Gjest Anonymous Skrevet 3. november 2003 #1 Skrevet 3. november 2003 Har nå sittet med min sønn og sett på serien "Det var en gang et menneske". Husker jeg syntes at dette programmet var kjempemorsomt da jeg var lita, og det er jo faktisk veldig informativt og gir en bra forståelse på hvordan skapelsen var og hvordan mennesket utviklet seg i en periode på mange millioner år. Håper de reviderer og videreutvilker denne serien slik at den kan sendes på nytt, eller at de sender den gamle serien. Det tror jeg vil få stor nytte av. Dette er jo faktisk et faktaprogram som viser hvordan ting ble til. Samtidlig så finnes det en bok som forteller at gud skapt Adam og Eva som det første mennesket på jorden osv.....
Gjest Poirot Skrevet 3. november 2003 #2 Skrevet 3. november 2003 Går den på tv nå om dagen??? :o *må se*
Gjest Anonymous Skrevet 3. november 2003 #3 Skrevet 3. november 2003 Går den på tv nå om dagen??? :o Nei, sorry men det er en video fra biblioteket!! Men den skulle absolutt ha gått på tv`n igjen ja.
Gjest Anonymous Skrevet 3. november 2003 #5 Skrevet 3. november 2003 Den serien var bra!!! Men, du husker nok feil om den beskriver selve skapelsen. Hva du nå enn mener med skapelse. Heller ikke der var det noe løsning på hvor det første kom fra, evt hvem som var den første beveger. Det er kun en serie om evolusjon, ikke om første opphav dvs. skapelse. Hilsen Adam og Eva-bok fan og Darwinist
Gjest Donna Skrevet 3. november 2003 #6 Skrevet 3. november 2003 den serien var kjempekjekk!!!!! Og musikken også !! Skulle ønske den kom på nytt jeg - eller i en nyere utgave . lærerikt!
Nilma Skrevet 4. november 2003 #8 Skrevet 4. november 2003 *Tenker hardt* Hm, hvis serien finnes på video på biblioteket, skulle man tro det var mulig å få kjøpt den et sted. Noen som vet? *krysser fingre*
Gjest Virvel Skrevet 4. november 2003 #9 Skrevet 4. november 2003 Den der har ikke jeg sett... Men jeg husker at det var en serie med de samme figurene som handlet om kroppen, tror den het "Eventyret om kroppen vår" eller noe i den dur. Også var det en annen en som het "Det var en gang i rommet", men den var ikke like bra... Den om kroppen var i hvert fall utrolig lærerik! Jeg kunne jo alt om celledeling og nervesignaler og proteinsyntese da jeg var ti år
Ling Skrevet 4. november 2003 #10 Skrevet 4. november 2003 Husker den serien godt - den var kjempefin!! La oss håpe den kommer igjen!
Gjest Anonymous Skrevet 4. november 2003 #11 Skrevet 4. november 2003 Han kanskje men kan kjøpe/leie den:Videonett Det var en gang et menneske
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå