Gå til innhold

Imorgen er det lav karbo


Missi89

Anbefalte innlegg

Imorgen starter jeg og en vennine på lavkarbo. Nå er jeg så lei av å gå rundt av å bli oppblåst hver gang jeg rører brød, ris eller pasta. Skal bli så deilig å starte på det her. :). Setter veldig gjerne pris på tips og oppskrifter hvis det er noen her inne som følger det :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Registrer deg på lavkarbo.no. Der finner du massevis av oppskrifter og råd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynner også med lavkarbo imorgen:) Har egentlig aldri prøvd det ordentlig så det blir spennende å se:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Imorgen starter jeg og en vennine på lavkarbo. Nå er jeg så lei av å gå rundt av å bli oppblåst hver gang jeg rører brød, ris eller pasta. Skal bli så deilig å starte på det her. :). Setter veldig gjerne pris på tips og oppskrifter hvis det er noen her inne som følger det :).

Herregud, man trenger da ikke å begynne på lavkarbo selvom man vil kutte ut brød, ris og pasta :klaske:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, man trenger da ikke å begynne på lavkarbo selvom man vil kutte ut brød, ris og pasta :klaske:

Det er det som er lavkarbo ;)

Lavkarbo går fra omtrent 0-140g karbohydrater.

Anbefaler også å registrere deg på lavkarbo.no, masse oppskrifter, forskjellige retninger, motivasjon, alt du lurer på, og ting du ikke visste at du lurer på, forskjellige dagbøker, egne månedsstartere (der de som starter i f.eks april holder sammen, felles veiing ect), tips og triks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, man trenger da ikke å begynne på lavkarbo selvom man vil kutte ut brød, ris og pasta :klaske:

Heregud, det er jo det som er lavkarbo. Da spiser man nettopp ikke brød, ris, pasta og sukker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest made4u

Håper ikke at du er en av de mange som til stadighet starter på noe i morgen eller på mandag etc., dem har opplevd mange morgendager og mandager da alt skal bli så mye bedre. Dog blir det jo sjelden slik.

Ikke at jeg skal dømme deg, men er ofte feil mentalitet i utgangspunktet slik som det der. Sant for alt jeg vet kan det være din aller første livsstilsendring...

Men de fleste med den mentaliteten og som skal begynne i morgen eller på mandag, dem går det ad-dundars med dessverre.

---

Nå må jo nødvendigvis alle endringer ha sin start, dog trenger ikke denne å være så tydelig som mange gjør den til... Snarere er det et problem at mange ser det litt sort-hvitt, og med det mener jeg at dem setter opp et for stort skille mellom dagen i dag og dagen i morgen. Jo større det skillet blir, dess mindre sjanser er det for å lykkes.

Sagt med andre ord; Mange snur livet sitt og vanene på hodet når dem setter i gang, forskjellen på hva dem hadde og forandringen de går til er total (det er ikke bra og vanskelig å lykkes med på sikt dess mer ekstrem forskjellen er).

Noe ganske annet er å ta utgangspunkt i det man allerede har, å ha med seg mye av dette videre (alle de sunne vanene), mens man bare justerer de usunne. Skillet mellom dagen i dag og morgendagen/skillet mellom det gamle og det nye blir da mindre, nettopp fordi man har med seg mye av sin gamle livsstil og livsstilen man tar utgangspunkt i har enn allerede og man trenger ikke se mot en morgendag og en total forandring på samme måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at jeg gjør det her er jo fordi jg blir dårlig og oppblåst av å spise karbohydrater. Og jeg er så lei av at blodsukkeret mitt og humøret mitt svinger i løpet av dagen. Nå er første dagen på lavkarbo over og det har gått overraskende bra. :). Hadde ikke noe behov for noe småspising i det hele tatt fordi jg følte meg mett fra hovedmåltidene. Har hatt noe sjokoladesug men det greide jeg å motstå.

Vi begynte på en mandag fordi det føles rart å begynne med noe midt i uka og dessuten så brukte vi tid på å lese oss opp på hva det var vi kastet oss ut i. Men som sagt det har gått veldig bra Idag. Får se hva morgendagen bringer :).

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til! lavkarbo har hjulpet meg veldig med oppblåsthet og søtsug, og jeg merker med en gang at begge deler kommer tilbake når jeg spiser raske karbohydrater, så dette er blitt en livsstil for meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...