AnonymBruker Skrevet 11. april 2011 #1 Skrevet 11. april 2011 Hvordan sjekker legen om man har matallergi? Har søkt etter det på internett, og får opp så forskjellige svar. Noen steder står det at man må utelukke visse matvarer i en periode, for så å føre dem inn igjen, noen steder står det at de tar prøve av avføringen og andre steder står det at de bare tar en blodprøve.. Noen her som har sjekket om de har matallergi? Hvordan skjedde det?
Timseh Skrevet 11. april 2011 #2 Skrevet 11. april 2011 Jeg har tatt blodprøve Før jeg tok blodprøve fikk jeg beskjed om å utelukke noen matvarer.
Gjest Consensio Skrevet 11. april 2011 #3 Skrevet 11. april 2011 Jeg tok blodprøver og skrapeprøver når jeg sjekket ut hva jeg var allergisk mot.
AnonymBruker Skrevet 11. april 2011 #4 Skrevet 11. april 2011 Jeg tok blodprøver og skrapeprøver når jeg sjekket ut hva jeg var allergisk mot. Hva er skrapeprøver?
Suzy Skrevet 11. april 2011 #5 Skrevet 11. april 2011 Hva er skrapeprøver? Huden får små risp og deretter dryppes området med allergen og merkes. Så må man vente en liten periode og deretter ser du hva du har reagert på ved utslag på huden.
Hoppetaujenta Skrevet 11. april 2011 #6 Skrevet 11. april 2011 Det kalles "pirkèprøve" så vidt jeg husker.
AnonymBruker Skrevet 11. april 2011 #7 Skrevet 11. april 2011 Ok, da ble jeg jeg litt beroliget Heller blodprøve enn å sjekke avføringen! Tusen takk til dere som svarte!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå