Gå til innhold

Engelskprosjekt- haster!!

Fremhevede innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg skal ha et engelskprosjekt på skolen og har rett og slett ikke peiling på hva jeg skal skrive om! Det kan handle om hva som helst, bare jeg klarer å vri problemstillingen innpå et eller annet som har med engelsk å gjøre. Prosjektet skal være på 12 maskinskrevne sider, så det må være noe jeg kan skrive en del om.

Blir kjempetakknemlig for forslag til hva jeg kan skrive om, alt mottas med takk!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når du sier at det kan handle om hva som helst som har med engelsk å gjøre, er det da begrenset til engelsk språk og litteratur, eller er f.eks. samfunnsliv i engelsktalende land som Storbritannia, USA, Australia m.fl. godkjent?

Gjest Anonymous
Skrevet

Ja, det kan ha med både litteratur og samfunnsliv å gjøre.

Gjest Anonymous
Skrevet

Ta for deg en film eller en bok (fortrinnsvis britisk) du liker da vel.

Skrevet

Eller britisk eller amerikansk politikk hvis du er interessert i det - det amerikanske systemet for presidentvalg er ganske interessant, og det ble jo mye diskusjon rundt stemmetelling forrige gang.

Evt. kan du diskutere f.eks. dødsstraff, som jo er mye diskutert i (og om) USA.

Skrevet

Skriv om superhelter. 8) Amerikanske superhelter kan i grunnen sammenlignes med våre folkeeventyr. USA er bare en for ung nasjon til å ha skikkelig gamle nasjonaleventyr. Supermann er deres Askeladd. Jepp. :briller:

Skrevet

Eller ta for deg en bok og skriv om filmatiseringen av den - altså en sammenligningsoppgave. De er alltid morsomme og ganske enkle :D

Skrevet

På 3E5 hugsar eg at eg fordjupa meg voldsomt i velferdssystema - samanlikna USA og GB - ganske så interessant!

Elles så skreiv eg òg ei oppgåve om det australske utdanningssystemet, viss eg ikkje hugsar feil... Og masse om ulike romanar... Mykje å velje i!

Du kan jo òg skrive om meir 'spanande' ting, som slavetida i USA, Civil War, du kan skrive om Potatoe Famine i Irland...

Ei verd av mogelegheitar, jo! :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...