hoppetroll Skrevet 11. april 2011 #1 Del Skrevet 11. april 2011 (endret) Så.... i dag starter hardkjøret Jeg vet at jeg ikke vil nå målet mitt på 3 mnd (hovedmålet er å gå ned ca 25 kg), men om 3 mnd reiser jeg på herlig ferietur, og første delmål er å jobbe hardt frem til da, og kunne føle meg fin i shorts/sommerkjoler/bikini. Og jeg vet at utfordringer motiverer, så da er første utfordring: hva klarer jeg å oppnå på 3 mnd? 3 mnd med fullt fokus skal jeg klare, og da bør jeg klare å få en del resultater og en kickstart for videre trening. Mine regler: Hver dag, i minimum 30 minutter. Jeg skal daglig følge Jillian Michaels "Ripped in 30" DVD. Den skal gjennomføres 5-6 ganger per uke, varer 30 min, og har et ulikt program for hver uke (4 uker) http://amzn.to/fYoQ3d I tillegg følger jeg NHS's 5km joggeprogram http://bit.ly/bvM1UE Det skal gjennomføres 3 ganger i uka. Jeg vil også fylle på med litt ekstra styrke og spinningtimer på treningssenter innimellom. Et av målene mine er å stå opp en time tidligere for å gjennomføre 30 min treningen på morgenen, og ha ettermiddagen/kvelden fri til annen trening. Ca oppsett for en uke: Mandag: jogge 30 min + ripped in 30 Tirsdag: spinning Onsdag: jogge 30 min + ripped in 30 Torsdag: ripped in 30 Fredag: hviledag Lørdag: jogge 30 min + ripped in 30 Søndag: spinning + ripped in 30 Følger et GR opplegg med å spise sunt og variert. Lite og hver 3 time. Mye grønt og fisk/kylling. Forsiktig med alkohol. 1300 kcal per dag (registrerer på Vektklubb) Jillian Michaels har også en egen 30 day meal plan med oppskrifter: http://bit.ly/eH9Fmh Start: 86.4 kg Høyde: 164 cm Midje: 90 cm GLEDER MEG! Endret 11. april 2011 av hoppetroll Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LOGAN Skrevet 11. april 2011 #2 Del Skrevet 11. april 2011 Hey!! Gleder meg til å følge med deg! Jeg holder også på å ta av noen ekstra kilo som har lagt seg og er med i en annen tråd her.. Kondisjonstrening er alfa omega når man skal ned såpass i vekt. Det setter fart på det hele uten tvil. Styrke er også viktig for å øke forbrenningen etterhvert! Om du har mulighet f.eks på helg ville jeg lagt inn en langtur - har du tenkt på det?! Sette av 2 timer på en lørdag eller søndag - her tenker jeg først å fremst på å gå men også evt legge inn noen spurter/intervaller innimellom. Det er veldig effektivt. Spinning er bra for å spare beina litt og for å bygge opp kondisjonen. Selv har jeg ikke hatt noen annen effekt fra spinning - men det er jo timer du får svette ut skikkelig! Så var det delmål.. Det som skal være normal og bra vektnedgang er jo 0.5 - 1 kg pr uke. Derfor ville jeg kanskje satt max 10 kg var jeg deg.. Hva med å sette opp mange delmål?! Eller fler hvertfall.. Sett 5 kg ned innen utgangen av mai. Dersom det fungerer så vet du at du er godt i gang og om det ikke fungerer så bra som du håpet så kan du gjøre endringer i kosthold og trening?! Bare et forslag - gleder meg til å følge med! Jeg er 1.76 høy og veier nå 77.6 kg. Målvekt 70 kg innen 01.06.2011 Startet på rundt 80 kg for 3-4 uker siden! Det som fortsatt er vanskelig for meg er å få rutine på treningen.. iiii!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hoppetroll Skrevet 11. april 2011 Forfatter #3 Del Skrevet 11. april 2011 Hei Logan! Takk for innspill. Langtur har jeg egentlig ikke tenkt på (ennå) fordi jeg tror det vil være enklere for meg å få lagt inn 30 min her og 45 min der.. men har jeg tid skal jeg absolutt gjøre det. Skal på første sykkeltur til helga for eksempel. Gikk 3-4 ganger i uka på spinning for noen år siden, og gikk ikke så veldig ned, men fikk jo bedre kondisjon, og følte meg mye bedre - så det er mest for kondisjonen og variasjonen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LOGAN Skrevet 11. april 2011 #4 Del Skrevet 11. april 2011 Hei Logan! Takk for innspill. Langtur har jeg egentlig ikke tenkt på (ennå) fordi jeg tror det vil være enklere for meg å få lagt inn 30 min her og 45 min der.. men har jeg tid skal jeg absolutt gjøre det. Skal på første sykkeltur til helga for eksempel. Gikk 3-4 ganger i uka på spinning for noen år siden, og gikk ikke så veldig ned, men fikk jo bedre kondisjon, og følte meg mye bedre - så det er mest for kondisjonen og variasjonen. Jeg er helt enig - det er lettere å sette av f.eks 30 minutter og heller gi full gass da:)! Prøver å motivere meg selv til det samme i dag, men her er det "litt" blåmandag.. hehe!!! Må lete frem ekstra krefter! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hoppetroll Skrevet 11. april 2011 Forfatter #5 Del Skrevet 11. april 2011 Jeg er helt enig - det er lettere å sette av f.eks 30 minutter og heller gi full gass da:)! Prøver å motivere meg selv til det samme i dag, men her er det "litt" blåmandag.. hehe!!! Må lete frem ekstra krefter! Jeg veide meg i dag... nok av motivasjon i å se på vekta gitt... Jeg har forresten ikke satt noe mål for hvor mye jeg skal gå ned på disse 3 mnd heller - bare at jeg skal gi alt i 3 mnd, og spent følge med på resultatene. Lykke til til deg også! Gleder meg til å følge med på fremgangen din! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå