :)

Så leit at det ikke har klaffet for dere enda, men jeg håper at det gjør det snart! :)

Skjønner godt frustrasjonen når ting ikke skjer slik man vil.. Mange spørsmål som helt sikkert dukker opp i hodet ditt om hva som kan være galt osv. Bare husk at for noen tar det mye lenger tid enn dere har prøvd nå.

Blir spennende å følge deg videre, og krysser fingrene for at det skjer noe veldig snart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her vil jeg gjerne følge med :)

Så leit at det ikke har klaffet for dere enda, men jeg håper at det gjør det snart! :)

Skjønner godt frustrasjonen når ting ikke skjer slik man vil.. Mange spørsmål som helt sikkert dukker opp i hodet ditt om hva som kan være galt osv. Bare husk at for noen tar det mye lenger tid enn dere har prøvd nå.

Blir spennende å følge deg videre, og krysser fingrene for at det skjer noe veldig snart :)

Takk for oppmuntrende ord :jepp:

Håper jo virkelig selv at det skal klaffe snart også. Spesielt når alle andre rundt meg blir gravide :(

Nå nærmer det seg el her i gården (tror jeg), begynner å få litt tegn på det hvertfall!! Bestemt for å ikke teste noe denne måneden og bare ta det litt med ro. Prøve på :sengekos: annenhver dag.

Tror du det er lurt å droppe testing, vil jo uansett treffe el på et eller annet tidspunkt?! Er litt kontrollfreak..hehe :gjeiper:

Har hatt problemer med sen el (dag 19) og kort lutealfase (4-5 dager). Men forrige måned med pergo fikk jeg lenger syklus og lutealfase :) Så håper det henger igjen litt denne måned også!!

Ser du har en liten spire :) Gratulerer så masse :)

Prøvde dere lenge? Alt bra så langt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sluttet på p-pillene 10. desember, og ble gravid 25. januar. Så nei, vi prøvde ikke lenge. Ettersom jeg hadde lest på KG hvor lang tid det tok for å komme inn i normal syklus osv osv, så hadde jeg aldri i verden trodd at det kom til å skje så fort.

Planen var å vente litt. Hehe.

Tusen takk :)

Foremdeles masse lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sluttet på p-pillene 10. desember, og ble gravid 25. januar. Så nei, vi prøvde ikke lenge. Ettersom jeg hadde lest på KG hvor lang tid det tok for å komme inn i normal syklus osv osv, så hadde jeg aldri i verden trodd at det kom til å skje så fort.

Planen var å vente litt. Hehe.

Tusen takk :)

Foremdeles masse lykke til :)

Takk for det :)

Er nok mange som er misunnelige på den rekordtiden, inkl meg..hihi!! Folk er forskjellig og sånn er det :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten påskehilsen og oppdatering :)

Det er virkelig el på gang her, kjenner på hele meg inkl sikre tegn. Får bare håpe egget slipper da ;) Det som er kjipt er at sambo er syk, så :sengekos: er det blitt dårlig med!!

Men på en merkelig måte er jeg nesten litt lettet, for da har jeg null forventninger og kan egentlig bare slappe av!!

Er jo ingenting jeg kan gjøre med det uansett. Kan jo ikke tvinge han heller mellom oppkastrundene :rope:

Så da skal jeg prøve å ta alt med knusende ro og nyte alkohol i påsken i måneden framover. Man må jo leve litt også!!

Påsken tilbringes delvis på jobben og hytta.

Håper alle får en fin påske :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Annonse

Påsken kom og gikk og det sammen gjorde TR. Som klarte å dukke opp langfredag, på dag 20!!!!!!! Var virkelig ikke ventet dette nei.

Nå er det ny måned og pergo igjen. Er på dag 18 og har endelig fått positiv el-test. Skulle vel bare mangle etter andre doble runde med pergo. Legen var litt bekymret for at jeg ikke har eggløsning, så da er neste trinn IVF! Uff, hadde håpet å slippe det men.

Men får ikke ta sorgene på forskudd håper dette er måned det vil klaffe!! Skal hvertfall ikke si noe på innsatsen :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

*hilser pent på*

Vil gjerne følge deg på ferden videre. Jeg håper virkelig det ikke tar noe mye lenger tid for dere nå. Det er frustrerende med denne ventingen, vi er mange her inne som bare venter og venter på at et lite mirakel skal overta styringen i familien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

*hilser pent på*

Vil gjerne følge deg på ferden videre. Jeg håper virkelig det ikke tar noe mye lenger tid for dere nå. Det er frustrerende med denne ventingen, vi er mange her inne som bare venter og venter på at et lite mirakel skal overta styringen i familien.

Koselig at du stikker innom og legger igjen litt spor :)

Ja den ventetiden kan bli lang. Det går litt opp og ned på humøret også kjenner jeg. Spørs hvor mye jeg blir minnet om hva jeg ikke kan få (foreløpig). Har ingen god følelse av at det vil klaffe egentlig. Kanskje det er fordi jeg er blitt skuffet så mange ganger eller om magefølelsen rett og slett stemmer :tristbla:

Hvor lenge har dere prøvd? Hatt hell sålangt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Humøret kan svinge raskt i dette gamet ja, jeg kjenner til det.

Jeg krysser alt jeg har for at det ikke er lenge før det ordner seg for dere :pls:

Vi begynte prøvingen i april ´08, utreding høst/vinter 09/10.

Har hatt positiv test på begge fryseforsøkene mine men de har desverre endt i en sen MA (uke 19) og nylige i en SA i uke 7.

Vi drømmer fremdeles om å bli en familie som består av flere enn min kjære og meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var helgen snart i gang!! Her er det jobbehelg så skjer ikke så mye spennende akkurat. Det som er typisk for mine jobbhelger er at TR alltid kommer da!! Har veldig uregelmessige sykluser og forrige måned (3 uker siden) kom den uten forvarsel på dag 20. Nå er jeg heldigvis på dag 22, så to dager lengre må jeg være fornøyd med.

Men er jo litt juks denne mnd pga pergo!

Det murrer, kniper, stikker i livmora samt at det verker litt i ny og ne i krosryggen. Ingen gode tegn for min del, korsryggverk er veldig forbundet md mensen her i gården :tristbla: Men det er heldigvis ikke konstant. Selvom positiv el teste kom dag 18, så venter jeg nå mensen i disse dager. Er normalt for meg med lutealfase på 4-5 dager!!

Ønsker alle en riktig god helg, og jeg håper at TR holder seg langt :kjefte:

PS: Pusilus, jeg ønsker virkelig at det skal klaffe for deg. Du har gått igjennom så mye, helt utenkelig egentlig!! Vil derfor gi deg en :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...