AnonymBruker Skrevet 11. april 2011 #1 Skrevet 11. april 2011 Jeg trodde jeg hadde urinveisinfeksjon, siden jeg måtte tisse hele tiden. Dro til legen, men var ikke noe galt med urinprøven. Men siden jeg ikke hadde UVI, så visste ikke legen hva det kunne være. Han spurte om det ikke kunne være klamydia, for at jeg måtte tisse hele tiden kunne være et tegn på det. I løpet av de to siste månedene har jeg bare pult kjæresten. Før han var det flere måneder siden jeg hadde sex. Før han pulte meg hadde ikke han hatt sex på 8 måneder. Så da kan vel ingen av oss ha fått klamydia? Har ikke noen andre symptomer for det. Hva kan det ellers være at jeg måtte tisse hele tiden? Fikk en tredagers penomax kur. Og føler ikke jeg må tisse hele tiden nå, bare litt ekkelt, litt sviaktig akkurat i det jeg er ferdig å tisse.
Gjest Klara Skrevet 12. april 2011 #2 Skrevet 12. april 2011 Jeg ville testet meg for klamydia og mycoplasma genitalium uansett.. Da er du på sikre siden! Dersom du bor i Oslo, så er det gratis testing på Olafiaklinikken.
kaprifolen Skrevet 12. april 2011 #3 Skrevet 12. april 2011 Åh, unnskyld, altså! Men jeg blir så oppgitt på mangelen av kunnskap som rår der ute!!! Sannsynligvis ikke din feil, men et totalt inadekvat system for opplæring i skolen osv.... Jo, du kan ha klamydia. 8 av 10 har INGEN symptomer i det hele tatt på klamydia! Og jeg tør ikke tenke på hvor mange som har symptomer de ikke er klar over. Som f.eks "herregud, hadde sex i går, også tror du ikke jeg fikk mensen, da!? Men det var borte igjen i dag, assa..." Konklusjonen er: Har du og/eller partner hatt ubeskyttet sex, kan du/dere ha klamydia. Hadde det vært snakk om minimum et år eller flere siden dere hadde hatt forrige sexpartner, hadde det derimot vært større sjanse for at dere hadde blitt friske på egenhånd av en eventuell smitte. Hovedregel 1: Ikke ha ubeskyttet sex! Kondomer er det eneste som funker mot kjønnssykdommer, og ikke mot alle en gang. Kjønnsvorter f.eks kan smitte kun ved hudkontakt selv om partner ikke har utbrudd. Hovedregel 2: Når man får ny, fast partner tar begge seg en tur til legen og ber om en sjekk for alle SOS (seksuellt overførbare sykdommer). Dette er trygt, raskt, og sparer dere for mye potensiell dritt senere i forholdet. Tenk på så mange som finner ut ved en "tilfeldighet" at de har klamydia, og er bombesikre på at partner har vært utro? Mens fakta er at en av de tok med seg denne gaven inn i forholdet!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå