Gå til innhold

Motbydelighetskrek slår til i Paris

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det er greit nok, uansett. Du tror ikke på ramme alvoret at europas folk ville tillate dem å innstifte kalifatet i noe europeisk land? Jeg bekymrer meg ikke i det hele tatt for noe eurabia, for det er ikke mer enn noen ganske få tiår siden de brave europeere tiltet fullstendig og gjorde sitt ytterste for å utrydde jødene på en i det alt vesentlige oppkonstruert mistanke om sammensvergelse. Og de kom ganske nært total suksess. Ikke at jeg bifaller det som ble gjort den gangen. Men jeg tror at markskrikerske muslimer som fantaserer om å overta verden med koranen i hånd, gjør klokt i å dempe seg litt og satse på fredelig sameksistens fremfor å gjøre seg til en trusel mot det demokratiske systemet. Med alt det fremmedfiendtlige grumset som rører seg i folkedypet i de fleste land, skal det antakelig ikke så veldig mye til før den übertolerante europeiske snillismen slår over i sin diametrale motsats og pogromene begynner igjen.

Noe vi antakeligvis ikke kommer til å sette nevneverdig pris på, heller. Men det er nå en annen historie.

Jeg ser hva du mener, men nå er det vel strengt tatt bare aksemaktene under andre verdenskrig som stod for folkemordet på jødene, og strengt tatt ikke "Europeere generelt". Franskmenn, skandinaver og andre kjempet jo som gale hunder mot Tyskerne så langt det lot seg gjøre innen begrensningene det medfører å være okkupert. Engelskmennene på sin side klarte jo å holde stand hele veien selv om det ble bombet sønder og sammen. Men de ble hvertfall aldri okkupert.

I det hele tatt var det ganske få mennesker som stod bak folkemordet, og selv om det nok var flere enn de som vil gi uttrykk for det som visste hva som skjedde, så var eksistensen av utrydningsleiere ikke akkurat allmennkunnskap under 2. verdenskrig.

Videoannonse
Annonse
Gjest GjestHistorie
Skrevet

Jeg ser hva du mener, men nå er det vel strengt tatt bare aksemaktene under andre verdenskrig som stod for folkemordet på jødene, og strengt tatt ikke "Europeere generelt". Franskmenn, skandinaver og andre kjempet jo som gale hunder mot Tyskerne så langt det lot seg gjøre innen begrensningene det medfører å være okkupert. Engelskmennene på sin side klarte jo å holde stand hele veien selv om det ble bombet sønder og sammen. Men de ble hvertfall aldri okkupert.

I det hele tatt var det ganske få mennesker som stod bak folkemordet, og selv om det nok var flere enn de som vil gi uttrykk for det som visste hva som skjedde, så var eksistensen av utrydningsleiere ikke akkurat allmennkunnskap under 2. verdenskrig.

Ja for Sverige ga jo alt for å stoppe Tyskland ikke sant? Og Norge hadde ikke Quisling eller helt frem til slutten av 1800tallet lover mot at jøder skulle få adgang til riket som Wergland endelig greide å få opphevd ikke sant? Det er meget merkelig av deg å dra frem franskmenn og skandinavere av alle nasjoner når det faktisk var Sovjet og England som sto i spissen med noe i det store bildet minimalt innslag av assistanse fra USA. Det var en god del mennesker som visste nøyaktig hva som foregikk blant Tyskerne, og de fleste sympatiserte med det.

AnonymBruker
Skrevet

Mann 42 er den første personen på KG forumet jeg med god samvittighet kan kalle en skaprasist.

Det er pga slike som deg at vi her i Norge ikke lengre har ytringsfrihet. Grunnen til at politikere ikke tør/kan/vil stå frem med ekte meninger, at de ikke setter en stopper for denne innvandringen. For at det ikke blir fortalt i Norske mediar hva som egentlig foregår der ute i verden. For at norske skolen ikke lærer om hva som faktisk står i koranen og hva islam faktisk er.

For prater vi høyt om det som faktisk er sannheten blir vi kalt rasister.

• Liker 1
Skrevet

Det er pga slike som deg at vi her i Norge ikke lengre har ytringsfrihet. Grunnen til at politikere ikke tør/kan/vil stå frem med ekte meninger, at de ikke setter en stopper for denne innvandringen. For at det ikke blir fortalt i Norske mediar hva som egentlig foregår der ute i verden. For at norske skolen ikke lærer om hva som faktisk står i koranen og hva islam faktisk er.

For prater vi høyt om det som faktisk er sannheten blir vi kalt rasister.

Det er en meget stor forskjell mellom berettiget kritikk og regelrett rasisme. Du har i bodd i lille Norge hele livet og det har forsåvidt jeg og. Ingen av oss to vet en verdens ting om hvordan ting faktisk er. Private eide medier skal selge, statseide skal få staten til å se bra ut. Den eneste måten du faktisk kan vite hva Islam eller hvordan muslimer er, er å bosette deg en stund og se det på nært hold. Verken du eller jeg som har bodd i Norge vet en verdens ting om hvordan 1.2 millioner lever og tenker. Jeg er enig i at integreringspolitikken er feilslått og at det ikke hadde skadet oss om innvandringen ble minket men det gir ikke deg eller noen andre fro den saks skyld å dra frem massemordet i andre verdens krig og til og med vise sympatiske tendenser til at noe slikt kan skje igjen, denne gangen med muslimer. Det er slike som deg som kommer til å sørge for at folk på tvers av tilhørighet aldri kommer til å komme overrens.

Skrevet

jeg har ikke noe ønske om å komme overens med islamister jeg !

Det eneste jeg vil med dem er å kjeppjage dem langt pokker i vold .

Det gjelder forsåvidt andre typer fascister og .

• Liker 1
Skrevet

Det er det mange som liker å tro, men faktum er at i hele Europa på den tiden, var antisemittisme ganske vanlig. Jødene fikk fint lite hjelp fra "vanlige folk", og de fleste land i Europa var lite villige til å ta mot jødiske flyktninger fra Tyskland og Østerrike. Og en vesentlig del av jobben med å samle sammen jøder i de okkuperte områdene, ble gjort av lokale krefter. Danmark overgav seg så snart den første tyske soldat trakket over grensen, og hadde en fredelig annen verdenskrig. Finnene var på tysk side helt fra starten av, og Sverige var nøytralt. Vichy-regimet i Frankrike var pro tysk, og i flere av landene i øst-europa tok lokale fascister over og gjorde tyskernes drittarbeid med slik entusiasme at selv SS-folkene syntes det gikk for langt.

Motstanden i iallfall Skandinavia er kraftig oppskrytt. Det blir veldig feil å desavuere innsatsen til dem som faktisk gjorde noe, men faktum er at gutta på skauen stort sett holdt seg der, og Milorg og desslike så man egentlig fint lite til før maidagene 1945. Det eneste stedet nordmenn kjempet som "gale hunder" under annen verdenskrig og på norsk jord, var i Troms og Finnmark, der de gav tyskerne reell motstand. Sørpå klappet forsvaret sammen så og si omgående, og man overgav seg mer eller mindre kollektivt uten å ha gjort noe reelt for å stoppe den tyske fremmarsjen.

Skrevet

Men bare det at vi vil være i mindretall vil slik jeg ser det være dramatisk, det vil sette våre barn og barnebarn i en mye svakere posisjon enn den vi opplever i dag. Det kan godt tenkes at det muslimske flertallet vil vise storsinn og utvise toleranse og medynk med minoriteten, men det er ikke en slik situasjon jeg ønsker at våre barn skal komme i. Jeg er for et liberalt demokrati, men jeg oppfatter det ikke som en menneskerett å få flytte til et annet land og få fulle borgerrettigheter der. Det er noe riv ruskende galt når vi gir bort statsborgerskap i en så stor skala at befolkningen som har bodd i landet i årtusener kan komme i mindretall bare i løpet av en drøy hundreårsperiode.

Dette bekymrer meg. For er det egentlig sannsynlig at det muslimske flertallet vil vise storsinn og behandle minoriteten like bra som nordmenn har behandlet minoritsbefolkningen de siste 20 årene?

• Liker 1
Skrevet

Det har vårt relativ fred i Europa siden 1945, med enkelte unntak (Milosevic). Før 1945 var det uavbrutt krig i Europa i 2000 år.

Menneskene vil aldri forandre seg. Med de rette forutsetninger, f.eks langvarig økonomisk krise kombinert med etniske motsetninger, kan det fort bryte ut krig igjen. Presset på Europa fra Midt-østen og Nord-Afrika vil i fremtiden bare øke på, med kolossal innvandring av kravstore og tildels uregjerlige muslimer, som ikke kan eller vil tilpasse seg vestlige samfunn. Det vil antakelig ende i forferdelse, nå europeerne en dag får nok av sine "gjester" og slår tilbake.

• 2 måneder senere...
Skrevet

En liten kommentar til Sharia lover. Selv om flertallet av muslimer skulle være i mot sharia lover. Så kan vi lett få en form for mindretallets tyrani. Et eksempel jeg har sett er Indonesia, her er hijab påbudt for muslimske kvinner, kristne slipper unna det relgiøse politiet, men mange vil at det skal også gjelde disse. Hoved problemet er at kristne i Ache provinsen også blir stoppet av det relgiøse politiet. Når de sier at de er kristne, blir det likevel oppfordret til å kle seg anerledes for å hindre voldtekt.

I andre land slik som i Somalia kan de bli pisket dersom de ikke går med helt dekkende hijab. Det gjør at mange ikke tør noe annet. I deler av Pakistan så er det også forbundet med livsfare og ikke gå i niqab. I Afghanistan er det ikke lenger påbudt med burka, men sjansen for å bli trakasert er stor.

For å ikke bare å nevne Islam, så kan jeg ta et eksempel fra Israel. Her vil ortodokse jøder at kvinner skal sitte bak i bussen. Staten er veldig i mot denne praksisen og dersom noen ringer politiet så får kvinnen som har satt seg foran medhold. Problemet er kvinner ofte ikke orker å komme i krangel med de relgiøst ortodokse derfor setter de seg likevel bak i bussen, på den måten fdor de sakte å sikkert innskrenket rettigheter.

Man kan jo tenke seg som et eksempel en situasjon hvor noen vil ha bikini forbud. Selv om flertallet er i mot også blant muslimer. Så vil de fleste kvinner bruke heltdekkende badetøy for å slippe bråk. Om 10% av Europas befolkning var fundamentalister, så vil likevel disse 10% ha en voldsom påvirkning på kultur, likestilling og utenrikspolitikk.

Skrevet

Mann 42 er den første personen på KG forumet jeg med god samvittighet kan kalle en skaprasist.

Ehe. Jeg er ikke rasist. Jeg er realist. Jeg forsøker, iallfall. Og jeg er ikke i noe skap, hverken sånn eller slik. Hvis jeg mener noe, så er jeg tilhenger av å si det.

• 1 måned senere...
AnonymBruker
Skrevet

hm...

Gjest Gjest
Skrevet

hm...

Hva mener du med det? Det TS tar opp er jo en problemstilling vi må forholde oss til. Er man skaprasist når man diskuterer islamisme?

Skrevet

:popcorn:

Noen som tør å fortsette diskusjonen etter 22.7-11

Jeg følger med :)

Gjest Gjest
Skrevet

:popcorn:

Noen som tør å fortsette diskusjonen etter 22.7-11

Jeg følger med :)

Jeg tror diskusjonen vil fortsette. Men alt til sin tid. Det er ikke tiden for en slik diskusjon nå.

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror diskusjonen vil fortsette. Men alt til sin tid. Det er ikke tiden for en slik diskusjon nå.

Enig, vi venter , av respekt for ungdom som jobbet for demokrati og ble drept av facisme .

Skrevet

Ser den :) Looking forward, mange gode poenger her.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...