Maybelline Skrevet 8. april 2011 #1 Skrevet 8. april 2011 Jeg er selv det som jeg gjennom mange tråder her på KG-forumet ser blir definert som lubben. Jeg er aktiv og trener regelmessig, fører også et sunt kosthold. I tillegg til å trene ute i naturen, trener jeg fast på treningssenter. Jeg har kraftige muskuløse lår og legger, noe magefett og litt store armer (som jeg ser har utviklet seg i muskuløs retning ved regelmessig trening). Det jeg lurer litt på er hvordan "idealmenneskene" (slanke og muskuløse) ser på sånne som meg? Jeg tenker at det er utrolig bra at jenter som meg faktisk er på treningssentere m.m. for å gjøre noe med vekten og helsen! Og kanskje er mine ideer om at idealmenneskene ser ned på sånne som meg, og lurer på hva jeg gjør på et treningssenter, urealistiske og innbillte. Er det noen "idealmennesker" her som har tanker om dette? Synest dere at det er positivt, eller er liksom treningssenterene bare for de slanke og veltrente? Jeg vet ikke helt hvilke holdninger som er gjeldende, men jeg håper jo at jeg tar feil Jeg har i grunnen ikke dårlig selvtillit, men når menn og kvinner på treningssenteret ser på meg, lurer jeg i grunnen på hvorfor .. Akk, ikke det største verdensproblemet, men det opptar meg likevel!
AnonymBruker Skrevet 8. april 2011 #2 Skrevet 8. april 2011 Det finnes ingen idealmennesker. Når jeg ser overvektige på gymmet tenker jeg at det er bra at de er der. Det gjelder alle de andre også, men jeg blir glad når jeg ser noen som virkelig trenger å gå ned i vekt jobbe for å forbedre helsa.
Gjest Gjest Skrevet 8. april 2011 #3 Skrevet 8. april 2011 Ikke et "idealmenneske" her men normalt slank, tenker som deg: Flott at du tar deg på tak! 1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2011 #4 Skrevet 8. april 2011 Jeg har selv aldri vært på treningssenter, men jeg har lest på internett om de tynne, "perfekte" menneskene som omtrent bor på treningssentre som ser ned på de tjukke/lubne og stirrer på dem. Jeg har lest både innrømmelser fra tynne som bekrefter dette, og obervasjoner fra de lubne/tjukke. Jeg vet ikke om dette er særlig vanlig, og siden jeg har lest det på nettet vet jeg jo ikke om det er sant engang... Men jeg får i hvertfall ikke mer lyst til å begynne å trene på treningssenter når jeg hører sånt. 1
Glynis Skrevet 8. april 2011 #5 Skrevet 8. april 2011 Det er ikke sånn at alle som er veltrente og slanke tenker helt likt. Uansett skal du ikke bry deg om det. Mine venner som driver med idrett på relativt høyt nivå og som trener mye ofrer ikke en tanke til lubne folk rundt seg, de fokuserer på sine egne resultater og treningsplan. De pleier dessuten å oppfordre sine mer utrente venner til å bli med på trening så ofte de kan.
AnonymBruker Skrevet 8. april 2011 #6 Skrevet 8. april 2011 Jeg har selv aldri vært på treningssenter, men jeg har lest på internett om de tynne, "perfekte" menneskene som omtrent bor på treningssentre som ser ned på de tjukke/lubne og stirrer på dem. Jeg har lest både innrømmelser fra tynne som bekrefter dette, og obervasjoner fra de lubne/tjukke. Jeg vet ikke om dette er særlig vanlig, og siden jeg har lest det på nettet vet jeg jo ikke om det er sant engang... Men jeg får i hvertfall ikke mer lyst til å begynne å trene på treningssenter når jeg hører sånt. Har trent på over 20 treningssentre de siste 10 åra og aldri hørt om noe sånt som det du beskriver. 1
Benedicte22 Skrevet 8. april 2011 #7 Skrevet 8. april 2011 Jeg ser absolutt ikke ned på tykke mennesker på treningssentre. Min faste treningspartner går under kategorien overvektig, og jeg hjelper henne med treningen fordi hun genuint vil forbedre helsen. Jeg har til og med fått henne til å kutte ut drittmaten. Hun har gjort kjempestore fremskritt og jeg blir glad på hennes vegne. Jeg synes det er kjempebra at dere gjør noe med det, men jeg vet at noen sender stygge blikk etc. Det er ikke noe å bry seg om! 1
Maybelline Skrevet 8. april 2011 Forfatter #8 Skrevet 8. april 2011 TS her, tusen takk for respons Kan det tenkes at det er ulikt synt blant kvinner og menn på dette? Av det jeg har erfart, får jeg smil og opplever velvilje blant menn (de tar gjerne kontakt, gir en kommentar i positiv forstand, o.l.). Dette har jeg aldri opplevd fra kvinner. Jeg tenker at vi kvinner burde støtte hverandre. Men, nå er jo bare dette mine erfaringer, det skal sies. Det er ikke lett å si hva andre tenker!
AnonymBruker Skrevet 8. april 2011 #9 Skrevet 8. april 2011 og obervasjoner fra de lubne/tjukke. Det er ikke nødvendigvis snakk om sant/ikke sant, men hvordan de selv oppfatter det. Tykkere, mindre trente mennesker er naturlig nok mer usikre i en slik setting, og føler seg lett beglodd.
Timseh Skrevet 8. april 2011 #10 Skrevet 8. april 2011 ^ HAHA, så utrolig idiotisk. Det første folk bør tenke er: så flott at hun vil trene. Uansett om man er syltynn eller smellfeit så er det sunt å trene enten for å redusere kroppsvekt, få muskler, få bedre kondisjon etc. Nå er ikke jeg akkurat det tynneste strået på en åker ei heller den største appelsinen i kurven, men når jeg ser store kvinner(og menn for den saks skyld) på treningssentre så tenker jeg at det er fantastisk at hun/han har motivasjon til å trene. Blir glad når jeg ser at mennesker virkelig går inn for å få et sunnere liv. De jeg derimot hever øyenbrynet på er mennesker på 180 kg (kanskje litt overdrevent) som bestiller seg 4 big mac menyer med stor cola og 4 mcflurryer som de gafler i seg helt selv.. 2
Gina_ Skrevet 8. april 2011 #11 Skrevet 8. april 2011 Jeg syns det er positivt at man tar tak, og har absolutt ikke noe imot "lubne" som du kaller det. Syns det bare er bra!
Glynis Skrevet 8. april 2011 #12 Skrevet 8. april 2011 TS her, tusen takk for respons Kan det tenkes at det er ulikt synt blant kvinner og menn på dette? Av det jeg har erfart, får jeg smil og opplever velvilje blant menn (de tar gjerne kontakt, gir en kommentar i positiv forstand, o.l.). Dette har jeg aldri opplevd fra kvinner. Jeg tenker at vi kvinner burde støtte hverandre. Men, nå er jo bare dette mine erfaringer, det skal sies. Det er ikke lett å si hva andre tenker! Nå ville jeg aldri gått til en tilfeldig lubben kvinne på treningssenteret mitt og gitt en positiv kommentar, jeg ser for meg at jeg hadde fått meg en på trynet da. 1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2011 #13 Skrevet 8. april 2011 TS her, tusen takk for respons Kan det tenkes at det er ulikt synt blant kvinner og menn på dette? Av det jeg har erfart, får jeg smil og opplever velvilje blant menn (de tar gjerne kontakt, gir en kommentar i positiv forstand, o.l.). Dette har jeg aldri opplevd fra kvinner. Jeg tenker at vi kvinner burde støtte hverandre. Men, nå er jo bare dette mine erfaringer, det skal sies. Det er ikke lett å si hva andre tenker! Tro meg, man får stygge blikk når man er godt trent også. Er helt enig i at vi kvinner burde støtte hverandre mye mer!
Gjest Gjest Skrevet 8. april 2011 #14 Skrevet 8. april 2011 Det er ikke nødvendigvis snakk om sant/ikke sant, men hvordan de selv oppfatter det. Tykkere, mindre trente mennesker er naturlig nok mer usikre i en slik setting, og føler seg lett beglodd. Tenkte det samme, titter jo automatisk litt på andre på treningssenteret, både slanke og lubne. Betyr jo ikke at en ser ned på noen. 1
Benedicte22 Skrevet 8. april 2011 #15 Skrevet 8. april 2011 Nå ville jeg aldri gått til en tilfeldig lubben kvinne på treningssenteret mitt og gitt en positiv kommentar, jeg ser for meg at jeg hadde fått meg en på trynet da. Hehe, jeg også-
karolinn Skrevet 8. april 2011 #16 Skrevet 8. april 2011 Idealmenneske er ikke rett å si, og ei heller er jeg det.. men jeg blir utrolig glad for å se tykke usunne mennesker på treningssenteret. Skulle gjerne dratt flere inn dit! Ikke for å få de tynne, men for å få de sunne innvendig. Blir glade for at sunne mennesker er der også, men virker som om mange tykke mennesker unngår treningssentrene av akkurat den grunn at de ikke føler seg velkommen.. og det syns jeg er feil feil feil !
Maybelline Skrevet 8. april 2011 Forfatter #17 Skrevet 8. april 2011 Nå ville jeg aldri gått til en tilfeldig lubben kvinne på treningssenteret mitt og gitt en positiv kommentar, jeg ser for meg at jeg hadde fått meg en på trynet da. Nå vet jeg ikke hvilket bilde du har dannet av meg, men jeg er altså ikke spesielt overvektig Nå har visst alle et bilde av hva overvektig defineres som, men jeg forholder meg ikke til amerikanske standarder, for å formulere det på den måten. Kommentarene jeg har fått går mer på at de er imponert over innsats og intensitet på treningen min, og hyggelig generell samtale. Ikke direkte på mitt utseende, hehe. Jeg vet ikke om jeg forklarer meg så godt, vanskelig på et forum.
AnonymBruker Skrevet 8. april 2011 #18 Skrevet 8. april 2011 Jeg veide 145 kg på mitt tyngste, og gikk på treningssenter med hodet høyt hevet. Skulle jeg liksom ha mindre rett enn tynne folk til å være der? Nei vet du hva. De som tenker sånn er faktisk ikke verdt å bry seg om, det er mennesker med feilkoblinger i øverste etasje. Jeg var stolt da jeg trente. At jeg ikke trener der mer skyldes at jeg gikk lei og innså at treningsstudioer ikke var min greie, så jeg valgte heller naturen som treningsstudio, og en og annen time i svømmehallen. Og også i svømmehallen gikk jeg med hodet høyt selv om kroppen min var mer enn dobbelt så stor som de fleste andre der. Jeg tenker at de som er så sneversynte at de hever øyenbrynene pga overvektige mennesker som trener, de TRENGER å se sånne som meg i aktivitet. Og ts her er jo ikke i nærheten av min størrelse, bare lett lubben. Gå på treningsstudio med verdens beste selvtillit du. Når det er sagt så tror jeg mange overvektige (særlig de på min størrelse og større) føler seg uglesett på treningsstudioer, og dermed velger seg andre arenaer å være aktive på som meg (selv om jeg gjorde det av andre grunner). Det er kanskje derfor mange tror at alle overvektige tilbringer livet i sofakroken? Fordi de ikke ser dem på treningssentrene og dermed tror at de ikke er aktive i det hele tatt? Jeg skal ikke påstå at jeg trener veldig hardt og intenst, men jeg er aktiv og ingen sofagris. 3
Glynis Skrevet 8. april 2011 #19 Skrevet 8. april 2011 Nå vet jeg ikke hvilket bilde du har dannet av meg, men jeg er altså ikke spesielt overvektig Nå har visst alle et bilde av hva overvektig defineres som, men jeg forholder meg ikke til amerikanske standarder, for å formulere det på den måten. Kommentarene jeg har fått går mer på at de er imponert over innsats og intensitet på treningen min, og hyggelig generell samtale. Ikke direkte på mitt utseende, hehe. Jeg vet ikke om jeg forklarer meg så godt, vanskelig på et forum. Men jeg har jo heller aldri gått bort til ei slank, trent jente og sagt 'så langt du løp i dag!'. 1
Maybelline Skrevet 8. april 2011 Forfatter #20 Skrevet 8. april 2011 Tro meg, man får stygge blikk når man er godt trent også. Er helt enig i at vi kvinner burde støtte hverandre mye mer! Det kan jeg tenke meg til. I bunn og grunn kan det vel sies at menneskene som sender stygge blikk, er de som har de reelle problemene! Jeg liker svært godt å se på veltrente mennesker, og beundrer innsatsen de legger ned for å bevare en sunn helse. Jeg er utelukkende positiv, og støtter alle mennesker som vil sin helse godt Jeg er utdannet sykepleier i år, og vet verdien og nødvendigheten av å holde kropp og sinn vedlike. Dette er en nødvendighet for meg dersom jeg skal kunne yte maks overfor mine pasienter, noe som alltid er mitt mål! 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå