Gå til innhold

Jeg overvurderer andres intelligens


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er besatt av forundring.

Stadig oftere må jeg forklare selv de mest banale uttalelser, for folk som av en eller annen grunn presterer å konstruere en helt annen eller stikk motsatt mening ut av mine innlegg enn jeg faktisk har. Skulle ikke snakket hvis det var lange intrikate avhandlinger, om dype filosofiske analyser eller vitenskapelige begreper. Men så avansert er jeg dessverre ikke.

Selv ironiske kommentarer, som i det minste ut av konteksten til de øvrige innleggene i en tråd, eller i hvert fall det jeg svarte på, burde være åpenbare. Men nei da. Det er god dag mann, økseskaft over hele linja.

Skjer'a?

Enten er jeg blitt for gammel, og må innse at KG befolkes av stadig yngre mennesker som rett og slett ikke har utviklet leseferdighetene sine, eller muligens antennene sine (skal ikke begi meg ut på noen konklusjoner her) - eller så har jeg rett og slett begynt å bli en smule senil. Kanskje jeg formulerer meg usammenhengende og rablete. Hørte jeg en gjøk?

Er det bare meg?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei det er ikke bare deg.

Noen ganger virker det som om folk her inne liker å bruke energi på å vri og vende på alt av ord bare for å ha noe å gjøre...

Slitsomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sequin sier så er noen ganger folk bare ute etter å kverulere.

Men du må huske at det er mange forskjellige folk med mange forskjellige bakgrunner her og de leser det du skriver i koneksten av SITT liv og SINE opplevelser som kan være svært forskjellig fra dine. Av og til når noen prøver å fortelle meg noe og jeg ikke "tar det" med en gang så er det fordi at jeg har ser ting fra en helt annen vinkel og skjønner ikke hva vedkommende mener selv om det er innlysende i etterkant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sequin sier så er noen ganger folk bare ute etter å kverulere.

Men du må huske at det er mange forskjellige folk med mange forskjellige bakgrunner her og de leser det du skriver i koneksten av SITT liv og SINE opplevelser som kan være svært forskjellig fra dine. Av og til når noen prøver å fortelle meg noe og jeg ikke "tar det" med en gang så er det fordi at jeg har ser ting fra en helt annen vinkel og skjønner ikke hva vedkommende mener selv om det er innlysende i etterkant.

Vel, jeg har :skravle: på nett i en halv mannsalder nå, så det er ikke noe newsflash verken det at folk er ulike eller at noen utmerker seg mer i retning :murvegg::klaske::klo::kari: enn andre. Det jeg stusser på er altså at det bare blir verre og verre.

Akkja. Mulig jeg er moden for å :kosteskaft:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...