Gå til innhold

Operert i tannkjøttet

Fremhevede innlegg

Gjest jolina
Skrevet

Hei! Har operert i tannkjøttet i dag tidlig. Ble sydd seks sting etterpå. Var en slik operasjon hvor to av røttene på fortennene ble amputert og betent vev fjernet.

Det gjør vondt som et helvete nå som bedøvelsen har gått ut. Jeg fikk beskjed om å ta paracet hvis det var vondt. Paracet hjelper ikke en dritt - det gjør så utrolig vondt. Har tatt tre paracet.

Er det mulig å dra på legevakten og få smertestillende, eller kommer de til å tro jeg er av den misbrukende typen da? Skjønner ikke hvorfor tannlegen mente jeg ikke kunne få noe iallefall den første dagen :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ring tannlegen og be om noe annet. Tannlegen kan skrive resepter eller evt. ringe inn resept til ditt lokale apotek.

Evt. kan du prøve å ta Ibux sammen med Paracet - det har ofte god effekt på smerter i tenner og tannkjøtt. Snakk med tannlegen først, så sparer du deg for et besøk på legevakten.

Skrevet

paracet vil nok ikke være nok nei.Rart du ikke fikk noe sterkere ,ala Pinex forte/paralgin forte og antibiotika pga infeksjon/betent vev

Ring tannlegen som opererte deg og si at du vil ha noe annet.Om denne slår seg vrang,har du fastlege eller legevakta som kan hjelpe

Gjest lillemeg
Skrevet

Jeg utførte også et lite kirgurgisk inngrep hos tannlegen for snart en uke siden. Amputerte en rotspiss og skrapet bort gratulasjonsvev - jeg merket litt smerter etter opersjonen, men det var veldig svake smerter, men jeg fikk resept på sterkere medikamenter da det kan bli veldig vondt de første dagene etter operasjonen - så skjønner ikke at du ikke fikk noe sterkere enn paracet!

Med en gang jeg får litt vondt, tar jeg en Burana som jeg fikk hos tannlegen og den fjerner smertene bra. Ibumetin skal visst også være smertelindrende for slike smerter.

Kontakt tannlegen og fortell om smertene - så får du nok resept på noe sterkere!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...