AnonymBruker Skrevet 8. april 2011 #1 Skrevet 8. april 2011 Jeg er absolutt ikke sjenert, men har bare ikke så mye å si til andre. Jeg føler ikke at jeg har lyst til å sitte å prate om været når ingen av oss har interesse for det, så da er jeg heller stille. På jobb unngår jeg å spise med andre fordi jeg ikke har noe å snakke med de om en hel halvtime. Generelt liker jeg å prate med naboer eller folk jeg møter, men dette fordi jeg vet det bare er for en kort stund og jeg slipper den pinlige tausheten som oppstår når man går tom for ting å si. Med venner og familie er det greit at det er stille, men der har vi jo alltids noe interessant å snakke om uansett. Går det ikke ann å være en lyttende og stille person uten å bli betegnet som sjenert?
karolinn Skrevet 8. april 2011 #2 Skrevet 8. april 2011 Det tror jeg nok, men lett å sette "merkelapp" på folk man ikke kjenner. Hva med å prøve å bli litt bedre kjent med naboene/kollegene dine? Jo mer kjent man blir jo mer har man å prate om.. hvis du har interesse av å bli kjent med dem da 1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2011 #3 Skrevet 8. april 2011 Er du introvert, sånn som meg? Jeg blir også litt lei av at folk tror jeg er sjenert fordi jeg ikke prater hull i hodet på dem, men oftest orker jeg ikke motsi dem.
AnonymBruker Skrevet 8. april 2011 #4 Skrevet 8. april 2011 Jeg er sjenert, men blir ofte misforstått som overlegen. Kanskje det er omvendt med deg?
AnonymBruker Skrevet 8. april 2011 #5 Skrevet 8. april 2011 Jeg synes det virker som du bare er innadvendt og ikke har behov for small talk. Når man er sjenert er man redd for å snakke og synes det er ubehagelig og er stille av den grunn, virker ikke som det er tilfelle for deg. Det er overhodet ikke noe galt i å være innadvendt, det er jo bare personligheten din. Men setter du pris på samtaler på et dypere plan, diskusjoner o.l.? Jeg synes det er for stort fokus på at man skal være "utadvendt" som at hvor flink man er til å småprate om ubetydelige ting med folk man ikke kjenner er noe mål for intelligens og vellykkethet. 1
Gjest boblebrus Skrevet 8. april 2011 #6 Skrevet 8. april 2011 Jeg er også en sånn som ALLE kaller sjenert, selv om jeg ikke føler meg sånn selv. Jeg er introvert, så jeg trives i mitt eget selskap og er fryktelig dårlig på smalltalk, men har ingen problemer med å stå på en scene, holde en tale eller prate med kunder på jobb. Jeg klarer bare ikke å snakke om overfladiske ting som vær, "og bilen går bra?" osv. Det føles unaturlig for meg. Derfor blir jeg også stemplet som veldig sjenert av mange. Jeg har prøvd å forklare dem dette med introvert osv, men det nytter ikke. Når folk kaller meg sjenert nå, bare jatter jeg med "jada, jeg er så sjenert så. Huff og huff"
Envy Skrevet 8. april 2011 #7 Skrevet 8. april 2011 Jeg stikker meg ofte unna i lunsjen på jobb, av nettopp samme problemstilling Synes ikke det er noe rart med det, men hvis folk har lyst til å tro at jeg er sjenert, så får de tro hva de vil for min del. Jeg bare synes det er mer givende å f.eks sitte i ro og mak og lese avisen, enn å skravle om uinteressant, "påtvungne" temaer. 1
Gjest Eugene Onegin Skrevet 8. april 2011 #8 Skrevet 8. april 2011 (endret) Slik er jeg også folk tror jeg er sjenert fordi jeg er stille og ikke snakker så mye. Som regel når folk sier til meg du er så sjenert. Da svarer jeg bare nei jeg har bare ingen interesse i og snakke med deg Endret 8. april 2011 av Eugene Onegin
Tingo Skrevet 8. april 2011 #9 Skrevet 8. april 2011 Som regel når folk sier til meg du er så sjenert. Da svarer jeg bare nei jeg har bare ingen interesse i og snakke med deg Så du foretrekker at folk synes du er uforskammet, fremfor at de feiltolker deg som sjenert?
Gjest Eugene Onegin Skrevet 8. april 2011 #10 Skrevet 8. april 2011 Så du foretrekker at folk synes du er uforskammet, fremfor at de feiltolker deg som sjenert? Folk kan tro hva de vil om meg. Hva mennesker tror om meg er ikke noe jeg bryr meg om
Tingo Skrevet 8. april 2011 #11 Skrevet 8. april 2011 Folk kan tro hva de vil om meg. Hva mennesker tror om meg er ikke noe jeg bryr meg om Hvis det ikke gjør noe at de tror du er sjenert, hvorfor korrigere dem ved å være uforskammet? 1
Fillay Skrevet 8. april 2011 #12 Skrevet 8. april 2011 Jeg er også introvert. Har ikke noe behov av å småprate med folk jeg ikke har noe til felles med, bare for pratens skyld. Tror nok mage syns jeg er sjenert også. Og det trodde jeg selv også frem til ganske nylig. Men jeg gidder ikke korrigere om noen kommenterer at jeg er sjenert.
AnonymBruker Skrevet 8. april 2011 #13 Skrevet 8. april 2011 Slik er jeg også folk tror jeg er sjenert fordi jeg er stille og ikke snakker så mye. Som regel når folk sier til meg du er så sjenert. Da svarer jeg bare nei jeg har bare ingen interesse i og snakke med deg Litt feilaktig dette da, det er ingen sammenheng mellom det å være introvert og det å hate mennesker. Men det er muligens en vanlig misoppfattelse.
AnonymBruker Skrevet 8. april 2011 #14 Skrevet 8. april 2011 Jeg er både overlegen, sjenert og introvert/innadvendt. Vet ikke hva folk tror:p Syns det er slitsomt å snakke med folk med mindre jeg har noe spesiellt å snakke om.
karolinn Skrevet 8. april 2011 #15 Skrevet 8. april 2011 Hører det til stadighet og blir like irritert hver gang, men som jeg sa så vet jeg at det ikke er lett for andre å se forskjell... Sniker meg gjerne unna i pausene, hvis ikke har jeg blitt godt nok kjent med de til å ha noe å prate om bare for at det ikke skal bli pinlig. Har uansett gitt opp å prøve å forklare folk at jeg ikke er sjenert, så da får jeg bare prøve å ikke gi dem noen grunn til å nevne det
Gjest Eugene Onegin Skrevet 8. april 2011 #16 Skrevet 8. april 2011 Litt feilaktig dette da, det er ingen sammenheng mellom det å være introvert og det å hate mennesker. Men det er muligens en vanlig misoppfattelse. Satire kalles det 1
Guriane Skrevet 8. april 2011 #17 Skrevet 8. april 2011 (endret) Kjenner meg så godt igjen i det du skriver, TS. Jeg er ikke sjenert, men ettersom jeg ikke skravler hull i hodet på folk, tror nok mange at jeg er det. Jeg orker ikke snakke om ting jeg synes er overfladiske, bare for å unngå stillhet. Jeg får helt mark av folk som kan ha en hel samtale på hvor mye det blåste i går og om bilen går bra. Og hvis det blir stille i 15 sekunder drar de jammen i gang om det samme EN gang til. "Så bilen går bra altså? " Det verste er at det er dét som blir sett på som sosial intelligens. For meg er det forskjell på å snakke pjatt og å snakke pjatt. Jeg kan fint pjatte med venner, og når alle vet at vi pjatter er det faktisk morsomt og givende. Men å snakke pjatt og kalle det for seriøs og voksen samtale synes jeg blir idiotisk, og det gir meg null. Har jeg ikke noe å si, så sier jeg heller ikke noe. Om det går an å være en lyttende og stille person uten å bli betegnet som sjenert? Vet ikke.. Endret 8. april 2011 av Guriane 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå