Gå til innhold

'Sunt' hundegodteri


Gjest Elyssa

Anbefalte innlegg

Gjest Elyssa

Ja, noen som har noen ideer?

Vil gjerne ha noen godbiter til når valpen skal lære forskjellige ting, slik at jeg kan belønne.

Men vil ikke ødelegge tenner eller magen hans heller. Hva kan jeg bruke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan kjøpe ferdig godbiter i butikken. Alt etter hvor matsugen hund du har så kan du også bruke tørrfôr av et merke de ikke får til vanlig (jeg brukte kattemat til min, siden hun elsket det). Eventuelt kan du lage hundekjeks selv.

Her fant jeg en del oppskrifter: http://hundeliv.go-forum.net/t366-oppskrift-pa-hundekjeks

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elyssa

Du kan kjøpe ferdig godbiter i butikken. Alt etter hvor matsugen hund du har så kan du også bruke tørrfôr av et merke de ikke får til vanlig (jeg brukte kattemat til min, siden hun elsket det). Eventuelt kan du lage hundekjeks selv.

Her fant jeg en del oppskrifter: http://hundeliv.go-forum.net/t366-oppskrift-pa-hundekjeks

Takk! Så smart :)

Mente du at hunden din fikk kattemat?? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vanlig tørrfôr til katt. Hun elsket det, og slukte alltid skålen med kattemat om jeg glemte å sette den opp på benken når jeg gikk. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elyssa

Ja, vanlig tørrfôr til katt. Hun elsket det, og slukte alltid skålen med kattemat om jeg glemte å sette den opp på benken når jeg gikk. :fnise:

Hihihi :fnise: så herlig. Det må jeg prøve!

Han er veldig matglad, fungerer godt å gi ham stektke kyllingbiter. Men ikke alltid man kan putte det i jakkelomma liksom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Griseøre, okseskinn, oksehale, leverbiter, og alt annet sånne godbiter av kjøtt som du får kjøpt på dyrebutikken. Hvis du kjøper sånne tørkede godbiter er det viktig å spørre om det er noe salt i det. På dyrebutikken bruker det som regel å være griseører uten salt, men ellers på butikker og sånt kan det være litt mer usikkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tørrfisk? Du kan også tørke lever i ovnen, vi gjorde det da jeg var liten, men det lukter litt spesielt, men er vel også et ganske rimelig alternativ. Hunden vår elsket det, og satt og så inn i ovnen mens de lå der i timevis og tørket :ler:

Jeg gir min lever fra ProVit. De har andre smaker også. Tror det er ganske bra saker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får kjøpt tørrfisk i "godteposer" til hund på dyrebutikken, bitene er små, litt mindre enn en sukkerbit. Jeg har smakt på de selv og det smaker ikke ille og er ikke tilsatt salt eller konserveringstoffer. Er kalorifattig og inneholder lite fett, men hunder elsker det. Du kan også knuse en bit og ha i maten som apetittforsterker. Særlig hvis du har en liten hund, eldre hund eller valp som trenger noe å vokse på, synes jeg tørrfisksnacket er det sunneste jeg har funnet til nå. Husker ikke merkenavnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker kattemat (tørrfôr) eller lever som jeg koker og tørker i ovnen. Jeg synes leveren stinker helt for jævlig mens jeg lager det, men lager et stort lass når jeg først er i gang, så jeg slipper å kjenne lukta så ofte. :ler:

Om vi trener intensivt slik at han får mange godbiter bruker jeg helst kattematen - veldig små biter så han bare får en smak, men nok til å fungere som belønning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min hund elsker Frolic som du får kjøpt på butikken. :rodmer:

Det gjør min hund også! Kjøper frolic-hundemat som godbit, og "ordentlig" mat hos vetrinæren :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Provit! :) Finnes i ørten smaker og min erfaring er at de fleste hunder er glade i disse. Men klart, gå innom en dyrebutikk og spør etter sunne godbiter. Eukanuba har også egne godispakker som skal være sunnere, også tilpasset valp, voksen hund og senior mener jeg det var. Bruker Frolic endel, men i større mengder (type kurs, innlæring av triks) resulterer det i rødlig og løs avføring og deeet er ikke et helt godt tegn. :) Så da blir det Provit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...