Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en tendens å velge feil farger eller feil type foundations og tenkte at jeg skulle investere penger i en god foundation og få proff hjelp til å velge n. Jeg har hørt mye bra om MAC sminke og tok meg en tur på Trondheim Torg for å få hjelp med å velge riktig foundation. Mine forventninger var å få god service, men det jeg fikk var så elendig at jeg kunne fått bedre hjelp hos en ufaglærtpå H&M, for å si det slik.

Først sto jeg der midt i butikken uten at hun som jobbet der kom bort til meg eller i det hele tatt enset at jeg sto der, enda jeg var den eneste i butikken. Jeg gikk da bort til henne og spurte om hjelp med å finne riktig nyanse, og da tok hun ut en farge ut sa "denne", uten engang å prøve den på meg. Jeg tok den opp og prøvde den på hånda bare for å se om det var mye gulskjær (jeg passer ikke i veldig gule foundations), og den var altfor gul. Da hun så det skyndte hun seg å plukke ut en helt annen farge igjen, og sa "eller denne her da". Igjen måtte jeg prøve den på meg selv, istedenfor at hun skulle gjøre det iom at hun hadde et digert speil og utstyr der til å faktisk prøve foundations i ansiktet. Det er jo først da man ser om fargen virkelig passer.

Jeg merket at hun ikke var så gira på å ekspedere meg og orker ikke sitlle flere spørsmål, så jeg spurte om jeg kunne få en prøve på foundationen slik at jeg kan gå hjem og prøve den fargen i en dag eller to før jeg bestemmer meg for å kjøpe. Hun laget en men hun skrev ikke engang hvilken nyanse hun plukket ut til meg. Jeg skulle også ha en lebestift og da jeg fant min farge og sa at jeg skulle ha denne, så så jeg at dama bare gikk bortover og at jeg tydeligvis sto og snakket med meg selv.

Det er ekstremt uprofesjonelt og elendig service, og selv om jeg likte foundationen godt og har lyst å kjøpe den, så tviler jeg på at jeg kommer til å kjøpe noe der. Jeg kan likesågodt bare velge en random foundation på MAC-butikken på internett, som å gå inn i butikken der for hjelp.

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du bør dele erfaringen din med ledelsen til den nevnte butikken.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Har du vært på make-up-store i Trondheim og prøvd der? Jeg har alltid fått så god hjelp der syns jeg, kanskje det er bedre..

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har du vært på make-up-store i Trondheim og prøvd der? Jeg har alltid fått så god hjelp der syns jeg, kanskje det er bedre..

Ja jeg har planer om det. Har hørt deres produkter skal være minst like bra som MAC sine.

• Liker 1
Skrevet

Det parfymeriet der har ALLTID utmerket seg med elendig service. Jeg handler ikke der så ofte, men de gangene jeg har det, har ikke vært vellykkede.

De greier å få det til å virke som du kaster bort deres verdifulle tid (jeez- de står i kassa på et hersens parfymeri, de jobber ikke på akutten på St. Olavs, for å si det sånn) :fnise:

Gå på Make Up Store, Body Shop eller et parfymeri et annet sted i byen, du. :)

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Anbefaller IKKE å få hjelp av de på makeupstore til å velge fondationfarge. De maser alltid om en gultonet som er kjempemørk for å jevne ut den røde hudfargen min. Ser ikke bra ut for å si det sånn. Brungul i ansiktet til rødttonet bryst og røde armer :P

Da har jeg i tillegg bedt om en farge som matcher hudtonen, ikke dekker den.

Skrevet

Så og si det samme skjedde med meg på Mac her i Oslo for ikke så lenge siden og! :(

Han som hjalp meg virket totalt uinteressert og ville bare bli ferdig. Lite moro! Særlig når man elsker makeup og har tenkt å studere det selv.

Dette var første gangen jeg skulle prøve foundation, har aldri hatt behovet. Så ble kjempeskuffa når jeg kom hjem og prøvde den i hele ansiktet og så at jeg faktisk ble blekere enn det jeg var..! Tydelig blekere!

Kjedelig å bruke 500 kr (med børste utenom for å få det litt jevnere) også ikke være fornøyd.

Det var første og muligens siste gang jeg stikker innom der!

Elsker MakeUp Store jeg :rodmer:

Skrevet

Foundationene fra MAC er for det meste ikke noe å trakte etter, men det betyr ikke at de ikke bør yte god service, for det. Men med unntak av Face&Body, synes jeg fargene er altfor gule eller rosa, og jeg har lest at mange reagerer med kviser på foundation fra MAC.

Når det er sagt, kjøpte jeg F&B på Glasmagasinet for et par uker siden, og fikk god hjelp der. Jeg tror faktisk det er første gang en ekspeditør har klart å se at jeg har en nøytral hudtone med et snev av oliven, og ikke forsøkt å selge meg altfor gul sminke som får meg til å se syk ut.

Som oftest lønner det seg dog å vite hva man er ute etter, i stedet for å stole på sminkører som dessverre ofte ser ut som om de skal opptre på sirkus, og er sminket deretter.

Skrevet

MAC-butikken i Trondheim har virkelig elendig service ja, skal jeg kjøpe noe der har jeg undersøkt nøye på internett selv og vet nøyaktig hva jeg skal ha.

Har stått der og ventet på hjelp en gang, og fire(!) ekspeditører sto rundt kassen og skravlet, uten å så mye som se opp på meg og flere i butikken som måpende sto og betraktet gjengen. :roll: De har forøvrig alle på seg alt for mye og feil sminke, så kan ikke tenke meg at de kommer med særlig gode råd uansett.

• Liker 5
Skrevet

Huff, jeg tør ikke spørre om hjelp til farger lengre, enten det er MAC eller annen parfymeri. Har hatt alt for mange bomkjøp pga det! Man vet aldri hvem man treffer på, om det er noen som faktisk har peiling, eller om det er noen som bare jobber der for å tjene penger til fredagspils og mobilregningen.

Angående MAC, så har jeg vært i Bergen to ganger. Da kun for å kjøpe noen koster (jeg visste allerede hvilke jeg skulle ha), og det tok over 5 minutter før noen ble ledige. Alle sto og sminket kunder. :/ Men når jeg først fikk hjelp, så var de blide og hyggelige, altså. Synes bare de kunne hatt noen tilgjengelig til å ta kassen.

AnonymBruker
Skrevet

Tror jeg må innom MAC bare for å sjekke servicen :P

Skrevet

Haha, kjekt med en fin-fin unnskyldning til å kjøpe MAC :D (for du må jo nesten kjøpe noe siden du først er der!)

• Liker 2
Skrevet

Så surt :S Er selv kjempefornøyd med servicen der, men selvfølgelig kan alle møte forskjellige ansatte!

I Trondheim er det parfymeriet på solsiden (ved bikbok tror jeg?) en plass jeg kan anbefale, der får jeg alltid god hjelp av godt voksne damer som kan yrket sitt :)

Hvis ikke får du rope ut så skal jeg hjelpe deg^^

• Liker 2
Skrevet

Hm, jeg har vært på MAC-butikken i Trondheim og har erfart det helt motsatte. Ble spurt om jeg trengte hjelp med en gang.. Skulle ha hjelp til å finne farge på foundation. Jeg ble plassert i stolen foran speilet og hun prøvde ut flere farger på meg.. Hun forklarte om produktet, hva jeg skulle gjøre hvis den ble litt for lys i sommer osv.

Jeg er strålende fornøyd :)

AnonymBruker
Skrevet

Har opplevd dårlig service på denne butikken. Det har alltid vært få kunder, men gjerne tre ansatte på jobb samtidig. Jeg gikk bort til hun i hudsalongen/parfymeriet og spurte om noen råd ang hudpleieprodukter. .

Det hun sa til meg var: Dette er for sensitiv hud! Denne er til tørr hud og denne er til oljete hud! (det som sto ganske klart på flasken). Hun spurte meg ikke om hudtype, problemer, erfaringer osv. Hun ga meg bare denne beskjeden og så ikke ut til å ville si noe mer!

Så gikk jeg bort til sminkedelen av butikken hvor det sto en tyggisdame. Hun spurte meg høflig om jeg trengte hjelp. Ja, det trengte jeg! Jeg så etter en leppestift som lå nært min naturlige farge på leppene. Da sa hun: Hm...

Ja, bare hmmmmm.....lenge...

Jeg begynte å titte videre og sjekke ut fargene, helt til hun kom bort til meg og sa: Nja, kanskje denne? Den var faktisk så langt unna den naturlige fargen min og hadde faktisk litt BEIGE i seg! Men jeg prøvde den på leppene for å virkelig sjekke om hun hadde rett. Jeg så helt fæl ut og sa: Nei, hahaha, dette var ikke helt det jeg så etter... Tørket fargen av meg og prøvde å få mer hjelp, men hun sa stort sett bare "ja-a, hm, kanskje, æææh"

Fikk så dårlig serv ice at jeg lurte på om det virkelig kunne være mulig- da jeg sikkert hadde fått mye bedre service og råd på H&M enn der! Jeg har gitt butikken flere sjanser, men neiNEInei!

Kanskje jeg sender en mail til butikken, ja :)

• Liker 1
Skrevet (endret)

Når det gjelder service, har jeg blitt veldig poitivt overrasket av Vita på Trondheim Torg. Vita i Th. Angells er også super. Nå selger de "bare" vanlig billig sminke, men man får nå iallefall skikkelig hjelp, og de er koselige og blide. Viktig, det. :)

Nå skal jeg gå på Make Up Store, hørt mye bra om den butikken.

MAC dropper jeg lett. :gjeiper:

Endret av missLynch
  • Liker 1
Skrevet

Jeg har også dårlig erfaring med servicenen på parfymeriet på Trondheim Torg. Som dere er inne på; først føler man seg nesten oversett i butikken der (hun var veeeldig opptatt med å tørke støv/vaske rundt på hyllene), og når de først tok seg tid til å hjelpe meg hørte hun ikke etter hva jeg spurte om - men bare plukket ut ting som ikke var relevant (jeg forsøkte å forklare at jeg trengte basic, enkel sminke og tilhørende koster, hun skulle prakke på meg avanserte ting jeg måtte brukt eviglang tid på). Veldig synd, for jeg er glad i MAC sine produkter - synes øyenskyggene sitter så godt.

Gjest strykebrett
Skrevet

Det er vist flere som er misfornøyd med MAC, dette innlegget på heidilarsen kom for en stund siden.

AnonymBruker
Skrevet

TS her.

Har vært innom Make Up Store idag og jeg fikk utrolig bra hjelp av hun som jobbet der. Hun var hyggelig, hjelpsom og kjempeflink. Skal definitivt kun kjøpe makeup der fremover. :jepp:

• Liker 6
  • 1 år senere...
Skrevet

Finn ut hva som passer deg, for deretter å gå på butikken å handle :P De har veldig gode produkte, men skjønner at det ikke vil funke hvis du får feil farger. Mineralize-produktene er herlige :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...