Gå til innhold

Late Bloomers i Norge?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Videoannonse
Annonse
Skrevet
:overrasket: For meg betyr late bloomer en som kom ut av skapet seint...
  • Liker 6
Skrevet

Seriøst?! Så rart det heter det. I Norge betyr "late bloomers" det Dragonfly84 skriver. Å komme ut av (homo)skapet som godt voksen, gjerne etter å ha hatt et heterofilt samliv.

Så du finner nok ikke det noe sted her i landet med det navnet. Men det kan jo hende det heter noe annet, da! :-)

Skrevet

Jeg har vokst opp med uttrykket å blomstre sent. Det hadde ikke noe med homofili å gjøre.

Når en person kom i puberteten litt senere enn de jevnaldrende, eller om en person ikke var særlig pen som tenåring, men ble det som tidlig voksen sa vi at de blomstret sent.

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vokst opp med uttrykket å blomstre sent. Det hadde ikke noe med homofili å gjøre.

Når en person kom i puberteten litt senere enn de jevnaldrende, eller om en person ikke var særlig pen som tenåring, men ble det som tidlig voksen sa vi at de blomstret sent.

Har aldri forbundet det begreoept med homofili!

Forbinder det med at noen blomstrer senere enn andre: noen har sin høydaretid i 20-årene, med mann, barn og annet.

Andre venter til de er 40 med å få barn og slå seg til ro med en mann! Dette gjelder særlig kvinner i storbyer (urbant fenomen), kvinner som reiser mye og vil prøve ut mye før de etablerer seg...De kalles "late bloomers".

• Liker 1
Skrevet

Late bloomers har jeg aldri hørt nevnt ifm homofili.

Men derimot om de som (som nevnt), ikke var spesielt vakre eller populære i ungdommen, men fikk sin estetiske og sosiale "storhetstid" senere enn andre...:)

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Samme her.

Har ofte hørt "late bloomer" brukt med den betydningen i amerikanske og britiske filmer, gamle som nye, så det er tydeligvis helt vanlig betydning der og.

Er vel lånt til å betegne andre ting også etter hvert.

Skrevet

Samme her. :)

Skrevet

Eg forbind uttrykket "å blomstre seint" med dei som var mindre pene i ungdomstida, men ble pene som vaksne.

Skrevet

Jaja, tydeligvis et uttrykk man kan bruke om mye da.. Nok om det

Hvorfor skulle de bare finnes i New York? Par som får barn sent foregår jo over hele verden

AnonymBruker
Skrevet

Har kun hørt begrepet om de som får barn sent! (Ikke homofile eller de som var mislykket/stygge som unge).

Tvert i mot, her er noen Late Bloomers:

Alyssa Milano, 38 år, gravid med sitt første barn:

http://wonderwall.msn.com/tv/alyssa-milano-pregnant-1605996.story

http://recentissuetoday.com/entertainment/8079/alyssa-milano-confirms-she-is-pregnant-at-38-years-old/

Celine Dion og andre ble gravide med sitt første barn da de var over 40 år:

http://hubpages.com/hub/Celebrities-that-Got-Pregnant-After-40

Celina Midelfart er 38 år og om hun får barn innen hun er 40 blir hun en "late bloomer" :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...