AnonymBruker Skrevet 9. april 2011 #1 Del Skrevet 9. april 2011 Vi har prøvd å selge bilen vår en periode og fikk nettopp mail fra en person som ønsket å kjøpe den usett. Personen snakker/skriver engelsk, men bor i Danmark og ønsker å få bilen shippet dit ( for egen regning selvfølgelig!). Han ønsker at vi skal bruke PayPal som betalings"måte" for at det skal bli tryggest mulig for alle parter. Er det noen som har erfaring med dette i forbindelse med bilsalg/kjøp over landegrenser?? Vi er jo såklart litt engstelige for å bli lurt osv og skal ta kontakt med både biltilsynet og diverse før vi foretar oss noe som helst. Vi syntes det er litt merkelig at en som bor i Danmark ønsker å kjøpe bil fra Norge, med tanke på at han kan få akkurat samme bilen til en billigere penge der og ikke minst slippe shipping kostnader og toll. Er det bare oss eller er det noe som skurrer her?? Håper noen kan komme med noen erfaringer og tips på hvordan vi skal gå frem! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2011 #2 Del Skrevet 9. april 2011 Skurrer fælt her! Så fremt det ikke er en svært spesiell bil kan jeg ikke forstå at noen vil importere bruktbil fra Norge. All den tid vi har en av verdens høyeste bilavgifter, som igjen gir utslag i brukprisene. Uansett, PayPal er mest rettet for å sikre kjøperen, så mulighetene er store for at han starter en "dispute" og får refundert pengene sine dersom det er den minste lille mangel ved bilen. Jeg ville skygget unna! Med mindre han faktisk tar turen hit og betaler cash i hånden 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2011 #3 Del Skrevet 9. april 2011 Det er akkurat det vi tenker også! vet ikke hvilket land han opprinnelig kommer fra, men skrive rpå engelsk, bor i danmark og jobber i marinen og er fortiden stasjonert på bermuda og har derfor ikke mulighet til å komme å se bilen. syntes det er mye som virker merkelig. og nei det er ikke en spesiell bil, er en audi a4, helt ordninær. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2011 #4 Del Skrevet 9. april 2011 Enig med andre AB (#2) her, dette skurrer. Jeg hadde ikke gjort det, i hvertfall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
QueenPenelope Skrevet 9. april 2011 #5 Del Skrevet 9. april 2011 Jeg er skeptisk! Ei venninne av meg fikk samme henvendelse for en stund siden. henvendelsen ser ut til å være helt lik, basert på det du skriver, men han sa at han kom fra et annet land enn Danmark. Denne personen skrev også på engelsk. Jeg kan ikke nok om Paypal til å si at dette er svindel eller noe snusk, men jeg ville skygget banen raskt. Min venninne valgte også å gjøre det, og hørte ikke noe mer etter at hun sa at hun foretrakk å selge til noen som kommer for å se på bilen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2011 #6 Del Skrevet 9. april 2011 Uff ja det er kjempe skummelt det her! tror ikke vi kommer til å selge til denne personen, er alt for redd for at noe skal gå galt. men er det noen som vet hvor sikker denne betalingsmåten er?? er det slik at han på noen som helst måte kan trekke pengene tilbake etter at vi har gitt fra oss bilen?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2011 #7 Del Skrevet 9. april 2011 Såvidt jeg vet, kan han trekke tilbake pengene innen 30 dager eller noe sånt. På 30 dager rekker dere nok å ha gitt fra dere bilen, så han har da muligheten til å svindle dere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
QueenPenelope Skrevet 10. april 2011 #8 Del Skrevet 10. april 2011 Såvidt jeg vet, kan han trekke tilbake pengene innen 30 dager eller noe sånt. På 30 dager rekker dere nok å ha gitt fra dere bilen, så han har da muligheten til å svindle dere. Ja, det er vel noe slikt venninnen min var redd for. Jeg synes det er nok at det er flere som har opplevd helt like henvendelser. Henvendelsen er såpass spesiell i seg selv, og når flere har opplevd det, lukter det en eller annen form for svindel lang vei. Hvem må kjøpe bil i (dyre) Norge, og måtte betale frakt og alt? Garantert billigere å kjøpe i det landet han befinner seg i, og da er det noe som skurrer veldig. Som sagt, venninna mi sa at han var velkommen til å kjøpe bilen, men da måtte han komme og se på den selv. Etter det hørte hun ingenting, ikke en gang en "beklager, det har jeg ikke mulighet til, så da kan jeg ikke kjøpe". Hadde melet i posen vært rent, hadde vel en slik avslutning vært naturlig, kanskje. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wild-Animal Skrevet 10. april 2011 #9 Del Skrevet 10. april 2011 Hvis dere sjekker e-mail header vil dere med 99% sikkerhet finne ut at mailen kommer fra Nigeria. Forsøk også å google teksten i mailen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Harriet Skrevet 10. april 2011 #10 Del Skrevet 10. april 2011 Dette er svindelforsøk som de fleste opplever når de har bil til salgs på Finn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå