Gå til innhold

Addict kvitter seg med flesket!


addict

Anbefalte innlegg

Jada folkens, da har jeg skyldt på "har jo nettopp født et barn"-regla i 9 måneder, og det er på tide og ta seg selv i nakkeskinnet og bli kvitt de ekle, feite, dissende kiloene jeg har dratt på meg..

Har meldt meg inn på Weight Loss Challenge hos Lisvsstilsklubben og der møtes jeg og 30 andre damer en gang i uka. Noen skal opp i muskelmasse, andre skal ned i fettprosent, noen tenker mest på vekta. Fellesnevneren er at vi skal gjøre det på samme måte - ved å legge om LIVSSTILEN. Vi blir tett fulgt opp med body-scanning hver gang og bøter om man ikke når mål eller møter opp. Den som viser mest framgang i løpet av 12 uker får en liten pengepremie, og det er motivasjonspremier og loddtrekninger på turen. GØY??? :)

Jeg bruker Herbalife i hverdagen, da jeg ikke er et frokostmenneske og fort kan finne på å kjøpe drittmat til lunsj fordi det skal være enkelt og raskt. For ikke å snakke om alle mellommåltidene man fort kan finne på å trøkke i trynet i løpet av dagen! Det er travelt å være mamma :)

Har medlemsskap på treningssenter og forsøker å trene minst 3 dager i uka (her er det kun fulle timer og full/ikke-eksisterende barnepass som stopper meg) og å bli flinkere til å gå dit jeg skal.

Hvordan dette går blir spennende å se, men jeg håper at motivasjonen fra Livsstilsklubben skal kunne endre livet mitt til det bedre i LENGDEN, og at jeg en dag ender opp på en sunnere og VAKRERE vekt :)

Følg med den som vil!

Mine mål

DATO 5/4 - 12/4 - 26/4

KG 86,0 - 85,6 - 86,2

% FETT 42,2 - 41,0 - 40,2

% VANN 43,6 - 44,5 - 45,1

KG MUSKLER 47,2 - 47,2 - 49,0

PERS. SCORE 2 - 2 - 2

KG BENMINERAL 2,5 - 2,6 - 2,6

HVILEFORBRENNING 1596 - 1612 - 1639

METABOLSK ALDER 36 - 36 - 36

FETT MAGE 6 - 6 - 6

CM LÅR 68,5 - 65,0 - 66,0

CM MIDJE 102 - 102 - 102

CM ARM 33 - 34 - 33

Cm-målene er litt så-som-så, da man ikke alltid treffer på nøyaktig lik plass og ikke strammer likt og har ulike klær osv. Vekta ligger 1-2 kg over opprinnelig vekt pga matinntak og klær osv.

Endret av addict
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjæresten min tok meg med på restaurant i går kveld, og da ble dietten lagt på hylla.. :popcorn: Siden jeg i tillegg fikk sove lenge i dag så fikk jeg litt dårlig tid med tanke på barnepassen, men litt trening er bedre enn ingenting? :)

Svømte i 30 minutter før jeg nøt 10 minutter i boblebad og dampbadstu og måtte løpe opp og hente mini på barnepassen. Tok han med ned igjen også koste vi oss sammen i varmbassenget i ca en halvtime :)

Gikk til og fra, ca 40 min til sammen.

Dagens matinntak har vært litt skralt da jeg fikk det litt travelt på morgenen.

Frokost: 1 sikve rugbrød med leverpostei i hånda på tur ut døra

Etter trening: 1 Herbalife proteinbar

Lunsj: Tager hva man haver.. Kyllingfilèt stekt med smeltet brie, et egg, litt champingnon og noen cherrytomater.

Til middag i dag blir det "gryte" med grønnsaker og kjøttdeig og en boks hermetiske tomater over. Noen vil kanskje kalle det pastasaus, noe det er, men jeg dropper pastaen i dag ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens trening ble ZUMBA!!!! Gøøøy!!! Jeg er jo helt evneveik når det kommer til rytme, men det blir nok bedre ;) Avsluttet med 10 min kosesvømming i bassenget og 15 min i boblebadet før jeg måtte haste i dusjen og hente minien på barnepassen.

Senere på kvelden dro jeg i stallen til hesten min. Vi kjempet noen kamper, så jeg fikk kjørt meg litt der og. Var ikke hjemme før klokken 8, og da hadde jeg vært ute siden halv 10. Puh!

Frokost: 2 rugbrødskiver med leverpostei

Lunsj/etter trening: Herbalife-shake med sjokoladesmak.. NAM!

Mellommåltid: 1 Herbalife proteinbar med vanilje og mandel

Middag: Kotelett med stekt løk, sjampingnon, brokkoli og byggris med saus av cremè fraiche og soyasaus.. Sååå godt :)

God natt alle sammen, nå er det straks kveld! I morgen skal jeg og minien på Mor og Barn Vann! GØØØØY!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hå!

Var og scannet meg i går, og det er lys i mørket! :) Har fått notert ned målene mine, så skriver de øverst som en oversikt ;) På livsstilsklubben fikk vi også høre på et protein-foredrag, og det var veldig interessant. Mor og barn vann i går var ikke mye å skryte av treningsmessig, men jeg gikk til og fra klubben, og det er 30 min hver veg. Vel vel, bedre enn ingenting.

I går spiste jeg:

Frokost: Herbalife-shake, sjokolade

Lunsj: middagsrester fra forigårs (liten skål) og et egg

Etter trening: Herbalife-shake, sjokolade

Middag: fullkorns-wraps med kylling og salat og cremè fraiche

Litt stressa med tanke på at det er 3 uke til neste gang jeg får scannet med, siden det er påskeferie neste uke, og uke etter ligger jeg og dvasker påen strand i syden :popcorn: stakkars meg, hehe.

I dag er det treningsveiledning og ZUMBA på planen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Canis lupus

Hei :vinke:

Smart å skrive ned mål ja, man kan ikke bare se på vekta, da blir alt galt! :)

Men må bare nevne det, syntes det virker som om du spiser ganske lite? :klø: Nå veit jeg ikke hvor mye "greier" det er i de shakene, men selv om du skal ned i vekt så bør du jo spise så du ikke går i undreskudd.. Da blir det jo sparebluss osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Takk for innspill :) Det er 217 kcal i hver shake, så to stk blir ca 240 kcal :) en proteinbar har 135 kcal. Det er ikke slankeshake i den forstand, men rett og slett en måltidserstatter med de riktige næringsstoffene man skal ha til hvert måltid. Fint for sånne som meg som ikke tar meg tid til å lage skikkelig mat om morgenen :)

Ligger muligens litt under kcal-nivået jeg burde ligge på av og til, men synes det er vanskelig å vite hva jeg skal ligge på når jeg trener. Prøver å ligge på minus 500 kcal hver dag, men minst 1200 kcal. PROBLEMET er at jeg ikke vet hvor mye jeg forbrenner nå når jeg plutselig ikke sitter i sofaen hele dagen, men faktisk trener og er veldig aktiv ellers.. Klø seg i hodet..

Har begynt å legge inn måltidene mine i Mat på data-programmet, så i dag er jeg vel oppe i 1400 kcal.

Innspill? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Canis lupus

Jeg syntes 1400kcal er litt lite, sånn egentlig. Men det spørs jo på deg, og hvor mye du spiste før. Har du gått fra 3000kcal om dagen til halvparten, er det for drøyt. Men spiste du 1800kcal om dagen før, er det ikke like farlig. Så lenge du har energi til både trening, baby og annet, og ikke går sulten, så går det jo bra. Men jeg bare syntes det virket litt lite når du skrev det slik. Og det du spiste i går var nok mindre enn 1400kcal. :) Er overaskende lite kcal i "normal" mat.

Hvor mye veier du egentlig?

(Men bare ta det jeg sier med en klype salt, klarer såvidt å kave meg til treningssenteret selv, og kan ikke allverden om slanking men går utifra hva jeg har lært på skolen, blitt fortalt og lest. Man leser og hører forskjellig overalt, så vannskelig å vite en fasit)

Endret av Canis lupus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står oversikt øverst i innlegget om målene mine osv :)

Takk for svar, skal tenke over det!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Matlei i dag, så har litt problemer med å få i meg nok kcal.. I følge mat på data ligger jeg på skrale 1100 kcal.. Og det er inkludert den baconcrispen jeg spiste! Har ikke spist middag i dag men, matlei, som sagt.

Dagens trim ble gange til og fra treningssenteret (ca 40 min til sammen) og 1 time med vanngym. Ble god og sliten, så er fornøyd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Canis lupus

Matlei i dag, så har litt problemer med å få i meg nok kcal.. I følge mat på data ligger jeg på skrale 1100 kcal.. Og det er inkludert den baconcrispen jeg spiste! Har ikke spist middag i dag men, matlei, som sagt.

Dagens trim ble gange til og fra treningssenteret (ca 40 min til sammen) og 1 time med vanngym. Ble god og sliten, så er fornøyd :)

Hvis du liker yoghurter så er Skyr (enten med eller uten mushli) et godt måltid hvis du sliter med matlyst. Pga medisiner så mister jeg matlysten. Frokost går greit for meg, men lunch på jobb takler jeg ikke. Men har funnet ut at en Skyr med jordbær (en "stor" en) metter utrolig mye og er veldig lett å spise. :)

God økt i går da! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke overbegeistret for Skyr, men skal kjøpe måltidsbarer (samme som shakene, bare i bar). Enkelt å få i seg når man ikke gidder å lage mat, og man får i seg riktig næring :) Er eeegentlig ikke kjempefan av måltidserstattere, men jeg er sååå matlei og "opptatt" hele tiden med en liten løpende rundt, så da blir det enkle ofte det beste. Bedre enn å kjøpe bolle på 7/11 ;)

I går var jeg på Functional Moves.. Det er en slags styrketime, men det handler om å styrke kjernemuskulaturen. Timen er delt opp i 3 moduler med en 90 sek kondisjonsdel i slutten av hver modul. Det handler mye om balanse og styrke, og man bruker step og vektskive.

HERREGUD. Jeg trodde jeg skulle dø!!! Jeg har aldri vært med på noe så tungt i hele mitt liv!!! :lete: I en liten periode holdt jeg helt seriøst på å legge meg ned på gulvet å grine, og da vi trente magen la jeg med ned på steppen og ba til Gud om hjerteinfarkt slik at jeg kunne bli båret ut av salen..

Er så støl i dag at jeg ikke klarer å gå, og trening måtte jeg bare ta rennefart og drite loddrett i. Er helt ødelagt.

DET FØLES BRA! På grunn av motiverende trener som hjalp MEG det jeg trengte det så ble det enklere. Skal definitivt gjøre det igjen, jeg trenger å "dø" litt, så sinnsykt utrent som jeg er :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke nå lengre, helga ble en eneste stor karbobombe, og kommer meg ikke på trening i dag fordi barnepassen er full!!!! :| IIIIK!!!!!

Men ser jeg har meldt meg på functional moves igjen i morra.. Så får vi se hvor det bærer, hohooo....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Canis lupus

Ikke nå lengre, helga ble en eneste stor karbobombe, og kommer meg ikke på trening i dag fordi barnepassen er full!!!! :| IIIIK!!!!!

Men ser jeg har meldt meg på functional moves igjen i morra.. Så får vi se hvor det bærer, hohooo....

Flink var du uansett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

Har ikke skrevet i dagboka i påska for jeg har rett og slett ikke trent. Sykt barn og dårlig form og rett og slett.. Ja.. Påske, har stoppet meg. I går var det på'n igjen derimot, og jeg har shaka meg igjennom min første Afro-time! Litt likt på Zumba, og minst like gøy ;) Fikk shaka litt på kroppen da ja, og er støl og god i dag.

Møtte opp på livsstilsklubben i går, ikke så høy i hatten. Fikk ikke mindre enn TO påskeegg i påska, hihi :sjenert: Skal ha skryt for at jeg ikke spiste opp begge, altså :sjenert:

Anyroad, så for meg at jeg kom til å løpe grinene hjem etter bodyscanninga, men... VET DERE HVA?

På 2 uker har jeg gått opp 2,8 kg i muskelmasse og ned 1% i fett! Har også økt forbrenninga mi med ytteligere 27 kcal! Totalt har jeg gått ned 2% i fett på 3 uker :) Og videre ned bærer det..

I dag skal det trenes ZUMBA! ;) Gøøøy :)

Ha en flott dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Canis lupus

2,8 i muskelmasse er bra da!! :flagg:

Skryt for at du ikke spiste opp begge :hoppe:

Selv om det er treningsdagbok, så MÅ jo ikke alle inleggene inneholde at du har trent :fnise:

Er Zumba gøy? Er det slik som på reklamen? (Let`s Zuuuumba, YEEEEEEEEEY :hoppe::ironi: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er faktisk like gøy! :P Hehe! Synes JEG da, men jeg har alltid angret på at jeg ikke begynte å danse da jeg var yngre. Blir veldig engasjert av musikken, shake røva til Rickey Martin er liksom ikke å forakte!

Synes den reklamen er virkelig ille, men på min første Zumba-time var jeg faktisk trist fordi timen var ferdig, ville bare danse mer! Kanskje fordi jeg ikke fikk til trinnene skikkelig og dermed ikke fikk like mye ut av treninga, for i går etter afroen så var jeg helt SKUTT og kjenner det skikkelig i rygg og lår i dag ;)

Det er veldig motiverende trening ihvertfall, og går man til samme instruktør så kjører de samme rutine hver gang. Da lærer man seg jo dansen og det blir gøyere og man får mer utav det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zumba i dag! Begynner å skjønne tegninga nå, og får derfor til å konsentrere meg skikkeli om bevegelsene, og får dermed til å ta skikkelig i! Er sliten og skikkelig støl, gikk ut av treningssalen med dryppende svette i ansiktet, hehe :fnise: Digg!

I morgen skal jeg på treningsveilening for å lære meg hvordan man trener styrke :)

Ha en fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herreguuuuuuud... Hvordan skal dette gå...

Lurer på om treneren misforstod meg og faktisk trodde jeg var godt trent (hoho hvordan er det mulig).. Det treningsprogrammet jeg fikk er nesten UMULIG. Skulle prøve det etter timen, og jeg trodde jeg skulle dø. Klarte ikke å fullføre 1/3 engang..........

Faennnnn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...