AnonymBruker Skrevet 9. april 2011 #1 Skrevet 9. april 2011 Jeg har alltid hatt nok penger, selv når det har vært lite. Nesten aldri jobbet... alltid nytt livet. Er alltid lykkelig. Men har ikke utrettet en dritt. Ikke levd på NAV, men det jeg har tjent, oppspart osv. Flere som lever slik? det beste er at jeg blir godkjent for min rare livsstil. Selv av A4 mennesker... de bare sier at jeg kan gjøre akkurat som jeg vil og leve utenfor normen. Så deilig!
Jinta Skrevet 9. april 2011 #2 Skrevet 9. april 2011 Gratulerer, så fint for deg Har du ingen ting du vil utrette i livet siden du sier du ikke har utrettet en dritt..? 1
AnonymBruker Skrevet 9. april 2011 #3 Skrevet 9. april 2011 Gratulerer, så fint for deg Har du ingen ting du vil utrette i livet siden du sier du ikke har utrettet en dritt..? jeg har utrettet å ha et lykkelig liv hittils. Er det nok?
Hoppetaujenta Skrevet 9. april 2011 #4 Skrevet 9. april 2011 Men har ikke utrettet en dritt. Du må da ha en forferdelig forstoppelse på dette tidspunktet av livet? 4
AnonymBruker Skrevet 9. april 2011 #5 Skrevet 9. april 2011 Du må da ha en forferdelig forstoppelse på dette tidspunktet av livet? Du unge frk har ihvertfall herlig humor 1
Jinta Skrevet 9. april 2011 #7 Skrevet 9. april 2011 jeg har utrettet å ha et lykkelig liv hittils. Er det nok? Hvorfor spør du meg om det? Det er ditt liv, du må gjøre det som gjør deg lykkelig og det ser det nettopp ut som du har gjort.
AnonymBruker Skrevet 9. april 2011 #8 Skrevet 9. april 2011 Hvorfor spør du meg om det? Det er ditt liv, du må gjøre det som gjør deg lykkelig og det ser det nettopp ut som du har gjort. Jeg spør hva folk synes. Ettersom jeg ikke har så mye status av utrettelse å vise til (dog mye som ikke har så mye status å vise til skal sies, der har jeg gjort MYE). Bare lurer på hvor mye folk legger vekt på status av de tingene man har gjort, fremfor de tingene som har verdi rent idealistisk, mellommenneskelig, medmenneskelig eller rett og slett for å være lykkelig og et godt mennneske.
Hoppetaujenta Skrevet 9. april 2011 #9 Skrevet 9. april 2011 Syns det høres veldig bra ut jeg. Hvis en klarer å stikke fingeren i den mentale jorda og se skogen for bare trær samtidig, og så komme frem til at "jeg fikk ikke akkurat det jeg drømte om - men fikk absolutt alt som jeg trengte"...hva mere kan en ønske seg?
AnonymBruker Skrevet 9. april 2011 #10 Skrevet 9. april 2011 Syns det høres veldig bra ut jeg. Hvis en klarer å stikke fingeren i den mentale jorda og se skogen for bare trær samtidig, og så komme frem til at "jeg fikk ikke akkurat det jeg drømte om - men fikk absolutt alt som jeg trengte"...hva mere kan en ønske seg? Vel- jeg har gjort mange tøffe ting. Jeg har f.eks vært i mange arbeidsroller i henhold til pleietrengende. Noe jeg har hatt glede av. Det er sterkt å pleie et menneske som trenger det... Men det er neppe status, er det vel? Jeg har nemlig ikke utdannelse som sykepleier. Jeg har lang utdannelse, men har ikke tatt den i bruk... Vært mer opptatt av mennesker rundt meg. Men det å være snill og ønske noe godt for andre har liksom gått av på moten? Jeg er superlykkelig med dette- Men alle mine venner føler jeg hele tiden presser meg til å gjøre noe større fordi jeg har andre evner og utdannelse. I henhold til status. Er dette så nødvendig??
Jinta Skrevet 9. april 2011 #11 Skrevet 9. april 2011 Jeg spør hva folk synes. Ettersom jeg ikke har så mye status av utrettelse å vise til (dog mye som ikke har så mye status å vise til skal sies, der har jeg gjort MYE). Bare lurer på hvor mye folk legger vekt på status av de tingene man har gjort, fremfor de tingene som har verdi rent idealistisk, mellommenneskelig, medmenneskelig eller rett og slett for å være lykkelig og et godt mennneske. Det du spurte om i første innlegg var om det var flere som levde slik som deg, noe jeg tror er et fåtall. Personlig tror jeg at selv om man er et godt menneske og gjør gode gjerninger for andre så er det ikke alltid man blir sett slik av andre mennesker,dessverre. Det finnes mange måter å angripe/argumentere for dette spørsmålet på. Men jeg tror personlighet, karisma og væremåte og til og med noe så overfladisk som klær har veldig mye å si for status av en person i andres øyne."Image" rett og slett. Og spesielt hva man bringer til andre gjennom samtaler og gjennom å styrke deres selvfølelse, at andre føler seg bra i ditt samvær. Så kommer ting man har utrettet, hva slags jobb man har, lege, psykiater, pilot, om man har vært i Afrika og hjulpet barn fra hungersnød, om man har klatret Kilimanjaro 5 ganger, osv. Dette er også noe som reflekterer på dem, at du er deres venn og du har gjort eller er en av disse tingene. Det kan si noe om hva slags person du er som har slike fremgangsrike og initiativrike venner. Vi mennesker er jo veldig egoistiske fra naturens side og liker å sole oss i glansen fra andre, det får oss til å føle oss større enn det vi kanskje er eller at vi får bekreftet hvem vi er. Folk har forskjellig verdisyn så jeg tror du vil få veldig mange forskjellige svar på dette. Dette var mitt. Vet ikke helt om jeg svarte på det du spurte om men
Hoppetaujenta Skrevet 9. april 2011 #12 Skrevet 9. april 2011 I steden for å se på deg selv som "gått av moten", vil jeg heller kalle deg "før din tid". Det går nemlig i sirkler dette med hva som er på moten til en hver tid, og hvilke verdier som er verd å ha. Mennesker verdsetter forskjellige ting, og det finnes mange som deg, men de (vi) drukner i omgivelser av ting og status-fiksering. Det eneste jeg kan si er at jeg også har merket presset om å prestere "noe stort, og av verdi" fra omgivelsene, men jeg ser helt anderledes på livet. Jeg er fornøyd med det jeg har gjort og den jeg har blitt. Det holder for meg.
AnonymBruker Skrevet 9. april 2011 #13 Skrevet 9. april 2011 Det du spurte om i første innlegg var om det var flere som levde slik som deg, noe jeg tror er et fåtall. Personlig tror jeg at selv om man er et godt menneske og gjør gode gjerninger for andre så er det ikke alltid man blir sett slik av andre mennesker,dessverre. Det finnes mange måter å angripe/argumentere for dette spørsmålet på. Men jeg tror personlighet, karisma og væremåte og til og med noe så overfladisk som klær har veldig mye å si for status av en person i andres øyne."Image" rett og slett. Og spesielt hva man bringer til andre gjennom samtaler og gjennom å styrke deres selvfølelse, at andre føler seg bra i ditt samvær. Så kommer ting man har utrettet, hva slags jobb man har, lege, psykiater, pilot, om man har vært i Afrika og hjulpet barn fra hungersnød, om man har klatret Kilimanjaro 5 ganger, osv. Dette er også noe som reflekterer på dem, at du er deres venn og du har gjort eller er en av disse tingene. Det kan si noe om hva slags person du er som har slike fremgangsrike og initiativrike venner. Vi mennesker er jo veldig egoistiske fra naturens side og liker å sole oss i glansen fra andre, det får oss til å føle oss større enn det vi kanskje er eller at vi får bekreftet hvem vi er. Folk har forskjellig verdisyn så jeg tror du vil få veldig mange forskjellige svar på dette. Dette var mitt. Vet ikke helt om jeg svarte på det du spurte om men Litt av det jeg spurte om Nå har jeg tydligvis ikke blitt pilot. Selv om mange synes min utdannelse er spennende og synes det er rart jeg ikke har brukt den. Du har nok rett i at i mitt tilfelle blir jeg lett godtkjent pga image. Jeg har image som en fritenker, og dermed ser folk meg som en pioneer. Dermed blir alt jeg gjør ansett som en ide, og dermed godkjent. Men jeg tenker litt mer generelt her..alle de som velger livsstiler, yrker som er mindre "attraktive". Jeg kan overfladisk sett spille på at jeg er meg, og blir umiddelbart godkjent for det. Men hva med andre som har edle hensikter, eller ikke er opptatt av status?
Jinta Skrevet 9. april 2011 #14 Skrevet 9. april 2011 Litt av det jeg spurte om Nå har jeg tydligvis ikke blitt pilot. Selv om mange synes min utdannelse er spennende og synes det er rart jeg ikke har brukt den. Du har nok rett i at i mitt tilfelle blir jeg lett godtkjent pga image. Jeg har image som en fritenker, og dermed ser folk meg som en pioneer. Dermed blir alt jeg gjør ansett som en ide, og dermed godkjent. Men jeg tenker litt mer generelt her..alle de som velger livsstiler, yrker som er mindre "attraktive". Jeg kan overfladisk sett spille på at jeg er meg, og blir umiddelbart godkjent for det. Men hva med andre som har edle hensikter, eller ikke er opptatt av status? De må vel gjøre noe annet de da. Det de har lyst til, det de føler de må gjøre pga press fra utsiden familie/venner osv. Det de drømmer om, det handler jo ikke om å bli godkjent eller ikke. Folk gjør jo ting av alle mulige slags grunner. Noen må vel da jobbe mer for anerkjennelsen enn andre, men hvis de ikke er opptatt av status så er det vel ikke derfor de gjør det de gjør, idealistene.
Monica1968 Skrevet 9. april 2011 #15 Skrevet 9. april 2011 Du må da ha en forferdelig forstoppelse på dette tidspunktet av livet? TS: Når du er fornøyd med det, og ikke snylter på noen, ser jeg ikke problemet.
AnonymBruker Skrevet 9. april 2011 #16 Skrevet 9. april 2011 Jeg har alltid hatt nok penger, selv når det har vært lite. Nesten aldri jobbet... alltid nytt livet. Er alltid lykkelig. Men har ikke utrettet en dritt. Ikke levd på NAV, men det jeg har tjent, oppspart osv. Flere som lever slik? det beste er at jeg blir godkjent for min rare livsstil. Selv av A4 mennesker... de bare sier at jeg kan gjøre akkurat som jeg vil og leve utenfor normen. Så deilig! Ser penger er et sentralt tema hos deg, så om du er så lykkelig som du skriver?....Nei, det tror jeg ikke på.
AnonymBruker Skrevet 9. april 2011 #17 Skrevet 9. april 2011 Ser penger er et sentralt tema hos deg, så om du er så lykkelig som du skriver?....Nei, det tror jeg ikke på. Sentralt tema? Hvor ser du det? I vår verden er jo et visst minimum av penger vesentlig for å overleve. TS sier jo bare at h*n har greid seg fint på de pengene som er, uansett når det har vært mer eller mindre av det.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå