Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

For en stund siden skrev jeg ett innlegg om min psykiske helse, og innlegget ble slettet fordi at det må leger til og ditt og datt..

Men, når folk skriver at de f.eks har en klump på halsen, eller i lysken, eller tror de har kreft eller andre alvorlige sykdommer, så sletter de ikke innlegget.

Det er jo egentlig like alvorlig, de trenger jo lege de også..

Har du noen gang tenkt på det?

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Liker ikke konseptet med å gjette på seg diagnose gjennom nett uansett.

Tråder angående psykisk helse har sånn som jeg ser det flere fallgruver enn helse-tråder med litt mer konkrete og stabile saker. Men hva vet jeg.

Skrevet

Det innlegget jeg skrev, var jo ment på at andre som hadde opplevd lignende kunne kanskje gi råd, og fortelle hva de gjorde for å gjøre det bedre..

Gjette seg til diagnoser er jeg imot, om man er bekymret bør man gå til lege!

• Liker 1
Skrevet

Nå vet jeg ikke hva du skrev, men jeg synes det er veldig synd at slike innlegg nesten alltid blir slettet. Her inne er det mange som har slitt med det samme (enten det er psykisk eller fysisk), og som kan gi gode råd, støtte og oppmuntring. Selvsagt kan det hende at det dukker opp en idiot som slenger med leppa, men da bør det bare fjernes på lik linje med annen hetsing.

Jeg har selv slitt med blant annet depresjon, og jeg kan garantere at stenging av tråden (med link til et eller annet støttenummer jeg, og mange andre, uansett aldri ville ringt), ville såret langt mer enn et tåpelig "Du må bare skjerpe deg, veittu" fra Anonymbruker. Misforstå meg rett - det er selvsagt flott at det finnes slike nummer man kan ringe, men jeg tipper at flertallet av de som sliter psykisk aldri kommer til å vurdere å ringe engang. Kanskje var det nettopp den tråden på KG (som bare ble slettet) som var deres måte å få snakket ut om det på...

Akkurat som man bør slette tråder hvor TS spør "Hvordan gå ned fra 50 til 40 kilo på en måned?", bør man også slette tråder ala "Hvilken selvmordsmetode er mest effektiv?". Det som derimot blir feil er å slette tråder bare fordi noen nevner at de har en spiseforstyrrelse, eller at de har/har hatt selvmordstanker. Ikke undervurder hvor mye hjelp det kan være i å bare få skrevet ned tankene sine og vite at andre leser det.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det nesten virker som "typisk jenteforum" at slike innlegg blir slettet. Mener å ha sett at det er langt friere på diskusjon.no. Der kan de til og med ha generelle diskusjoner om piratkopiering. Her er det etter jeg har forstått såvidt ikke lov å nevne ordet en gang.

Noen som vet hvorfor?

Det er vel eid av samme folk, så derfor jeg sammenligner det og ikke med et hvilket som helst annet forum.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...