Gjest 21åring Skrevet 9. april 2011 #1 Skrevet 9. april 2011 Hei! Jeg har i det siste tenkt mye på tannregulering. Har ikke veldig skjeve tenner, men en av fortennene mine stikker voldsomt ut og er litt skjev i tillegg. Har irritert meg over den en stund nå. Nå er jeg litt usikker på prisene til tannreguleringer, har lest en plass at prisen er mellom 20.000-30-000, noe som jeg ikke har råd til. Men nå vet jeg ikke om det blir å koste så mye, siden det bare er snakk om EN tann. Er det noen som vet hvor mye jeg må betale for tannregulering, evt. hvor mye det vanligvis koster?
Fanta Exotic Skrevet 9. april 2011 #2 Skrevet 9. april 2011 Hei Jeg er 20 år og har hatt regulering i ganske nøyaktig ett år. Hele grunnen til at jeg tok regulering var fordi den ene fortanna mi stakk ut.. Men selvom det bare er èn tann må alle tennene reguleres, og både over- og underkjeven må bli regulert, så bittet passer sammen. Jeg skal nok mest sannsynlig ha reguleringen ett år til. Jeg har trukket 4 tenner for å kunne trekke hele bittet tilbake igjen. Fortanna stod jo ut fordi det var for trangt, og derfor måtte tenner trekkes, og da må hele kjeven også tilbake. Jeg betaler 20 lapper for hele behandlingen, men har delt betalingen opp i flere betalinger, så det blir lettere å betale
Gjest jente21 Skrevet 11. april 2011 #3 Skrevet 11. april 2011 Jeg visste ikke at man måtte ta tannregulering i både over- og underkjeven, da skjønner jeg jo at det fort blir noen tusen lapper. Men har noen venner som bare har hatt tannregulering i overkjeven da dem gikk i grunnskolen. Og jeg kan tenke meg at det blir litt billigere for deg som er under 21, da får du 75% dekt av trygden, mon tro om det gjelder tannregulering (?) Skulle så gjerne fått tannregulering, men litt kjedelig at det koster så mye og at jeg må betale alt selv + at det er litt kjipt å gå med tannregulering til man nærmere seg 24 :\
AnonymBruker Skrevet 11. april 2011 #4 Skrevet 11. april 2011 Når det gjelder tannregulering så får man dekket utgifter alt etter hvor alvorlig bittfeilen er. Skjønnsmessig er det null dekning og alvorlige bittfeil dekkes med 70(?) prosent. I tillegg så er det bare opp til en viss alder. Muligens 18 eller 20 år. En skjev fortann trenger ikke å være en bittfeil i det hele tatt. Det nytter ikke å regulere kun en tann. Flytter du på den så må de andre også flyttes på. Er du skikkelig uheldig så må både under og overkjeven tas.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå