AnonymBruker Skrevet 9. april 2011 #1 Skrevet 9. april 2011 Hei! Jeg har nylig startet behandling hos en spesialist på sykehus, og avtalen har vært at jeg skulle innkalles til ny time hver sjette uke. Når det var gått tre måneder siden forrige behandling, ringte jeg sykehuset for å bestille time på egenhånd, tenkte de kanskje var på etterskudd eller noe. Da ble telefondamen veldig overrasket, for de hadde ingenting på dataen deres om at jeg skulle til behandling hos denne personen! Så hun begynte jo å spørre "hvorfor mener du at du skal snakke med h*n da?" Men fikk til slutt en time om tre uker da. Jeg ble litt paff, og etter jeg hadde lagt på telefonen ble jeg sint! Jeg vil ikke gå innpå hvilken behandling det er snakk om, men jeg kan hverken studere eller jobbe pga helsen, som h*n liksom skal behandle. Hvordan ville dere andre ha reagert på dette? Som sagt, ingen livstruende sykdom, men alvorlig likevel.
Pingting Skrevet 9. april 2011 #2 Skrevet 9. april 2011 Hm. Høres litt rart og tvilsomt ut... Den timen du måtte ringe etter - var det andre behandlingen din? Hvis det var det tenker jeg også at det an ha oppstått en misforståelse ett eller annet sted?
AnonymBruker Skrevet 9. april 2011 #3 Skrevet 9. april 2011 Her er det nok behandleren din som har trått litt feil.
AnonymBruker Skrevet 9. april 2011 #4 Skrevet 9. april 2011 Det var behandling nummer tre. Grunnen til at jeg skulle inn på tredje behandling var for å gå igjennom behandlingsopplegget, for å se om det har fungert tilfredsstillende, eller om jeg måtte starte opp med noe annet, osv. Så det var en reell grunn til oppfølging.
ssecret Skrevet 9. april 2011 #5 Skrevet 9. april 2011 Jeg synes du skal si i fra til legen! Han kan ikke la vær å ta deg alvorlig når du sitter rett foran ham. Det var ikke veldig professjonelt.
Pingting Skrevet 9. april 2011 #6 Skrevet 9. april 2011 Da høres det ut som om han har bomma ja, ikke bra. Hva med å kreve å få behandlingsopplegget skriftlig? Da har du litt mer å slå i bordet med om han skulle vimse like mye senere.
Glitnir Skrevet 10. april 2011 #7 Skrevet 10. april 2011 Selvfølgelig dumt at det har skjedd en feil/misforståelse et sted i systemet, men kan ikke skjønne at det et så mye å ta på vei for. Du har jo fått timen din. Dersom du skal ha behandling hver sjette uke burde du kanskje ringt litt før det var gått tre måneder også - for din egen del?
AnonymBruker Skrevet 10. april 2011 #8 Skrevet 10. april 2011 Selvfølgelig dumt at det har skjedd en feil/misforståelse et sted i systemet, men kan ikke skjønne at det et så mye å ta på vei for. Du har jo fått timen din. Dersom du skal ha behandling hver sjette uke burde du kanskje ringt litt før det var gått tre måneder også - for din egen del? Grunnen til at jeg ikke ringte før var at jeg tenkte at de kanskje var litt forsinket (er jo offentlig, ikke privat). Kanskje du har misforstått meg, når jeg skrev at h*n skulle vurdere hvordan behandlingen gikk, så er det behandling jeg driver på egenhånd, som h*n har lagt frem. Så det er ikke slik at jeg får behandling i én time per sjette uke, da hadde jeg selvfølgelig tatt kontakt tidligere. Poenget her er jo at de ikke i det hele tatt visste at jeg skulle inn til time.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå