AnonymBruker Skrevet 8. april 2011 #1 Skrevet 8. april 2011 Jeg er deprimert, har vært det lenge av forskjellige årsaker, er arbeidsledig så dette kan også spille litt inn på hvordan jeg føler meg i tillegg har jeg sosial angst. Jeg orker nesten ingenting, i en periode var det så ille at jeg nesten ikke orket å stå opp av sengen, dusje og sminke meg. Men det har bedret seg, men husarbeid går i rykk og napp. Oppvask kan bli stående i mange dager til kjøkkenet ikke ser ut, å vaske gulv og slikt orker jeg ikke rett og slett. Jeg er har liksom ikke noen tiltro til at livet skal bli bedre, selv om jeg ønsker det. Jeg orker ikke søke jobber, jeg orker ikke gå til legen. Hva gjør man da liksom. Jeg har prøvd å lese selvhjelpsbøker ala "tenk deg glad" og lignende, men jeg orker ikke lese heller, blir heller til at jeg stirrer ut i luften. Jeg har for noen år tilbake gått til psykolog, vet ikke helt om det hjalp, jeg er jo fortsatt her med de problemene jeg har. Det jeg egentlig lurer på er vel om noen har greid å komme ut av en slik ond sirkel og fått seg et nogen lunde normalt liv igjen?
Auroressa Skrevet 9. april 2011 #2 Skrevet 9. april 2011 Jeg anbefaler deg en tur til legen. Jeg var akkuratt som deg for snart 6 måneder tilbake, og har vært sykemeldt nesten like lenge. Det som hjalp meg var antidepressiva. Og det hjalp meg til og komme meg opp av sofaen og få slappet litt mer av med tankene mine. Etter et par måneder sluttet jeg på tablettene, og da klarte jeg og dra meg selv opp . Snakk med dem rundt deg , det er kanskje litt skummelt, men når du får støtte rundt deg vil alt bli så mye enklere! Lykke til :-)
AnonymBruker Skrevet 9. april 2011 #3 Skrevet 9. april 2011 Kom deg fort ut, gå turer på fjellet og ellers i naturen- balsam for sjelen! Prøv å få rutinene i gang på livet ditt, sett deg kortsigtige realistiske mål
Gjest uAnonymBruker Skrevet 9. april 2011 #4 Skrevet 9. april 2011 Det jeg egentlig lurer på er vel om noen har greid å komme ut av en slik ond sirkel og fått seg et nogen lunde normalt liv igjen? Jeg kom ut av det. Tok fem år av livet mitt, men den dagen jeg ble tatt av antidepressivaen var som å bli født på nytt:D Men kom deg til psykolog igjen! Jeg går ennå selv om jeg er "frisk"
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå