Gelica Skrevet 11. april 2011 #1 Skrevet 11. april 2011 Jeg kjøpte en relativt stor brie i Sverige i går. Den kjentes myk ut, men når jeg åpnet den så var den ikke myk og moden :-( Er det noe jeg kan gjøre for å få fortgang i den prosessen eller må jeg kaste den? Jeg er ikke veldig glad i hard brie som ikke har noen smak. Håper på gode råd :-)
Gjest navnelapp Skrevet 11. april 2011 #2 Skrevet 11. april 2011 Du må berre ta tida til hjelp, den modnar når det har gått litt tid. Pakk den tett inn igjen, du kan gjerne dele den i to, og la den ligge eitt par veker.
Gjest Jamme Skrevet 11. april 2011 #3 Skrevet 11. april 2011 Det er i alle fall ikke noen grunn til å kaste den! Som Alt godt skriver, la den ligge i kjøleskapet en stund, så blir den som du liker den etterhvert. Ost blir som regel bedre jo nærmere du kommer best før-datoen
Frk. Belle Skrevet 11. april 2011 #5 Skrevet 11. april 2011 Den modner raskere jo varmere det er.. så du kan jo sette den i romtemperatur en dag.. I kjøleksapet kan du godt putte den et sted det ikke er så kaldt (mitt kjøleskap holder f.eks bare 8 grader på øverste hylle..).
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå