Gå til innhold

Plusspoeng til anonyme brukere

Fremhevede innlegg

Gjest Eurodice
Skrevet

Som overskriften sier, så undrer jeg meg på hva som er poenget med å gi pluss på innlegg som er skrevet av AB. Anonyme brukere er en stor, formløs masse.

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Som overskriften sier, så undrer jeg meg på hva som er poenget med å gi pluss på innlegg som er skrevet av AB. Anonyme brukere er en stor, formløs masse.

Men de kan da likevel skrive gode innlegg. Jeg plusser på hvem som helst som har skrevet et bra innlegg/et innlegg jeg er enig i. Jeg gir mao. pluss til innlegg, ikke til brukerne. Ofte ser man jo innlegg med 10 pluss, noe som jo da tyder på at mange er enige.

For min del kunne man godt latt være å summere pluss for brukere. Ser ikke helt hvilken nytteverdi det har.

• Liker 41
Skrevet

Det hender jeg gir plusspoeng til en AB. Det er en enkel måte å si meg enig på istedetfor å kopiere innlegget og slenge på et "enig".

• Liker 12
Skrevet

Det er vel for å vise at man er enig i innlegget vil jeg tro...

• Liker 3
Gjest Raindrops
Skrevet

Jeg gir plusser til gode innlegg, ikke til brukere. Bryr meg fint lite om innlegget er skrevet av AB, gjest eller noen med brukernavn.

• Liker 8
Skrevet

Man gir jo ikke plusspoengene til person, men til det som er skrevet. Er en måte å si seg enig i det som er skrevet eller at man liker ytringen. Og AB kan skrive mye saklig og bra selv om vi ikke kjenner personen bak.

Det er ivertfall slik jeg bruker pluss-poengene :)

• Liker 6
Skrevet

Jeg gir poeng til innlegget, ikke personen bak. :)

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Enten fordi jeg synes vedkommende har ett godt poeng, eller fordi jeg er helt enig.

AnonymBruker kan også ha mye riktig å si forstår du. :gjeiper:

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Pluss-systemet er da vel ikke først og fremst ment som en konkurranse om å få flest mulig plusser men for at lesere skal lett kunne finne de beste innleggene uten å måtte lese hvert eneste ett i lange tråder (så ideelt sett burde en plusse gode innlegg selv om en er uenig). Eller har jeg misforstått helt?

• Liker 3
Skrevet

Skal man liksom plusse de brukerne man liker da, og ikke innleggene som er best? Jeg plusser ihvertfall ikke for at skribenten skal få flere poeng på sin samlede liste, men fordi jeg vil signalisere at i den aktuelle tråden er støtter jeg det som blir sagt i dette innlegget. Og om jeg ikke er fullstendig enig, så er det i alle fall velskrevet eller morsomt. Hvem vedkommende er, er liksom ikke poenget.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Én ting som kan kickes litt på er at det er mulig å gi plusser til sine egne innlegg, det virker litt snodig og er ikke mulig på andre diskusjonssider med "liker"-funksjonalitet.

Skrevet

Én ting som kan kickes litt på er at det er mulig å gi plusser til sine egne innlegg, det virker litt snodig og er ikke mulig på andre diskusjonssider med "liker"-funksjonalitet.

Den moglegheita er fjerna. :)

AnonymBruker
Skrevet

Den moglegheita er fjerna. :)

ikke når man skriver som AnonymBruker.

• Liker 3
Gjest Spinell
Skrevet

Plussen til eget innlegg kan man vel bare gi om man skriver som anonym?

For øvrig signerer jeg hva de andre her har sagt. Jeg gir pluss for et godt innlegg, ikke for hvem som har skrevet innlegget. At AB dermed står med svært mange plusser på profilen sin spiller ingen rolle. Jeg tenker i alle fall ikke på meg selv som deltaker i noen "plusskonkurranse".

• Liker 1
Skrevet

oG DET ER NOK IKKJE MOGLEG, HELLER, sia det ikkje er noko lenkje mellom Anonym Bruker og hvilken brukar som skreiv innlegget som anonym. Men ein kan jo berre gi eit plusspoeng til kvart innlegg, så ein pluss til eller frå på eiget anonyme innlegg er ikkje krise.

Og beklager caps Lock. Jeg sit og jobbar med tekniske tekningar, og der bruker ein berre STORE BOKSTAVAR

• Liker 1
Skrevet

Men herregud, da. Hvis de skal holde kontroll på hvilke brukere som har postet hvilke anonyme innlegg blir det plutselig ikke så anynomt lenger alikevel?

• Liker 1
Skrevet

Når jeg gir plusspoeng, er det til innlegget, ikke til brukeren. I den aktuelle debatten er det godt synlig at én anonymbruker har fått pluss, mens en annen kanskje ikke har fått det.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Men herregud, da. Hvis de skal holde kontroll på hvilke brukere som har postet hvilke anonyme innlegg blir det plutselig ikke så anynomt lenger alikevel?

har jeg sagt det? jeg bare påpekte at det går an.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Plussen til eget innlegg kan man vel bare gi om man skriver som anonym?

OK, det visste jeg ikke, poster alltid som AB :gjeiper:

De kunne like greit tatt bort den muligheten for AB også, en må jo være innlogget for å poste som AB så da kan de jo rent teknisk også hindre ABen i å gi pluss til eget innlegg.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kan jeg tolke innlegget ditt slik at du ikke gir pluss til AB, uansett hvor bra det er eller hvor enig du er, bare fordi vedkommende har valgt å skrive som AB?

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...