Tears.of.the.Sun Skrevet 10. april 2011 #1 Skrevet 10. april 2011 Jeg gikk til innkjøp av loff for første gang igår. Den brukte jeg sånn ca. 2 skiver av så nå sitter jeg igjen med en hel loff som jeg ikke aner hva jeg skal bruke til. Jeg har lyst å bruke den til noe fornuftig, ikke gi til fuglene. Så jeg trenger tips om oppskrifter med loff som ingrediens Og jeg vet at man kan lage brødpudding, men det syns jeg ikke er så veldig godt så tror ikke det blir det, med mindre noen kommer med noen fantastiske nye oppskrifter på det. På forhånd takk og ja, det kan være både baking eller koking eller steking.
AnonymBruker Skrevet 10. april 2011 #2 Skrevet 10. april 2011 Skjær den i skiver og putt den i fryseren. 1
mowgli Skrevet 10. april 2011 #3 Skrevet 10. april 2011 OST- OG SKINKETERTE 1 loff skåret i 4 skiver på langs Smør Fyll 1: 150 g finhakket røkt skinke 150 g gorgonzolaost 0,5 dl finhakket persille Fyll 2: 1 dl creme fraiche 2 ss pesto (fra glass) 1 dl revet lagret ost 4 finhakkede soltørkede tomater Pynt: 6 skiver røkt skinke 3 ananansringer 6 cocktailtomater 10 grønne oliven 0,5-1 dl revet lagret ost tannpirkere Kantskjer loffen og ha smør på alle skivene. Bland fyll 1 og fordel halvparten på en av skivene, legg neste skive oppå og legg resten av fyllet på den. Legg på neste skive. Bland fyll 2 og fordel halvparten på den 3. skiven, legg på den øverste og smør resten av fyllet på toppen. Pynt med sammenbrettede skinkeskiver og halve ananasringer. Sett fast tomater med hjelp av tannpirkere og legg på oliven. Strø over revet ost. Gratiner midt i ovnen ved 225 grader i ca. 12 minutter til fyllet er smeltet og terten har fått fin farge.
Gjest Mynona83 Skrevet 10. april 2011 #4 Skrevet 10. april 2011 Skjær den i skiver på langs og lag pariserpizza. Ketchup i bunnen, sleng på ønskede grønnsaker og kjøtt, ost på toppen. I ovnen til osten er smeltet. Super enkelt og ganske godt.
Gjest NozMonster Skrevet 10. april 2011 #5 Skrevet 10. april 2011 arme riddere med jordbærsyltetøy på! namnammm!!! eller lage krutonger og bruke i salat å slik? det har jo lang holdbarhet også
Tears.of.the.Sun Skrevet 10. april 2011 Forfatter #6 Skrevet 10. april 2011 Tusen takk for de flotte forslagene!! Jeg klarer ikke bestemme meg....
pulverheksa Skrevet 11. april 2011 #7 Skrevet 11. april 2011 Hvis du har litt rester, skjær i små terninger og ha på litt krydder, timian rosmarin eller grillkrydderfor den del og litt olje. Tørk terningene på 100 grader i ti-15 minutter til de er gyldne. Ha i tett glass til krutonger på salt og suppe, de holder et par uker.
AnonymBruker Skrevet 11. april 2011 #8 Skrevet 11. april 2011 Pleier å lufttørke skiver og knuse i mølle. Bruker i kjøttkaker etc. Ellers fryse og bruke til ostesmørbrød eller toast.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå