Gå til innhold

Positiv el-test OG graviditetstest!?!?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Nå håper jeg at noen av dere kloke damer kan hjelpe meg!

Jeg har vært bortreist og har derfor ikke hatt sex med kjæresten på leeenge! Ikke før jeg kom hjem på søndag. Jeg testet da med el-test og den viste seg å være svaakt positiv (som jeg vet egentlig er negativ).. El-testen ble mer og mer positiv utover uken og vi har hatt :sengekos: nesten hver dag (siden søndag, i dag er det fredag)i morges brukte jeg den siste el-testen som fremdeles er KLART positiv (teststreken er sterkere enn kontrollstreken. Jeg tok også en graviditetstest, egentlig uten noen grunn.. Men nå er den også positiv!!! Hva skjeer? Den kan jo ikke vise positivt bare 4 dager etter befruktning. Jeg håper virkelig på hjelp!

Videoannonse
Annonse
Gjest Emo Fisk
Skrevet

El-tester kan også vise seg positive under graviditet. Det kan hende at du har hatt eggløsning tidligere enn du trodde, og at de nå reagerer på at du er gravid.

Skrevet

Du er nok gravid du kjære. Fint forklart her

:) Lykke til

Skrevet (endret)

Du er nok gravid ja :)

Men hjelpe meg da! Hvordan kan den bli positiv så raskt? Jeg har IKKE hatt sex siden februar, før nå på søndag! og jeg har testet siden februar altså.... Forstår ingenting jeg! Altså, befruktningen kan ha skjedd TIDLIGST på søndag.... Kan det slå ut positivt så tidlig altså??

Takk for at dere er så søte og svarer, jeg er ganske ny i gamet. :sjenert:

Endret av Flinkpike82
AnonymBruker
Skrevet

Nei, da må du ha vært gravid siden februar, det er umulig å få pos. test etter bare 6 dager altså.

Skrevet

Hm, du får ta en ny test om noen dager. Var jo litt kort tid fra søndag til fredag for å vises på gr.test. Hvis du ikke ble gravid i februar da. Eller ta kontakt med legen. De kan om så er ta en blodprøve å sjekke. Du får holde oss oppdatert ;)

Skrevet

Det skal jeg gjøre. Det er ikke mulig at jeg har blitt gravid i februar heller, for jeg har testa myye... så at litt :sengekos: på søndag skulle vise på en test i dag er veeeeeldig rart!!

AnonymBruker
Skrevet

Men selv om du har testet jevnlig siden februar, kjære deg, så kan det ha vært for tidlig iforhold til hcg-nivået steg nok og dermed fikk du negativt. Men nå kan du være fra 4-8 uker på vei faktisk, du har nok vært gravid siden februar!

Skrevet

Men selv om du har testet jevnlig siden februar, kjære deg, så kan det ha vært for tidlig iforhold til hcg-nivået steg nok og dermed fikk du negativt. Men nå kan du være fra 4-8 uker på vei faktisk, du har nok vært gravid siden februar!

Jeg hadde mensen sist 28 februar.... men har hatt laaaaange sykluser (40 - 50 dager), så i utgangspunktet tror jeg ikke mensen skal komme før om 2 uker (og at jeg derfor tenkte at jeg hadde EL nå)

I fare for å dele for mange detajler om mitt sexliv har nemlig kjæresten en del begrensninger når det gjelder å komme mens vi har sex..derfor har han ikke gjort dette før søndag. (ikke en eneste gang gjennom 3 år).

Jeg legger ved bildet av testen jeg tok nå for 10 min siden. 2 test i dag, som dere ser er teststreken svak!

post-42276-0-32973700-1302281634_thumb.j

Skrevet

Jeg hadde mensen sist 28 februar.... men har hatt laaaaange sykluser (40 - 50 dager), så i utgangspunktet tror jeg ikke mensen skal komme før om 2 uker (og at jeg derfor tenkte at jeg hadde EL nå)

I fare for å dele for mange detajler om mitt sexliv har nemlig kjæresten en del begrensninger når det gjelder å komme mens vi har sex..derfor har han ikke gjort dette før søndag. (ikke en eneste gang gjennom 3 år).

Jeg legger ved bildet av testen jeg tok nå for 10 min siden. 2 test i dag, som dere ser er teststreken svak!

Selv om man ikke har utløsning hender det at det sniker seg ut noen svømmere, det er en av grunnene til at "hoppe av i svingen" metoden ikke er trygg. Men med så lange sykluser har man neppe EL av seg selv.

Sex på søndag vil så godt som garantert ikke gitt positiv test før tidligst over helgen.

Lange sykluser kan bety hormonkluss, som gir falskt positive EL tester. Men en graviditetstest kan ikke være falsk positiv. Var jeg deg ville jeg bestilt en legetime og be om blodprøve for å være sikker, der får du målt hcg nivået i blodet.

Skrevet

Den testen der... Er det en graviditets test eller eggløsningstest???

Skrevet

Den testen der... Er det en graviditets test eller eggløsningstest???

Det er graviditetstest...nr 2 i dag! Den andre ser helt lik ut (tok den i morges)

Skrevet

to graviditetstester på rad lyver ikke, du er på en eller annen måte blitt gravid, sannsynligvis før søndag. Gravid er du hvertfall :)

Skrevet

to graviditetstester på rad lyver ikke, du er på en eller annen måte blitt gravid, sannsynligvis før søndag. Gravid er du hvertfall :)

Trr du? Jeg klarer liksom ikke tro på det... med tanke på at vi ikke fikk prøvd ordentlig før søndag og pga. mine laaaange sykluser! og el-testen var negativ i starten på forrige uke, svak positiv på søndag og sterkere og sterkere utover uken... for så å toppe det hele med 2 positive graviditetstester i dag! Er ikke rart jeg blir forvirra!! :skratte:

Men tusen, tusen takk for dere fantastiske kvinner som tar så godt i mot en ny og uerfaren, setter stor pris på det!!!

Skrevet

Dra til legen og få henvisning til ultralyd. Det er faktisk noen sykdommer som gjør at en produserer hcg men de er sjeldne.

Skrevet

Du er nok helt klart gravid ja ;) spent på å høre hvor langt du er på vei etterhvert. Gratulere :D

Skrevet

Hvis jeg forsto det riktig: Dere har hatt sex før søndag også, men han har ikke fått utløsning de andre gangene? Det er mulig å bli gravid selv om han ikke får det, så du har nok vært gravid lengre :) Gratulerer! :)

Skrevet

Hvis jeg forsto det riktig: Dere har hatt sex før søndag også, men han har ikke fått utløsning de andre gangene? Det er mulig å bli gravid selv om han ikke får det, så du har nok vært gravid lengre :) Gratulerer! :)

Det er riktig.. Men jeg har i tillegg vært bortreist, så jeg tror ikke vi har hatt sex siden like etter mensen sist... altså i begynnelsen av mars.... Hjeeelp, dette er så skummelt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...