Gå til innhold

Strøk på førerprøven


Gjest Impreza

Anbefalte innlegg

Gjest Impreza

Argh,jeg er så skuffa over meg selv nå, hadde gledet meg såååå mye til å endelig få førerkortet i dag.. Men slik ble det ikke, var så sinnsykt nervøs at jeg klarte ikke å holde fokus, som dermed førte til at sensor måtte bryte inn og bråbremse for meg på vei inn i rundkjøring.. Skjønner virkelig ikke at jeg fikk det til, har aldri hatt problemer med å kjøre i rundkjøring før, har førerkortet til moped.

Resten av turen kjørte jeg bra, sensor hadde ingenting å påpeke.. Så hva skal jeg gjøre nå, for å få dagene til å gå fort og for å slutte å være deprimert for at jeg dumpa? :tristbla:

Er fire uker til neste førerprøve.

Endret av Impreza
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kan skje det beste, mye nerver en sånn dag. Du får bare tenke på at fire uker ikke er så lenge :)

Fortsett øvelseskjør mye med foreldrene dine om du har anledning til det. Dessuten skal du sikkert øve til avsluttende eksamen, og da har du uansett ikke tid til å kjøre rundt noe særlig. Bruk disse fire ukene på øving, så kan du råne rundt med god samvittighet når den tid kommer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å øvelseskjør en del i mellomtiden, så får du øvd litt til :) Kanskje du kan kjøre en tur med noen du ikke pleier å øvelseskjøre med for å "simulere" en oppkjøring?

Det er veldig mange som ikke klarer det på første forsøk. Veldig kjipt, men det går helt sikkert bedre neste gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Det kan skje den beste... skjedde meg også... lykke til neste gang, slapp av og prøv å kos deg så mye du kan. Vanskelig, men nerver er stress. Jeg fikk det samme jeg også.

Uansett, lappen får du snart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjør masse i mellomtida, så blir alt automatisk selv om du er nervøs :) Det samme skjedde meg, jeg ble nervøs, men jeg klarte det neste gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Impreza

Takk for svar, litt godt å se at jeg ikke er alene om å ha strøket. :-) Kjipt å tenke på at jeg KUNNE hatt førerkortet :gjeiper: men nå er det bare litt over to uker igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ingen grunn til å være nervøs, det er bare nok en dag bak rattet med en passasjer i bilen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Emo Fisk

Det skjedde meg og på første førerprøven. Jeg var kjempenervøs, og gjorde masse tullefeil som jeg ellers aldri hadde gjort. Gikk helt fint neste gangen, og jeg er sikker på at det vil gjøre det for deg og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg skal ta oppkjøringa til torsdag, jeg strøk den første gangen...

Gruer meg noe så sykt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg strøk tre ganger på grunn av nerver... etter tredje oppkjøring bsa kjørelærer at han ikke hadde noe mer å lære meg, så jeg fikk en ny. jeg lurer på om det kanskje hjalp litt. å kjøre med en helt annen person som jeg ikke kjennte fra før liksom og som pirket hele tiden. sto med byens strykejern så nå er jeg kjempefornøyd :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg gjorde nesten det samme som deg, var i en rundkjøring så var det en som snek i et kollektivfelt, jeg så det ikke og sensoren måtte bremse meg. Prøvte ikke å tenke mer på deg og når vi var ferdige så sa han at han burde egentlig stryke meg pga den feilen, men han sa han følte det ble feil siden jeg kjørte feilfritt etter dette.

Så selv om du i teorien skal stryke så ikke tenk at løpet er tapt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Jeg klarte oppkjøringen på andre forsøk! :jepp:

Gratulerer med lappen da :)

Om det er noe "trøst" så fikk jeg ikke lappen min før tredje forsøk eller noe slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer, TS! Er ikke noe kjekt å stryke, det vet jeg av erfaring når jeg nå holder på med min neste bokstav på førerkortet... Håper jeg også står på neste forsøk!

Endret av Kråkesaks
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Impreza

Takk, veldig deilig med den friheten førerkortet gir en, spesielt siden jeg bor langt ute på landet.

Hva holder du på å kjører opp til, Thorn? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper hun holder på med C? Biler over 7.5 tonn eller noe slikt ;P

Endret av Kråkesaks
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Impreza

Hva koster det å kjøre opp til klasse C, noen som vet? Har alltid drømt om å kjøre Dodge, hehe :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det en spesiel Dodge du tenker på? For de fleste kommer vel i vanlig personbiler og de kan du jo kjøre nå som du har fått lappen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarte oppkjøringen på andre forsøk! :jepp:

gratulerer masse med "lappen" Har en sønn som ble 18 på fredag, og fikk lappen på samme dag. Stolt gutt som kunne kjøre til skolen idag og la mopeden stå i garasjen i regnværet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...