lovedrug Skrevet 11. april 2011 #21 Skrevet 11. april 2011 Du ts er en idiot! Om barna dine hadde hoppa i hagen min så kunne jeg gjort hva jeg ville med de fordi at det ikke er mine barn da eller? Skrem katten,men ikke skad den fysisk..Tror du det er godt å bli holdt under vann eller? herregud! 1
lovedrug Skrevet 11. april 2011 #22 Skrevet 11. april 2011 Åja ,før noen reagerer på at jeg bruker barn som sammenligning så syns ikke jeg det er store forskjellen! 1
kissmequick Skrevet 11. april 2011 #23 Skrevet 11. april 2011 Lån en litt bråkete hund for en liten stund? Er den ikke vant til hunder vil den nok holde seg unna, er den vant til hunder så hjelper kanskje ikke dette. Det finnes jo sånn katt deg vekk på jernia? Aldri prøvd det, men er til å strø så de ikke kommer inn i hagen.
kaprifolen Skrevet 11. april 2011 #24 Skrevet 11. april 2011 Har du prøvd sprayer, citrus, pepper og alt annet, ser jeg ikke noe problem med å gå mer drastisk til verks... Men kan du snakke med katteeierne, så du får avklart at du bare ønsker å skremme katten vekk fra eiendommen? Og at du ikke er gæern?
Shade Skrevet 11. april 2011 #25 Skrevet 11. april 2011 Kjempelurt å snakke med eierene først så de er forberedt på at det kan komme en kliss våt katt løpene hjem uten at det betyr at det bor noen gærninger i nabolaget Men i det store og det hele ser jeg ikke noe gale i å hive vann etter uønskete katter. Jeg vet at også andre katteeiere hiver vann etter/på fremmede katter som skremmer deres egne. Bare ikke dypp den i vannet, det blir litt for mye.. 1
kaprifolen Skrevet 11. april 2011 #27 Skrevet 11. april 2011 Du ts er en idiot! Om barna dine hadde hoppa i hagen min så kunne jeg gjort hva jeg ville med de fordi at det ikke er mine barn da eller? Skrem katten,men ikke skad den fysisk..Tror du det er godt å bli holdt under vann eller? herregud! Forskjellen på barn og katter er vel strengt talt at ungene hadde forlatt plassen ved tilsnakk.... Og katten blir ikke fysisk skadd av å dyppes i vann. Om den i det hele tatt blir skadd, er det vel mer snakk om psykisk skade/knekk på stoltheten. Og det er jo egentlig litt det vi er ute etter at den skal forbinde med Ts' eiendom. 1
AnonymBruker Skrevet 11. april 2011 #28 Skrevet 11. april 2011 TS her. Katter kan ikke sammenlignes med unger. Da jeg sa til unger her at jeg ikke likte at de tok snarveien til lekeplassen over tomta mi så ble det forstått og respektert. Ikke var jeg sint, ikke ga jeg de kjeft, men jeg bare sa vennlig at det her likte jeg ikke. Som sagt så har jeg akseptert at kattene gjør fra seg rundt omkring i hagen min og blomsterbedd. Mitt eneste ønske er å kunne ha terrassedøra åpen i sommerhalvåret uten å få katt inn. Ønsker meg egentlig katt, men står over når jeg ser hvor plagsomt det kan være for andre. Hund vurderes, men akkurat nå er ikke situasjonen ideell. Kan få låne en papillon, men den er kanskje ikke stor nok. Er bernard sennen hadde vært ypperlig, men tror jeg hadde hatt vanskeligheter med å levere den tilbake. Hva om jeg skal bort. Lukker terrassedør og låser inngangsdøra for så å komme tilbake noen dager etterpå. Hva viss jeg har låst katta inne? Da er det jeg som får svi. 1
kissmequick Skrevet 12. april 2011 #29 Skrevet 12. april 2011 Pappilon er utmerket! Så lenge den løper etter og bjeffer så går det nok fint! Bare pass på at den ikke løper for langt da, kan være vanskelig å stoppe når det er noe som løper foran deg..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå