Gå til innhold

Jeg er så godtesjuk!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sliter med enormt søthunger, er det noen som kan hjelpe meg med det? Har prøvt krom, men hjelper ingenting. Jeg er ikke akkurat tykk er 170 høy og veier 60 kg, men begynner å få litt mage. Blir jo bekymra for tennene oxo... Har egentlig lyst å gå ned et par kg. Utenom alt godteriet spiser jeg vel egentlig ganske sunt, bare litt mye pasta og ris kanskje.... Trener en del, rir hver dag og går mye. Men likevel hungrer jeg hele tiden etter potetgull og godteri! Fins det noe som hjelper på dette? Vil helst spise snop bare en dag i uka. Drikker mye cola light oxo, er colaholiker!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å drikke mye lightbrus kan føre til at man føler sterkere trang til å spise søte ting. Kroppen forventer å få i seg mye energi gjennom den søre drikken, og så får den ikke noe...

Drikk mye vann.... Eller fruktjuice i stedet for Cola Light'en. Det er kalorier i juice, men jeg mener likevel at det er bedre enn brusen.

Skrevet

Har samme problem selv, og er kroppen vant til sukker så blir en på en måte avhengig. Jeg sa til meg selv igår at nå er det stopp på sukkerinntaket en stund, kun lørdager.

Det hjelper veldig å spise 5 små måltider pr. dag og 2-3 frukter sammen med måltidene. Det holder blodsukkert stabilt og da slipper en disse forferdelig lystene. Jeg MÅ ned i vekt og da vet jeg at kutter jeg ut det søtet er jeg langt på vei.

Lykke til!! :wink:

Skrevet

Ha frukt og grønt alltid lett tilgjengelig. Kjøp inn masse god frukt du liker, er du på jobb eller skole ta det med deg. Når blodsukkeret er lavt er det lett å kaste inne på en sjokkis. Spis 6 måltider om dagen slik at du ikke rekker å bli slikkelig sulten. Unn deg heller 1 spisedag i uken hvor du spiser det du har lyst på.

Skrevet

Selv kan jeg nesten bli avhengig av sukkerkick. Av erfaring vet jeg at dersom jeg begynner å spise mye sjokolade, kjennes det som jeg MÅ ha det hver dag.

Resultatet blir hodepine, vektøkning, en dorsk kropp osv.

Derfor spiser jeg så og si aldri snop, bare enkelte ganger når jeg blir servert borte. Har aldri sjokolade i huset.

Prøv å ikke spise søt mat en uke - det klarer du!- og se om ikke søthungeren blir mindre. Spis heller frukt om du må ha noe søtt. Nå har jo f.eks. clementiner kommet i butikkene.

Søthungeren blir hvertfall mindre jo mindre sukker du spiser.

Lykke til!

Skrevet

Hjelper ikke krom mot søthunger? Spør i helsekosten, jeg er ikke helt sikker, det finnes sikkert flere typer krom.

Skrevet

Nå har det kommet sånne fine poser med assorterte tørka frukter. Det er i alle fall sunnere enn å spise sjokolade og potetgull, og kan sikkert være en god hjelp til å ikke spise så mye godterier. Min erfaring er at dersom en klarer å spise noe annet i stede for godterier en perode, så venner en seg lettere av med uvanen.

Skrevet

Jeg hadde akkurat det samme problemeet før....Men så begynte jeg å ta epleedikktabeletter som jeg kjøper på Sunkost og de hjelper både på forbrenning og mot sukkerhungeren min!!!!

De anbefales på det sterkeste!!!! :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...