Gå til innhold

3 mnd challenge


hoppetroll

Anbefalte innlegg

Så.... i dag starter hardkjøret

Jeg vet at jeg ikke vil nå målet mitt på 3 mnd (hovedmålet er å gå ned ca 25 kg), men om 3 mnd reiser jeg på herlig ferietur, og første delmål er å jobbe hardt frem til da, og kunne føle meg fin i shorts/sommerkjoler/bikini.

Og jeg vet at utfordringer motiverer, så da er første utfordring: hva klarer jeg å oppnå på 3 mnd? 3 mnd med fullt fokus skal jeg klare, og da bør jeg klare å få en del resultater og en kickstart for videre trening.

Mine regler:

:trene:

Hver dag, i minimum 30 minutter.

Jeg skal daglig følge Jillian Michaels "Ripped in 30" DVD. Den skal gjennomføres 5-6 ganger per uke, varer 30 min, og har et ulikt program for hver uke (4 uker) http://amzn.to/fYoQ3d

I tillegg følger jeg NHS's 5km joggeprogram http://bit.ly/bvM1UE

Det skal gjennomføres 3 ganger i uka.

Jeg vil også fylle på med litt ekstra styrke og spinningtimer på treningssenter innimellom.

Et av målene mine er å stå opp en time tidligere for å gjennomføre 30 min treningen på morgenen, og ha ettermiddagen/kvelden fri til annen trening.

Ca oppsett for en uke:

Mandag: jogge 30 min + ripped in 30

Tirsdag: spinning

Onsdag: jogge 30 min + ripped in 30

Torsdag: ripped in 30

Fredag: hviledag

Lørdag: jogge 30 min + ripped in 30

Søndag: spinning + ripped in 30

:kokk:

Følger et GR opplegg med å spise sunt og variert. Lite og hver 3 time. Mye grønt og fisk/kylling. Forsiktig med alkohol.

1300 kcal per dag (registrerer på Vektklubb)

Jillian Michaels har også en egen 30 day meal plan med oppskrifter:

http://bit.ly/eH9Fmh

:vekt:

Start: 86.4 kg

Høyde: 164 cm

Midje: 90 cm

GLEDER MEG!

Endret av hoppetroll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hey!!

Gleder meg til å følge med deg!

Jeg holder også på å ta av noen ekstra kilo som har lagt seg og er med i en annen tråd her..

Kondisjonstrening er alfa omega når man skal ned såpass i vekt. Det setter fart på det hele uten tvil.

Styrke er også viktig for å øke forbrenningen etterhvert!

Om du har mulighet f.eks på helg ville jeg lagt inn en langtur - har du tenkt på det?!

Sette av 2 timer på en lørdag eller søndag - her tenker jeg først å fremst på å gå men også evt legge inn noen spurter/intervaller innimellom. Det er veldig effektivt.

Spinning er bra for å spare beina litt og for å bygge opp kondisjonen. Selv har jeg ikke hatt noen annen effekt fra spinning - men det er jo timer du får svette ut skikkelig!

Så var det delmål.. Det som skal være normal og bra vektnedgang er jo 0.5 - 1 kg pr uke. Derfor ville jeg kanskje satt max 10 kg var jeg deg..

Hva med å sette opp mange delmål?! Eller fler hvertfall..

Sett 5 kg ned innen utgangen av mai.

Dersom det fungerer så vet du at du er godt i gang og om det ikke fungerer så bra som du håpet så kan du gjøre endringer i kosthold og trening?!

Bare et forslag - gleder meg til å følge med!

Jeg er 1.76 høy og veier nå 77.6 kg. Målvekt 70 kg innen 01.06.2011

Startet på rundt 80 kg for 3-4 uker siden! Det som fortsatt er vanskelig for meg er å få rutine på treningen.. iiii!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Logan!

Takk for innspill. Langtur har jeg egentlig ikke tenkt på (ennå) fordi jeg tror det vil være enklere for meg å få lagt inn 30 min her og 45 min der.. men har jeg tid skal jeg absolutt gjøre det. Skal på første sykkeltur til helga for eksempel.

Gikk 3-4 ganger i uka på spinning for noen år siden, og gikk ikke så veldig ned, men fikk jo bedre kondisjon, og følte meg mye bedre - så det er mest for kondisjonen og variasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Logan!

Takk for innspill. Langtur har jeg egentlig ikke tenkt på (ennå) fordi jeg tror det vil være enklere for meg å få lagt inn 30 min her og 45 min der.. men har jeg tid skal jeg absolutt gjøre det. Skal på første sykkeltur til helga for eksempel.

Gikk 3-4 ganger i uka på spinning for noen år siden, og gikk ikke så veldig ned, men fikk jo bedre kondisjon, og følte meg mye bedre - så det er mest for kondisjonen og variasjonen.

Jeg er helt enig - det er lettere å sette av f.eks 30 minutter og heller gi full gass da:)!

Prøver å motivere meg selv til det samme i dag, men her er det "litt" blåmandag.. hehe!!! Må lete frem ekstra krefter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig - det er lettere å sette av f.eks 30 minutter og heller gi full gass da:)!

Prøver å motivere meg selv til det samme i dag, men her er det "litt" blåmandag.. hehe!!! Må lete frem ekstra krefter!

Jeg veide meg i dag... nok av motivasjon i å se på vekta gitt...

:sjenert:

Jeg har forresten ikke satt noe mål for hvor mye jeg skal gå ned på disse 3 mnd heller - bare at jeg skal gi alt i 3 mnd, og spent følge med på resultatene.

Lykke til til deg også! Gleder meg til å følge med på fremgangen din!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...