AnonymBruker Skrevet 11. april 2011 #1 Skrevet 11. april 2011 Vi har vært sammen i 7 år nå, har vært mye opp og ned men ting har stabilisert seg. Vi har sex 1 gang per 1-2 uke. For min del er dette lite da det er den eneste måten han kan å vise følelser sine for meg på. Men det er han som "styrer" mengden sex. Greia er at han har rett og slett ikke behov for mer sex. Og det har jeg selvfølgelig respekt for, og vi har aldri sex dersom ikke begge to vil det. Men så er han ofte "småkåt". Han sier han har litt lyst, men at han ikke "gidder". Han "gidder" ikke å ha sex (fordi det da innebærer å ta på kondom og å måtte dusje etterpå). Da blir jeg frustrert. Han har lyst, men gidder ikke? Hva betyr det? Og, dersom man har litt lyst, er det ikke liksom da man bør bygge videre på lysten (kose, kline, øke opphisselsen)? Det er noe han altså ikke gidder... Med meg. Gidder ikke å ha sex med meg. HVA ER GREIA? Syns han jeg er uatraktiv?
Gjest padawan Skrevet 11. april 2011 #2 Skrevet 11. april 2011 nå skyter jeg kansklje litt i blinde men har du prøvd med spontansex andre steder enn på soverommet feks? kan jo hende han er lei rutinene om at det foregår inne på soverommets fire vegger....
Gjest padawan Skrevet 11. april 2011 #4 Skrevet 11. april 2011 er det ikek mer praktisk hvis du bruker pillen også egentlig+ slipper han å måtte fikle med det under veis.
Gjest Marihøna Skrevet 11. april 2011 #5 Skrevet 11. april 2011 Hei. Har dere vært sammen i 7 år og forsatt bruker kondom? Applaus til dere, men enig med andre her. Kondom tar tid. Va med om du prøver p-pillen? Og andre steder enn soverommet
Gjest Gjest Skrevet 11. april 2011 #6 Skrevet 11. april 2011 Hvorfor må han ta på kondomet? Det er ikke så vanskelig Frem med bananen og øv!
Gjest SnakeOil Skrevet 11. april 2011 #7 Skrevet 11. april 2011 (endret) Er jo mer "styr" med en full sex-økt, kondomkrøll og dusjing enn en kjapp avriver.....rent isolert. Men mulig det har noe med rutine å gjøre, dere vet "hva som kommer" og hvordan det hele foregår. Ha sex litt utenom rammene er mitt tips, begynn å ha sex på andre tider av døgnet f.eks, så utenfor soverommet.....så kanskje på spennende plasser osv osv. Usikker mht å anbefale p-piller, kan jo være flere grunner til at hun ikke bruker det, men man kan jo selvfølgelig vurdere andre prevensjonsmidler som gir større frihet enn gummi (pessar, spiral, p-puter(?) etc). Evt kan du jo ha en kondom gjemt i BH'en som er klar til bruk om du planlegger å ta en kjappis på kjøkkenet f.eks. =) - Ikke lett når ting blir rutine, men det er viktig å "stå på" for å gjøre det litt spennende innimellom. (nå er det jo snart sommer også, uendelige muligheter for spennende sex). Endret 11. april 2011 av SnakeOil
AnonymBruker Skrevet 11. april 2011 #8 Skrevet 11. april 2011 TS her. Takk for alle svar! Har faktisk et svar til det meste her, men skal vi se... P-pille: Jeg har gått på p-pille i sammenhengende 6 år siden vi ble sammen. Det siste året har jeg ikke gått på den da jeg aldri har følt meg "vel" med den, har prøvd flere typer, men ingen fungerte bra på meg (forferdelig mens-periode, masse kviser...). Samboer har påpekt at han syns det er helt greit å bruke "bare" kondom. Å ha spontan-sex: Jeg prøver. Men jeg blir alltid avvist. Han selv sier "Sexen må bare skje, det er ikke gøy når vi må planlegge den", men problemet er at det SKJER ALDRI SPONTANT med han. Vi MÅ planlegge, ellers kan vi gå uten sex i flere uker. Og jeg tar iniativ (gud, får aldri til å skrive det fordømte ordet), jeg er ikke passiv. Men jeg blir alltid avvist med "Gidder ikke". Jeg prøver sexy undertøy, enkelt undertøy, sexy klær, "vanlige" klær (som han liker best), er alltid ren og pen, har foreslått nye ting (kjøpte f.eks noen forspill-terninger en gang, men de har vi enda ikke prøvd da han syns det er så teit...). Jeg har også foreslått å ha sex andre steder, men det vil han ikke (ikke engang på kjøkkenet. eneste andre stedene vi har hatt sex i leiligheta utenom senga er i sofaen og i dusjen). Jeg prøver og prøver, men han syns bare at alt er teit og harry. "Jeg har bare ikke behov for like mye sex" sier han. Ok, sier jeg. Det er greit. Men hva med de gangene du har lyst, men likevel ikke gidder? Hvorfor? Hva kan jeg gjøre? Nei, det vet han ikke. Det har han ikke tenkt på. "Det ligger ikke i min natur å tenke på slikt, slik som du gjør" sier han, og så sier han ikke mer. Bah.
Gjest SnakeOil Skrevet 11. april 2011 #9 Skrevet 11. april 2011 Vel, om det kan fungere som en trøst, så høres det nå ut som at du gjør alt riktig og at han er en slapp og fantasiløs latstokk når det kommer til sex. Synes ikke han fortjener god mus når han er så avvisende som du forteller... Trist at det skal være slik, har ikke noen gode tips utover det jeg har sagt, vel, utenom å forsøke forskjellige ting de gangene dere faktisk har sex, forsøke å høre hva han liker og tenner på osv for å finne noe som kan gi mersmak. Alternativet hvis ikke det heller fungerer, er jo vibratorer osv å tilfredsstille seg selv, det løser ikke problemet men kan kanskje fungere som et slags plaster på såret...? Var en tilsvarende tråd her for ikke så lenge siden her: http://forum.kvinneguiden.no/?showtopic=541211 Kanskje du finner noen gode tips..? Jeg er ikke sånn som din mann selv og kjenner ingen som er slik, så jeg har dessverre ikke noen flere tips, håper dere finner ut av det etterhvert.
AnonymBruker Skrevet 11. april 2011 #10 Skrevet 11. april 2011 Vel, om det kan fungere som en trøst, så høres det nå ut som at du gjør alt riktig og at han er en slapp og fantasiløs latstokk når det kommer til sex. Synes ikke han fortjener god mus når han er så avvisende som du forteller... Trist at det skal være slik, har ikke noen gode tips utover det jeg har sagt, vel, utenom å forsøke forskjellige ting de gangene dere faktisk har sex, forsøke å høre hva han liker og tenner på osv for å finne noe som kan gi mersmak. Alternativet hvis ikke det heller fungerer, er jo vibratorer osv å tilfredsstille seg selv, det løser ikke problemet men kan kanskje fungere som et slags plaster på såret...? Var en tilsvarende tråd her for ikke så lenge siden her: http://forum.kvinneguiden.no/?showtopic=541211 Kanskje du finner noen gode tips..? Jeg er ikke sånn som din mann selv og kjenner ingen som er slik, så jeg har dessverre ikke noen flere tips, håper dere finner ut av det etterhvert. Takk Det håper jeg også. Hadde han bare tenkt litt over saken så kunne det kanskje blitt litt enklere å kommunisere. Men når jeg spør om han har noen fantasier, ønsker, ting han kanskje har lyst til å gjøre så svarer han at nei, det har han ikke. Han er fornøyd akkurat slik det er. Jaha. Han kan umulig være fornøyd når han ikke "gidder" sex. Jeg ble skikkelig såra her en dag da jeg prøvde å ta litt iniativ, og han avviste meg med "Gidder ikke". Da prøvde han å forklare at det bare er hans måte å si det på. At han hadde litt lyst, men ja. Det skal ikke være enkelt gitt.
AnonymBruker Skrevet 11. april 2011 #11 Skrevet 11. april 2011 Det er jo litt pesete med sex, da. Skulle tro at alle må synes at det er det desiderte høydepunktet i livet uansett tid og sted...
AnonymBruker Skrevet 11. april 2011 #12 Skrevet 11. april 2011 Det er jo litt pesete med sex, da. Skulle tro at alle må synes at det er det desiderte høydepunktet i livet uansett tid og sted... Jeg forlanger ikke at han skal prioritere det først og øverst hele tiden, men jeg syns faktisk jeg fortjener at den jeg har et sexliv med jobber litt for det han også. Jeg fortjener litt mer enn "har lyst, men gidder ikke". Føler at jeg ikke strekker til. Han har lyst på sex, men gidder ikke å ha det med meg. Sex med meg er liksom ikke verdt det. Det er ingen kul følelse. Og han forstår ikke at dette går utover selvtilliten min når han bare sier "gidder ikke" uten å løfte en finger for å gjøre ting mer spennende, og ikke engang gidder å tenke på saken. Det føles nå som om han kun kommer til meg for sex når han absolutt har behov for det, ikke fordi han har lyst.
Gjest SnakeOil Skrevet 11. april 2011 #13 Skrevet 11. april 2011 Jeg opprettet en tråd her: http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=552601 hvor jeg forteller om min erfaring med dette, er ikke sikkert at det er relevant men likevel....all input kan telle..?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå